Telecom News - היערכות לחרום בשיטה הישראלית - "סמוך"

היערכות לחרום בשיטה הישראלית - "סמוך"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> היערכות לחרום בשיטה הישראלית - "סמוך"
הכאוס בחלוקת ערכות מגן באמצעות דואר ישראל הוא רק סמפטום אחד למחלה הישראלית של "סמוך". גם "רשת חרום לאומית" אין ולא תהיה. בינתיים, שר התקשורת והגנת העורף מקדיש את זמנו להפרחת חלומות לציבור, שכבר "לא קונה" את הסיפורים הללו. 
מאת: אבי וייס, 28.8.13, 13:30מסכת אב"כ

נקווה, שרוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון לא תתממשנה, בכל הנוגע לתושבי ישראל. אולם דבר אחד ברור: העורף לא מוכן למצב חרום. על ריב הסמכויות בנוגע לאחריות על העורף כבר דיווחנו בהרחבה כאן, והעובדה, ששר התקשורת והגנת העורף, גלעד ארדן לא התפטר מתפקיד השר להגנת העורף, מטילה עליו את האחריות לדאוג לעורף, גם בסמכויות המצומצמות שיש לו. במסגרת הסמכויות שיש לו כשר התקשורת, הוא נושא באחריות לנעשה בדואר ישראל, מערכת שהתמוטטה חיש מהר ביממה האחרונה, לנוכח ההסתערות של הציבור שאין לו עדיין ערכות מגן, לנסות ולקבל ערכות מגן במספר תחנות חלוקה ספורות הפתוחות ברחבי הארץ, לפי הנחיות פיקוד העורף.

גם רשת חרום לאומית אין ולא תהיה. התודות למשרדי התקשורת והאוצר, שעצרו את הפרויקט הזה אך לאחרונה (סיפור ארוך הדורש לכתוב ספר שלם לתיאור הסאגה והמחדל המבהיל הזה, ששורשיו מצויים במחדל השריפה על הכרמל). גם משרד התקשורת עצמו טרם סיים את היערכותו הפנימית לחרום. את מצב היערכות חברות התקשורת לחרום, אסקר בכתבה אחרת...

לכן, לאור המתרחש בדואר ישראל ביממה האחרונה, פניתי לשר התקשורת ולהגנת העורף בשאלה הבאה:
"לאור הדיווחים על נפילת אתר האינטרנט של דואר ישראל (לצורך הזמנת ערכות מגן בדואר שליחים) והכאוס המתרחש בכמה תחנות חלוקה של הדואר ברחבי הארץ (אלו הפתוחות לפי הנחיות פיקוד העורף), אבקש לדעת: מה שר התקשורת והגנת העורף עושה או מתכוון לעשות כדי לשנות את המצב הכאוטי, שנוצר בדואר, עקב הצורך בחלוקת ערכות מגן לתושבים ביממה האחרונה?".

שאלה דומה הפניתי גם להנהלת דואר ישראל. 

כשתתקבלנה תשובות (אם תתקבלנה), אעדכן בהתאם.

בינתיים, שר התקשורת והגנת העורף גלעד ארדן היה עסוק ביממה החולפת בהפרחת סיסמאות וחלומות סביב "סיב לכל בית", לרבות פרסום הודעה מטעה לציבור. ככה זה בדיוק נראה. די ברור, שתושבי ישראל הפסיקו להאמין לדיווחים הדמיוניים הללו. שיטת "הסמוך" הישראלית מזמן פשטה את הרגל. זה קרה כבר ביום כיפור בשנת 1973. 
 
דואר ישראל



 
 
Bookmark and Share