Telecom News - One Touch Idol Ultra ALCATEL - סקירת דגמים חדשים

One Touch Idol Ultra ALCATEL - סקירת דגמים חדשים

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> One Touch Idol Ultra ALCATEL - סקירת דגמים חדשים
One Touch Idol Ultra ALCATEL - סקירת דגמים חדשים
מאת: מיכאל פנחס, 15.8.13, 21:00מיכאל פנחס
 
אלקטל נכנסה לשוק הסמארטפונים עם מכשיר דק ביותר וקל, שמציב אותה בעמדת פתיחה טובה בתחרות בשוק הסמארטפונים עם מחיר אטרקטיבי, המתאים, ככל המסתמן, לעולם העסקי. האם ניתן לקחת בחשבון את המחיר של אלקטל, כשבוחרים סמארטפון לעסק ולעובדיו?
 
חברת אלקטל-מובייל הצרפתית (הנפרדת מחברת אלקטל-לוסנט, ספק פתרונות וציוד לעולם התקשורת) נכנסה די באיחור למרוץ של עולם הסמארטפונים. אולם, כניסתה לשוק ב- 2013 לוותה בהפתעה. היא הציגה את הסמארטפון הדק ביותר בעולם.

לאלקטל יש גרסאות נוספות בסדרת ,One Touch Idol אולם, רק ה- Ultra (דגם ה-6033M) הוא באמת דק וקל. הוא המכשיר, שחברות הסלולר דוגמת סלקום והיבואנים בארץ משווקים, ממליצים  ודוחפים (היבואן הרשמי: אקסל טלקום).
 
עד 2013, מכרה אלקטל-מובייל מכשירי סלולר לקצה התחתון של השוק: מכשירים פשוטים וזולים מאוד, נטולי יומרות ומיועדים למשמשים בעלי חסרון כיס בולט. הכניסה שלה לעולם של הגדולים, עולם הסמארטפונים, הייתה בגדר הפתעה. זאת, בעיקר בגלל ההצלחה לייצר מכשיר כל כך דק, מתקדם ואלגנטי. אגב, הייצור של המכשיר מתבצע בסין ע"י חברת TCT.
 
המכשיר החדש של אלקטל – Ultra הוא בעובי של 6.45 מ”מ ומשקלו  110 גר', מה שהופך אותו גם לאחד המכשירים הקלים ביותר שיש בשוק. להשוואה: עוביו של אייפון 5 הוא 7.6 מ"מ ועוביו של גלקסי 4 הוא 7.9 מ"מ. למכשיר דק וקל יש יתרונות רבים, במיוחד לאנשי עסקים ומנהלים, שלא אוהבים להסתובב עם מכשירים כבדים, שקשה להכניס אותם לכיס החולצה, המכנסיים או לארנק וצריך לשאת אותם עם מינשא מיוחד על החגורה.

מה מיוחד בסמארטפון של אלקטל?
הדבר הבולט ביותר: היחס של המחיר מול יכולות וביצועי המוצר. הסמארטפונים בעלי תכונות מקבילות עולים בשוק הרבה מעל 2,000 ₪. כאן, מדובר בסמארטפון הנמכר ב- 1,700 ₪ ואף פחות מכך במבצעים וברכישה בכמויות (המחירים כוללים מע"מ).
 
המכשיר מצויד במסך מגע של 4.7 אינץ’ מסוג DAMOLED HD עם שכבת הגנה מסוג גורילה-גלאס מבית קורנינג, מעבד כפול ליבה  1.2 ג'יגה הרץ של Mediatek, זיכרון פנימי של 1 ג’יגה, 16 ג'יגה זיכרון רגיל ומערכת אנדרואיד 4.1.1 (ג'לי-בין). הסוללה היא של 1,800 מילי-אמפר. בצידו האחורי יש למכשיר מצלמת 8 מגה פיקסל ומצלמה נוספת קדמית 1.3 מגה פיקסל. המכשיר מגיע בשלל צבעים, כך שהוא מתאים לכל הטעמים של הרוכשים.
 
מסך הנעילה של המכשיר כולל גרסה מיוחדת של אלקטל ובה גישה מהירה לחיוג, להודעות טקסט ולמצלמה, בעיצוב גרירה נוח. בנוסף, חלון החיפוש מופיע בראש כל אחת מחמשת מסכי הבית של המכשיר. גם ווידג'ט מזג האוויר מגיע עם עיצוב נאה. נקודה בולטת בגרסת האנדרואיד של אלקטל היא ריבוי חלונות הדרכה צבעוניים ומפורטים לכל יישום ותפקוד של הסמארטפון.

האם יש חסרונות למכשיר?
בהחלט יש, כמו לכל סמארטפון. החסרונות הבולטים:
א. אין שקע תקני לאוזניה - PL. בגלל שהמכשיר כל כך דק, לא ניתן היה להתקין בו שקע של אוזנייה. לכן, יש צורך במתאם של מיקרו-USB כדי לחבר אוזניה חיצונית או מערכת שמע מתאימה חיצונית למכשיר. אפשר כמובן לחבר אוזניות בלוטוס' למכשיר ואז אין צורך בחיבור פיזי.
ב. אין למכשיר רכיב NFC, שהופך היום לחובה בכל מכשירי האנדרואיד, אם כי בישראל אין לזה עדיין שימוש נרחב.
ג. לא ניתן להחליף את הסוללה.
ד. אין יכולת הרחבה של הזיכרון.
ה. אין תמיכה בדור 4 – LTE. בישראל, אין לזה כרגע כל משמעות.   

איך המכשיר ממוצב מול מתחריו?
ה- Ultra ניצב בשורה אחת מול ה- נקסוס 4, אופטימוס 4X של LG, מכשיר Ascend P של Huawei וה-8X ו- One של HTC. הוא שייך לשורה השנייה של מכשירי הסמארטפון, אחרי השורה הראשונה בה מצויים המכשירים החדשים של אפל, סמסונג, נוקיה - לומיה, סוני - אקספריה Z וה-G2  החדש של LG. אולם, הוא דק וקל ואין ספק, שהוא לא נופל ממתחריו בשורה השנייה וראוי לשקול בזהירות את יתרונותיו וחסרונותיו מול המתחרים.

טיפ
בישראל נמכרים, באמצעות חברות הסלולר, רשתות שיווק וחנויות פרטיות, טלפונים סלולריים תחת המותג ALCATEL. חברת "אקסל טלקום" הינה המשווק המקומי של טלפונים אלו ובכל נושא הקשור לטלפונים אלו יש לפנות אליה. לטלפונים אלו אין קשר לחברת אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent), שהינה יצרנית ציוד לרשתות תקשורת.
 
רכישה של מכשיר סמארטפון בחברת הסלולר או דרך אחד המשווקים שלה אינה הקנייה המשתלמת ביותר. מומלץ לרכוש ישירות אצל המשווק המקומי של המכשיר, ולחפש ביטוח (אם בכלל צריך) אצל משווקים המספקים שירותי ביטוח אטרקטיביים יותר מהסכמי הביטוח בחברות הסלולר.
 
שורה תחתונה:
אין ספק, שהתחרות והשפעותיה מאפשרות לשדרג את העסק, יכולותיו ויכולות עובדיו להפיק יותר מעבודתם, בפחות עלויות, גם כשהם ניידים. אך בצד זה, חייבים לשלוט בהוצאות הכרוכות בשימוש בשירותי הסלולר ולא ליפול למלכודות שיש עדיין בעולם הסלולר.
  
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוגוסט 2013.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
אלקטל-מובייל



 
 
Bookmark and Share