Telecom News - יו"ר ומנכ"ל IBM ג'יני רומטי אורחת הנשיא

יו"ר ומנכ"ל IBM ג'יני רומטי אורחת הנשיא

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> יו"ר ומנכ"ל IBM ג'יני רומטי אורחת הנשיא
יו"ר ומנכ"ל IBM ג'יני רומטי אורחת הנשיא
 מאת: חיים חביב, 16.8.13, 06:00IBM
 
נשיא המדינה שמעון פרס קיים ביום 15.8.13 פגישת עבודה עם יו"ר ומנכ"ל IBM, ג'יני רומטי, בבית הנשיא בירושלים. רומטי הגיעה לישראל לביקור נדיר ומפתיע אף שבשבועות האחרונים רווחו שמועות על ביקורה הצפוי ומטרותיו.
 
בפגישתם דנו השניים בדרכים בהן משפיעה ומשנה טכנולוגיית המידע את פני החברה והכלכלה הגלובלית. הנשיא פרס, שביקר אשתקד במעבדת המחקר של IBM בארה"ב, הדגיש כי לחברות טכנולוגיה גלובליות תפקיד חשוב בפיתוח הדור הבא של ידע טכנולוגי וחדשנות בעולם ויכולת להביא פתרון לבעיות עסקיות, סביבתיות וחברתיות. הנשיא ברך על רכישת החברה הישראלית TRUSTEER  (ר' כאן) וקרא לחברת יבמ להמשיך ולהרחיב את פעילותה והשקעותיה במחקר ופיתוח בישראל: "פתיחת מרכז פיתוח הסייבר בישראל זוהי בשורה מבורכת"
 
רומטי סקרה בפני הנשיא את השקפתה של חברת יבמ על העידן הבא של המחשוב, עם טיפול במידע הרב הנוצר, מחשוב ענן, המדיה החברתית בעסקים וטכנולוגיות המובייל שהשפעתן על עולמנו הולכת וגוברת. היא הציגה לנשיא גם את התחום העולה של מחשוב קוגניטיבי וההתקדמות שהושגה באמצעות מערכת המחשב של ווטסון. 
 
בתגובה על ביקורה של רומטי בארץ אמר ריק קפלן, מנכ"ל IBM ישראל: "הפגישה מאשרת את החשיבות שרואה יבמ בשוק בארץ. יבמ הייתה חברת הטכנולוגיה הבינלאומית הראשונה שהקימה סניף בארץ עוד בשנת 1949 וגם הראשונה לפתוח מרכז מדעי כבר לפני יותר מ-40 שנה. מרכז מדעי זה גדל להיות מעבדת המחקר הגדולה ביותר של יבמ,  מחוץ לארה"ב. בנוסף, עם רכישות ופיתוח של תריסר חברות ישראליות במהלך העשור האחרון, הוקמו בישראל שני מרכזי פיתוח עולמיים משמעותיים ביותר של פיתוח תוכנה ופתרונות אחסון".
 
רומטי הזדמנה לישראל בעיתוי מפתיע למדי, ערב ההכרזה על הרכישה הגדולה ביותר של יבמ בישראל ב- 15 השנים האחרונות - חברת Trusteer הישראלית, העוסקת בפיתוח תוכנה נגד פריצות לחשבונות בנקים, ואשר נרכשה היום בהיקף הנאמד בכ- 700 מיליון דולר. לא נופתע אם ביקורה קשור בעסקאות גדולות יותר אשר ייוודעו בקרוב.

פרס ורומטי
 תמונה: נשיא המדינה, שמעון פרס, בפגישה עם יו"ר ומנכ"ל יבמ, ג'ני רומטי.
צילום: יוסף אבי יאיר אנגל.
 



 
 
Bookmark and Share