Telecom News - "חם מהתנור" – 3 סטארטאפים נחשפים לראשונה עם רעיונות חדשים

"חם מהתנור" – 3 סטארטאפים נחשפים לראשונה עם רעיונות חדשים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> "חם מהתנור" – 3 סטארטאפים נחשפים לראשונה עם רעיונות חדשים
"חם מהתנור" – 3 סטארט-אפים נחשפים לראשונה עם רעיונות חדשים
מאת: אבי וייס, 17.8.13, 23:30
 
בלעדי: שלוש סטארט-אפים נחשפו עם רעיונותיהם לעמיתים ולמשקיעים פוטנציאליים במפגש פתוח בבית גוגל בת"א. הפעם: Shopeat, MensaPrep ו- CoffeeCall.
 שחר פיטרו
"הרעיון שלנו הוא להציג רעיונות חדשים לגמרי בפני משקיעים פוטנציאליים ויזמים ותיקים ולקבל מהם משוב מידי לגבי היוזמות החדשות שלהם", מדווח שחר פיטרו, יזם הפורום לסטארט-אפים Pitch Practice, שהתכנס ביום 13/08/13. "יש ליזם 2 פורמטים להצגה: 5 דקות או 10 דקות. זאת, בסגנון TechCrunch (כ- 5 דקות) או Investors (כ- 10 דקות) הצגה הכוללת גם את ההיבטים העסקיים של היוזמה. בסיומן, הוא מקבל משוב מידי מהמשתתפים. זמני המשוב גם הם במבנה זמנים הדוק ומוגדר. לאחר מכן, יש ליזם הזדמנות להשמיע את המסר שלו במשך 30 שניות (Elevator Pitch) ולקבל משוב של 7 דקות. בכל מפגש אנו מציגים רק 3 חברות הזנק חדשות, כדי שהמשוב והדו-שיח יהיו פוריים ותורמים ליזם. אנו נפגשים במתכונת הזו כבר פעם שישית, בחסות מועדון גוגל בת"א".
 
להלן פירוט המיזמים, שהוצגו במפגש:
 משה בר עוז
1. משה בר עוז – מנכ"ל (בתמונה), ואיתן קוניארסק – CMO, חברת Shopeat: "הפלטפורמה, שאנו מציגים, מספקת יכולת להפוך מתכונים מקוונים באופן אוטומטי ובלחיצה כפתור אחת - לרשימת קניות מדויקת ומקוונת. המערכת שלנו סורקת כל אתר בו יש מתכונים, בכל מקום בעולם, ומסוגלת לספק לגולש, מהסמארטפון שלו או מהמחשב, יכולת להפוך את המתכון שהוא רוצה לאכול, לרשימת מצרכים לרכישה בסופר. למעשה, הפתרון שלנו הוא מעין ,Bookmark שעולה בדף המתכונים ובלחיצה עליו הוא מתרגם את המתכון לרשימת מצרכים, שאיתה יוצאים לקניות ממשיות או מקוונות.
 
בנוסף, המערכת מספקת למשתמש בה יכולת לבחור היכן הוא יערוך את הקנייה, מאפשרת לסופרמרקט להציע לו קופונים או מבצעים על מצרכים הקיימים ברשימה ועוד. דהיינו: המשתמש נחשף למידע רלבנטי מהסופר בדיוק ברגע בו הוא זקוק לו.
 
רכישת מזון היא שוק ענק ואתרי מתכונים יש בכמויות, מעל ל- 20 אלף אתרי מתכונים יש רק בארה"ב. כרגע אנו בניסיון עם שופרסל ומתכוונים לבחון בניית קשר בין יצרני המזון למפרסמי המתכונים המקוונים".
 שחר
2. שחר בורוכוביץ, יזם MensaPrep: "אני מנסה לפתור את בעיית ההכנה למבחנים לאוניברסיטה בצורה חכמה. התחלתי עם GMAT ומשם אמשיך לכל שאר המבחנים. כדי להצליח במבחנים הללו צריך להפעיל כמה כישורים במוח בו זמנית ותחת לחץ של זמן. פיתחתי מערכת המפעילה את 'הגלגלים במוח'.
 
