Telecom News - EMC "מיישרת קו" עם VMware וחושפת מערכות אחסון וירטואליות וחזקות

EMC "מיישרת קו" עם VMware וחושפת מערכות אחסון וירטואליות וחזקות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> EMC "מיישרת קו" עם VMware וחושפת מערכות אחסון וירטואליות וחזקות
העולם הולך לווירטואליזציה בכל תחום. EMC מאיצה את דרכה לכיוון חברת תוכנה מתקדמת עם חומרה סטנדרטית וחזקה ביותר, בהתאמה מלאה להתפתחויות העדכניות של חברת הבת שלה: VMware שחשפה אמש פתרונות SDN. 
מאת: אבי וייס, 28.8.13, 21:00ארז עציון

"EMC ישראל היא חלק מ- EMC העולמית וכוללת כמה זרועות. זרוע המכירות, השיווק, הפרוייקטים והשירות נמצאת בפארק אזורים בפתח-תקווה עם כ- 200 עובדים בניהולו של דני נויברגר. מחלקת המו"פ מצויה בהרצליה פיתוח בניהולה של ד"ר אורנה ברי, עם שלוחה שנמצאת בשלבי צמיחה מהירה בבאר-שבע ועם שלוחות קטנות על בסיס הרכישות האחרונות של EMC בישראל: XtremIO ב- 2012 ו- ScaleIO ממש לפני כחודשיים", מדווח ארז עציון (בתמונה), מנהל קבוצת התקשורת והפריסייל של EMC בישראל.  

"EMC סיימה את 2012 עם 21 מיליארד דולרים מכירות. יש בה כ- 60 אלף עובדים בכל העולם עם 2 מיליארד דולרים (10% מהמחזור) מושקעים במו"פ. החברה רכשה ורוכשת חברות בכל העולם, ובמיוחד בישראל. הרכישה של ScaleIO לאחרונה תואמת את קו ההתפתחות של מוצרי EMC, שנמצאים בקו אחד עם ההתפתחויות של VMware, חברת הבת של EMC, שמאיצה את תחום הווירטואליזציה לכל קצוות ה- Data Center כולל תחום התקשורת, שנחשפו בהכרזות האחרונות על פתרונות ה- SDN (ר"ת: Software Defined Network). אנו גם זרוע הביצוע של VMware לפרוייקטים בישראל".

"כידוע, אנו מובילי שוק, בעולם כמו גם בישראל. אנו כ- 40% נתח שוק בישראל מכלל השוק וכ- 80% מהשוק הווירטואלי", כך לדברי ארז עציון. "השינוי המרכזי בשוק: פתרונות של ה- Mid-Tier הפכו להיות פתרונות של High-End, עם יתירות ויכולות שמתאימות לכל ארגון בכל סדר גודל. ארגונים עברו לאסטרטגיה של Dual Platform, כי רוב המידע שלהם יכול לשבת על פלטפרומות של Mid-Tier". 
VNX
החידוש המרכזי של EMC הנחשף כאן ממקורות שונים, נוגע למשפחת VNX, שמקורה בפלטפורמות מוכרות לרמות הביניים שנקראו בעבר בשם Clariion, על בסיס Data General. הדור החמישי של הפלטפורמה הזו עומד לצאת בקרוב לשוק, עם יכולות מדהימות, כאלו שארגונים הכי גדולים בישראל לא זקוקים להם, גם לא בטווח הזמן הנראה לעין. זה מתאים גם לכל פתרונות ה- Big-Data שצומחים כעת בשוק. לפלטפורמת VNX מהדורות הקודמים יש כבר מאות לקוחות בישראל ומאות אלפים בעולם. החידוש להפעם: התאמת המערכות להתפתחות המהירה שיש במעבדים של אינטל ובדיסקים (המעבר לפלאש). 

הפלטפורמה החדשה (שמכונה בשם הקוד VNX2) שנחשפת כאן על ידי מספקת יכולת של עד 32 אלף Threads על מערכת אחת, מיליון I/O ועד 6 פטה-ביית אחסון. זה מעל ומעבר לכל צורך. כך, מערכת של ה- Mid-Tier הופכת למוצר אחסון שמתאים לארגונים הכי גדולים ובעלי הצרכים הכי מורכבים. המערכת מתאימה לכל סוגי התקשורת והאחסון: NAS, SAN ועוד, עם מערכות ניהול חדשות.

הפתרון מבוסס על ההתקדמות המהירה בעולם הפלאש, אותו מובילה EMC. דיסקי פלאש של עד 400 ג'יגה הפכו למקובלים במערכות הללו. הרכישה של XtremIO איפשרה יצירת מערכים שלמים המבוססים על דיסקים של פלאש.

במערכת VNX החדשה (VNX2) בקצה העליון שלה ניתן לתמוך במערכת אחת בעד 1,500 דיסקים של SSD במקביל ובצורה חכמה, עד 32 מעבדים של אינטל עם ליבה מרובעת בכל אחד, עד 160 ערוצי גישה של PCIe של דור 3, עד 22 ערוצים של PCIe עם I/o Slots, וכן 32 ממשקים עם שני Controlers. שיפור הביצועים הוא בממוצע פי 4 מהמערכת הקודמת במשפחת ה- VNX. 

רכיב התוכנה החדש והמרכזי במערכת נקרא FAST (ר"ת: Full Automated Storage Tiering), שכולל מנגנון חכם ואוטומטי שיודע לבצע העברה חכמה של מידע בין חלקי המערכת, במיוחד בין דיסקים יקרים לדיסקים פחות יקרים, למידע שאין בו צורך מיידי.

המערכת החדשה תומכת בדיסקים SSD קטנים של 2.5 אינץ' של עד 400 ג'יגה כל דיסק, מה שמבטיח צריכת זרם נמוכה יותר, מול הדיסקים הגדולים יותר שהיו במערכות האחסון הקודמות. ה- FAST מבטיח שמידע שעובר כ- 30 יום וכבר אין בו צורך מיידי ונגישות גבוהה, יועבר בשקיפות לדיסקים פחות יקרים. יכולת חשובה נוספת היא ה- Deduplication ברמה של הבלוק, מה שמוריד עלויות של 50% לפחות בעולם הווירטואלי, במיוחד במקומות שיש צורך בשכפול רב של מידע לתחנות קצה מסוג VDI. אין ספק שנשמע בימים הקרובים פרטים נוספים על ההתפתחות הזו, שמקפיצה את עולם האחסון בדור אחד קדימה. 

פרטי משפחת ה- VNX2 החדשה:
VNX2 EMC
דיסק אחסון מרכזי



 
 
Bookmark and Share