Telecom News - דו"ח פנימי מאיר עיניים של גוגל נשלח בטעות למערכות העיתונים

דו"ח פנימי מאיר עיניים של גוגל נשלח בטעות למערכות העיתונים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> דו"ח פנימי מאיר עיניים של גוגל נשלח בטעות למערכות העיתונים
דו"ח פנימי מאיר עיניים של גוגל נשלח בטעות למערכות העיתונים
גוגלמאת: מערכת Telecom News, 17.08.13, 10:50
 
הדו"ח מחלק ציונים לאתרי החדשות השונים על כמות ואיכות הכתבות לגבי יוטיוב, וחושף את מטרותיה של גוגל. לאחר משלוח המסמך יצאה הכחשה מטעם היח"ץ על היות הדו"ח מסמך רשמי של גוגל. עם זאת, הנתונים מאירי עיניים. 

אתר VentureBeat טען אתמול, ש"תמיד מעניין לקרוא מסמכים של אחרים, במיוחד כאשר הם עוסקים בך". האתר מדווח, שיח"ץ של גוגל שלח דוא"ל למערכות אתרי חדשות הטכנולוגיה והבלוגים הטכנולוגיים המובילים, ובטעות צירף אליו מסמך, שנראה על פניו, כסיכום מטרות, תכניות והערכות של אתרי החדשות ומשרדי יחסי ציבור מטעם גוגל לגבי סיקור יוטיוב בתקשורת, בהתייחס לניתוח של 363 כתבות. וכאמור למעלה, למרות ההכחשה שזה דו"ח רשמי, הרי ניתן ללמוד הרבה מנתוניו.

תמונה מס' 1 מציגה את אתרי החדשות לפי ציונים A+/A  ו-B. כפי שניתן לראות,  אתר AP למשל קיבל את הציון A+ והוא נחשב מאד חיובי עבור גוגל, בעוד שאתר VentureBeat קיבל רק ציון B. הוא כנראה היה יותר מדי ביקורתי כלפי גוגל. (כל התמונות מצוטטות מאתר VentureBeat. לחיצה על כל תמונה מגדילה אותה).
גרף 1

מסתבר, שלגוגל יש מטרה לגבי כמות המאמרים, שהיא רוצה לראות מתפרסמים באתרי חדשות הטכנולוגיה והבלוגים הטכנולוגיים. במסמך נכתב, שבנקודת הציון של המחצית הראשונה של השנה גוגל היא במצב של 65% לעבר המטרה של 1,000 כתבות לגבי יוטיוב. עם זאת, חלה ירידה בכיסוי ב-20%, אך הוכפלה העלייה באיכות הפרסומים (A/A+).

האתרים WebProNews, GigaOm, The New York Times ו-Mashable דיווחו על יוטיוב במידה הרבה ביותר, בין 7 ל-10 פעמים ברבעון. VentureBeat פרסם על יוטיוב 4 פעמים ו-Techcrunch רק פעמיים, כפי שניתן לראות בתמונה מס' 2 הבאה:
גרף 2

הדו"ח מגלה גם, שגוגל מדרגת את משרדי יחסי הציבור שלה לא רק לפי כמות הכתבות שהם מכניסים למדיה אלא גם גם לפי איכות הכתבות שהם מכניסים, כאשר "איכות" מתייחסת, בין היתר, קרוב לוודאי לרמת הגישה החיובית כלפי גוגל בכתבות, וגם לעומק ודיוק, כפי שניתן לראות בתמונה מס' 3 הבאה:
גרף 3

הערה: השמות נמחקו במקור.

גוגל גם עוקבת אחר הכיסוי במימד של מהות התוכן. מסתבר, שמרבית המאמרים, שנכתבו על יוטיוב הם, באופן לא מפתיע, על תרבות המוזיקה והפופ, כ-80 ברבעון. תחומי העניין של נשים כמעט ואינם קיימים, כמו גם נושאי סגנון חיים והיספאנים. ספורט הוא חזק עם שליש מהכיסוי וכך גם קומדיה, חינוך, מדע ואומנות, כפי שניתן לראות בתמונה מס' 4 הבאה:
גרף 4


 





 
 
Bookmark and Share