זה כולל שלוש תת-מערכות עיקריות:
1) סימולציה ל- GMAT (ובהמשך למבחנים אחרים).
2) ניתוח – Analysis לגבי התנהגות הנבחן וביצועיו בשלב הראשון.
3) תרגול – Practice כד לסגור פערים שהמערכת זיהתה אצל המשתמש.
 
עליתי לאוויר בגרסה ראשונה ואני מחפש שותף, שידע לקדם את הפתרון. הניתוח של המערכת הוא החלק החשוב ביותר שלה, כי היא מזהה את החוזקות והחולשות של המשתמש. זה זיהוי קוגניטיבי וגם על בסיס המידע הזמין במערכת על הנבחן ותשובותיו. המערכת מכינה למשתמש אוטומטית תכנית אימון, שמתאימה לניתוח של התוצאות.
 
המערכת שבניתי יודעת לטפל בכל סוגי המבחנים. כיום, בשוק העולמי של הכנות למבחנים באוניברסיטאות יש חברה אחת מובילה: Kaplan, עם 2.5 מיליארד דולרים הכנסות לשנה. המטרה שלי להגיע לחברות המספקות הכנה לבחינות בשיטות הישנות, בכיתות של מורה ותלמידים. אני מאפשר להם לבצע קפיצת מדרגה ולמחשב את התהליך שלהם. הם גם יכולים להיעזר במערכת לצורך בניית מבחני הכנה ובדיקתם. זה שוק ענק, שלא קיבל עד כה התייחסות ממוחשבת נכונה".
 יוני מנדל
3. יוני מנדל, יזם ומנהל פיתוח עסקי, CoffeeCall: "אני מציע פתרון של Take Away מהסמארטפון, לרשתות של בתי קפה ומזנונים ובהמשך לעסקים נוספים. כבר 5,000 איש הורידו את האפליקציה בגרסה ראשונה לאנדרואיד ולאייפון, ו- 25 בתי קפה כבר משתתפים בניסוי של המערכת.
 
כיום, כשאדם רוצה לקנות נניח 'קפה ומאפה' ב- Take Away, הוא חייב למצוא חנייה ליד בית הקפה, לעמוד בתור, להזמין, לקבל, לשלם ולצאת. הפתרון שלנו מבטל את כל התהליך הזה. בלחיצת כפתור בסמארטפון (אם כל הפרטים כבר קיימים במערכת בעת ההרשמה), המשתמש מזמין את ההזמנה שלו והמערכת מדווחת לבית הקפה תוך כמה זמן הוא מגיע לבית הקפה. אם אין חנייה, המלצר מוציא לו את ההזמנה לחלון האוטו.
 
התשלום כבר מתבצע בלחיצת הכפתור בסמארטפון, כי כרטיס האשראי מוזן למערכת בעת ההרשמה. בצד של בית העסק, בית העסק רואה על המסך את כל ההזמנות הנכנסות ואת הזמן המדויק בו יגיע כל מזמין עם הרכב שלו (ואיזה סוג רכב) ליד בית הקפה, לקחת את ההזמנה שלו.
 
היתרון של המערכת הזו מול כל המערכות המתחרות הוא ביכולת של התזמון המדויק, המועד המדויק מבוסס GPS בו המזמין מגיע לבית הקפה, לקחת את ההזמנה. זה פשוט הדור הבא של ה- Take Away. אנו מחפשים כרגע איש שיווק ומקדם מכירות כדי להפיץ את הבשורה בקרב בעלי בתי הקפה ורשתות הקפה והמזון ב- Take Away".
 
סטארט-אפים



 
 
Bookmark and Share