Telecom News - MV-NO: האם הסוף של מודל ה- MVNO הגיע?

MV-NO: האם הסוף של מודל ה- MVNO הגיע?

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> MV-NO: האם הסוף של מודל ה- MVNO הגיע?
להערכת מנכ"ל Vodafone אוסטרליה, תוך זמן די קצר ייעלם מן העולם מודל ה- MVNO הקיים, משום שאין לו כיוון ומודל עסקי ברור, בעולם מבוסס Data נייד.
מאת: מערכת Telecom News, 26.8.13, 08:30וודאפון

ביל מורו (Bill Morrow) מנכ"ל וודאפון אוסטרליה, הטביע אמש את המונח: MV-NO More. דהיינו: אין יותר מפעיל וירטואלי על רשת הסלולר. לדבריו, "תקופת הזוהר" של מפעילי סלולר וירטואליים (אלו השצליחו, הרוב נכשלו) עברה וחלפה לה מהעולם. להערכתו, החברות הללו תיעלמנה מהמפה בשנתיים-שלוש הקרובות. 

"אינני מאמין שיש איזה ערך לחברת MVNO, לכן היא תיעלם. גם המודל של המחיר האטרקטיבי, שקיים את הספקים הללו, מתחיל להיעלם. זאת, משום שאין שום מודל עסקי להצלחה עתידית של ספק וירטואלי בעולם העובר להתמקד ב- Data". 

לדבריו, חברות הסלולר הגדולות מתחילות לעבור למודלים של Data, במיוחד בדור רביעי, כי זה הצורך של הצרכנים, עם ריבוי המכשירים החכמים הניידים. ה- Data עולה הרבה כסף ואין דרך לקנות אותו לפי דקות ובכמויות כמו שיש בעולם הקול. לדבריו, כוחות השוק יחסלו את ה- MVNO, כי הם נשחקים משני כיוונים במקביל:
1) אנשים עוברים משיחות קוליות למסרים מיידיים דוגמת ווטסאפ ולשיחות ב- VoIP על הסלולר.
2) אנשים עוברים לצריכת Data לפי חבילות ויישומים נלווים (כולל חיבורי עננים).

לספקי ה- MVNO אין מה להציע בשני התחומים הללו ולכן הם מפסיקים להיות אטרקטיביים, כי המודל של שיחות זולות לפי דקות - נגמר

ביל מורו לא רק אומר וחוזה את העתיד, הוא גם החליט על צעדים מעשייים: "וודאפון אוסטרליה לא תחתום יותר על הסכמי MVNO. וודאפון תפעל לחסל בהדרגה את ההסכמים הקיימים". לדבריו, כל הסכם ישן ייפתח ותייעשה לו "הערכת מחדש" ביום בו יפקע התוקף של ההסכם.

לדברי ביל מורו, וודאפון תמשיך בהסכמים רק עם ספקים וירטואליים הנותנים ערך ממשי ללקוחות, למשל שחקני נישה המכוונים לאוכלוסיות מיוחדות, שוודאפון לא הצליחה להגיע אליהן. להערכת ביל מורו, יש מקום לשחקני MVNO רק במודל של VoC (שירותי VoIP על הסלולר) משולב בשירותי Data. זה לא מודל של קניית דקות ומכירתן בעטיפה אחרת ובזול, כמו שנוהגים כמעט כל ספקי ה- MVNO. זה ניהול רשת ומתן שירותים מתקדמים, מה שמתאים לפלח צר וקטן של ספקים וירטואליים. 
MVNO



 
 
Bookmark and Share