Telecom News - ניידות עסקית: מה מסתתר מאחורי המושג BYOD

ניידות עסקית: מה מסתתר מאחורי המושג BYOD

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> ניידות עסקית: מה מסתתר מאחורי המושג BYOD
ניידות עסקית: מה מסתתר מאחורי המושג BYOD
מאת: אופיר זמיר, 27.8.13, 21:00אופיר זמיר
 
ניידות עסקית חייבת לשמר את חוויית המשתמש במכשיר הנייד מבלי לזנוח את נושא האבטחה וניהול היישומים בכל מקום.
 
ההתקנים הניידים הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיינו הפרטיים והארגוניים כאחד. מגמה זו עתידה אף להתחזק. על פי חברת גרטנר ירכשו בשנת 2013 מעל מיליארד טלפונים חכמים וטאבלטים. ארגונים גדולים החלו לשים לב למגמה זו, כשההתקנים הניידים החלו לזלוג לתוכם.
 
חברת פורסטר מעריכה שכ-37% מהארגונים מאפשרים לעובדים להתחבר לרשת הארגון באמצעות המכשיר הפרטי שלהם ו-34% מאפשרים חיבור לטאבלט הפרטי שלהם.
 
דמוקרטיה במקום העבודה
ע"פ רענן ביבר, מנכ"ל  VMwareישראל: "המניע העיקרי מאחורי כוח העבודה הנייד הוא לא בהכרח הטרנד של BYOD , אלא האנשים עצמם, הרוצים גישה לנתונים ויישומים בכל מקום ובכל זמן ומכל התקן".
 
יכולת הגישה לנתונים 24/7 מאפשרת לקבל החלטות משכילות יותר, לשפר את יכולות התגובה ואת שירות הלקוחות, לקצר את זמן התגובה Time to market ולשפר תהליכים עסקיים. ובעיקר, היא מאפשרת גישה לנתונים בכל דרך ומכל מקום בו ירצה המשתמש. מצב זה נותן לעובדים תחושה חזקה של יכולת בחירה בדרך בה הם תורמים לארגון. מצב זה מתאים בעיקר לארגונים גלובליים הפונים לשווקים בין לאומיים בהם דרושה גמישות רבה יותר. העדר הכבילה למחשב הנייח נותנת לעובדים תחושת חופש ואמון.
 
ניהול: לוליינות שיווי המשקל
עם תחושת החופש והאמון בא גם הצורך של החברות לעדכן את יכולות האבטחה והניהול של ההתקנים הניידים, במטרה להתאים אותם לצרכי המשתמשים. החברות נאלצו למצוא את האיזון בין אבטחה וניהול, בלי שתאלצנה להתפשר על אפשרויות השימוש או על יכולות ההתקנים השונים.
 
חלפו הימים בהם ה-IT  היה מנטרל את העדפות המשתמש במטרה לשמור על אבטחה מרבית. אך גם כיום, מחלקות ה-IT  עדין מנהלות את יכולות  השימוש בהתקנים הניידים. המטרה למנוע זליגת מידע בין יישומים בהתקנים ניידים או בענן.
 
למרבה המזל, בעוד מחלקות ה- IT מנסות לנהל מספר גדול של התקנים ניידים, יישומים, נתונים ומשתמשים, מתפתחים פתרונות מניהול התקנים לניהול חוויית משתמש במגוון התקנים שונים. לדוגמה, פתרון Horizon Data של VMware מאפשר למשתמשים גישה לקבצים מכל התקן ומשתף אותם בצורה מאובטחת בהתאם לבחירת המשתמש ללא תלות בגודל הקובץ או רגישותו, תוך שמירה רציפה של מנהלי ה-IT  על מדיניות החברה.
 
מחלקות ה-IT  יכולות להציע גם קטלוג יישומים הכולל יישומי SaaS ויישומי ענן נוספים לארגון, שיאפשרו למשתמשים גישה מכל התקן נייד מכל מקום ובכל זמן בו ירצו, תוך שמירה על האיזון בין יכולות המשתמש ונהלי הארגון. התוצאה הסופית היא, שלכל משתמש בעל התקן נייד יש גישה עצמאית ומאובטחת למידע בארגון.
 
מבט לעתיד
יש להניח, שתקציב מחלקות ה-IT ימשיך להתכווץ, תאימות ואבטחה תהפוכנה לעוד יותר מחמירות, והטכנולוגיה תצטרך לתת ערך מוסף לארגון במונחים של חיסכון בעלויות ויצרנות. בהקשר זה, ההתקדמות לעבר מצב בו לכל משתמש יש גישה לנתונים חשובים ויישומים בכל רגע נתון אינה ניתנת למניעה. לכן, בעזרת יכולות ניהול מתאימות, נתונים אלה ניתנים לשליטה ויכולים להביא ליתרונות רבים לארגון.
 
מאת: אופיר זמיר, אוגוסט 2013.
מנהל טכנולוגי אזורי אגן הים התיכון, VMware
BYOD



 
 
Bookmark and Share