Telecom News - גרינקורן: בטוויטר מתאמצים להעלות ההכנסות למיליארד דולרים כבר ב- 2013

גרינקורן: בטוויטר מתאמצים להעלות ההכנסות למיליארד דולרים כבר ב- 2013

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> גרינקורן: בטוויטר מתאמצים להעלות ההכנסות למיליארד דולרים כבר ב- 2013
גרינקורן: בטוויטר מתאמצים להעלות את ההכנסות למיליארד דולרים כבר ב- 2013
מאת: מערכת Telecom News, 29.8.13, 22:00ג'וזף גרינקורן
 
ג'וזף גרינקורן המתמחה בהשקעה במדיה חברתית: עם השלמת התוכניות לצמיחה וגיוון מוצרים, תונפק טוויטר לקראת אמצע 2014 בשווי של 25 ל-30 מיליארד דולרים.

 
בטוויטר עובדים קשה על מנת להגיע ליעד הכנסה שנתית של מיליארד דולר כבר ב-2013, כך מעריך ג'וזף גרינקורן, ברוקר בעל 20 שנות ניסיון בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות. לדברי גרינקורן - טוויטר הכריזה השבוע על הפלטפורמה העסקית שלה אשר בהנהלת ראש המחלקה החדש שלה נורמן האברד שהיה מנכ"ל חברת טיקט מאסטר – הפלטפורמה תאפשר למשתמשי טוויטר לרכוש מוצרים באמצעות "ציוץ". משמעות המהלך של טוויטר היא כניסה לשוק שנשלט עד עכשיו על ידי ענקיות הקניות ברשת כמו אמזון ואיביי. השוק האמריקני בלבד לרכישת מוצרים באמצעות האינטרנט נאמד כיום בכ-400 מיליארד דולרים כשברחבי העולם מבוצעות עסקאות בהיקף עצום של 1.5 טריליון דולרים – מספר שנמצא בעלייה מתמדת.
 
במקביל לכניסה לשוק החדש הזה של מכירות ברשת, טוויטר ביצעה בחודשים האחרונים מאמצים מוצלחים להגביר את היקף הפרסום. החברה נמצאת בישורת האחרונה לפני הנפקה גדולה ומשמעותית בוול סטריט. החברה צפויה להפוך להיות חברה ציבורית כחברה בוגרת ומהותית וכזו שמציגה רקורד של עשייה והשפעה עצומה בתחום המדיה החברתית בעולם. טוויטר מציגה כיום למשקיע הפוטנציאלי 600 מיליון משתמשים, מתוכם 250 מיליון משתמשים פעילים באופן חודשי. ביום ממוצע המשתמשים בטוויטר מבצעים 400 מיליון ציוצים.
 
נתון נוסף ומהותי לגבי טוויטר ולמעשה מהווה אינדיקטור מהותי להצלחה של כל רשת חברתית הוא מידת החדירה שלה לתחום המובייל. בפייסבוק, ראינו את הדוחות האחרונים משנים לחלוטין את סנטימנט המשקיעים כשאחד הנתונים החשובים ביותר שלהם הוא הצלחתה של הרשת החברתית הוותיקה לחדור בהיקף משמעותי לתחום המובייל עם כ-70% המהווים כ-819 מיליון משתמשים שמחוברים לרשת מהנייד, הגידול של כ-50% במספר המשתמשים בפייסבוק במכשירים ניידים הוביל לזינוק של כ-40% בהכנסות של פייסבוק מפרסום במכשירים ניידים ומכאן לא היתה רחוקה הדרך מהתנפלות של המשקיעים על המניה. במקרה של טוויטר מדובר כבר היום ב-60% מהמשתמשים שמחוברים אליה ממכשירים ניידים. הסטטיסטיקה של טוויטר היא לא פחות ממדהימה ותסייע לטוויטר להצליח בפלטפורמה החדשה שצפויה תהיה לאפשר מכירת מוצרים לא רק מקמעונאים ללקוחות אלא גם בין מצייץ למצייץ כשבעתיד נראה בטוויטר אפשרות לתשלומים דרך הרשת החברתית במוצר הדומה לפיי פאל.
 
חוויית השימוש ברשתות חברתיות כמו טוויטר עברה מזמן אל המרחב הציבורי מעבר לחברים ברשת עצמה. קארל אייקן עם ציוץ בטוויטר על החזקתו ב-1.5 מיליארד דולר במניית אפל הוביל אותה לזינוק של כ-5% ביום. לאחרונה אישרה הרשות לני"ע האמריקנית ה-SEC לחברות לפרסם דו"חות בטוויטר וברשתות חברתיות אחרות. הרשתות החברתיות ממשיכות לצמוח ולחדור לתחומים אחרים בחיינו מידי יום.
 
שווי השוק הנוכחי של טוויטר על פי הערכות שווי נוכחיות עומד על 10 מיליארד דולר. נראה כי כיום, החברה מתמקדת בעיקר בצמיחה ועלייה במספר המשתמשים ובשל המיקוד הזה אני מעריך כי הנהלת החברה צפויה שלא לקיים את הנפקת החברה ב-2013. עם השלמת התוכנית לשילוב מוצרי המכירות והתשלום בטוויטר אני מעריך כי החברה תונפק לקראת אמצע שנת 2014 על פי שווי שוק של בין 25 ל-30 מיליארד דולרים. 
טוויטר



 
 
Bookmark and Share