Telecom News - MobileFirst בצמרת דירוג גרטנר ככלי לפיתוח יישומי מובייל

MobileFirst בצמרת דירוג גרטנר ככלי לפיתוח יישומי מובייל

דף הבית >> חידושים הכרזות >> MobileFirst בצמרת דירוג גרטנר ככלי לפיתוח יישומי מובייל
MobileFirst בצמרת דירוג גרטנר ככלי לפיתוח יישומי מובייל
מאת: חיים חביב, 30.8.13, 08:00IBM

חברת המחקר והייעוץ גרטנר דרגה את מערכת Worklight  מבית יבמ, המפותחת בישראל, כבעלת מעמד מוביל בין הפלטפורמות לפיתוח אפליקציות ניידות.
 
חברת Worklight שנרכשה על ידי יבמ בפברואר אשתקד ומרכז הפיתוח שלה פועל בישראל, מהווה כיום נדבך מרכזי במשפחת MobileFirst, המרכזת פתרונות וכלים של IBM לעולם היישומים הניידים.  בתוך שנה בלבד, התקדמה יבמ ממעמד שחקן נישה בשוק זה  למעמד מוביל בדירוג של גרטנר. "ריבוע הקסם" של גרטנר משקלל את היכולות והחזון של כל השחקנים הפועלים בשוק מול יכולות הביצוע שלהם.
 
במהלך הקיץ זכו שירותים וכלי תוכנה ממשפחת MobileFirst של יבמ לדירוגים גבוהים בסקרי גרטנר במגוון תחומים בעולם היישומים הניידים. ביולי האחרון דורגה יבמ כמובילה בתחום בדיקות האבטחה של אפליקציות סלולאריות. במקביל, זכתה החברה לציונים גבוהים עבור חזון השירותים המנוהלים שלה, והניהול המרכזי של מכשירי קצה ניידים. על פי הדו"ח, ככל שהשוק הולך ומתייצב במסגרת הזרם המרכזי של עולם המחשוב, לנוכח מגמת הקונסולידציה מצד אחד והתגברות התחרות מצד שני, צפויים השחקנים המובילים להציג רווחיות גבוהה יותר לצד סיכון נמוך, בכל הנוגע לעקביות ההצלחה של פרויקטים.
 
על מנת להמשיך ולהוביל את השוק, נדרשים השחקנים השונים להציג לא רק סביבת פיתוח והפעלה חוצת-פלטפורמות, אלא גם חזון מקיף לגבי אופן הפעולה של ארגונים הפועלים בריבוי ערוצים, תמיכה בתקנים, הבנה מעמיקה בדרישות מערך טכנולוגיות המידע, ערוצי הפצה ומערכת שותפים. מובילי השוק נדרשים לספק פלטפורמות במחיר נוח, קלות לתכנות, לפריסה ולשדרוג. ההתמקדות המרכזית של המבקשים להוביל את השוק, צריכה להיות בתקשורת בין עסקים ללקוחות או בין עסקים לארגונים – כאשר הציונים הגבוהים יותר מוענקים לשחקנים המסוגלים לפעול כיום בשני המסלולים האלה.
 
ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והאחראי על תחום הפיתוח למובייל בחטיבת המחקר העולמית של החברה:  "סביבת MobileFirst הכוללת את מערכת Worklight מהווה את סל המוצרים המקיף מסוגו בתעשייה, של שירותים ותוכנה המסייעים ללקוחות למצות ולהפיק ערך מירבי בעידן כלכלת המובייל ההולך ומתהווה לנגד עיננו. במצב שבו 90% ממשתמשי המכשירים הניידים מחזיקים במכשירים האלה בהישג יד לאורך 100% מזמנם, חייבים עסקים להבטיח כי אפליקציות המובייל שלהם יהיו ניתנות לפריסה מיידית על גבי מגוון רחב של מכשירי קצה ובכלל זה טלפונים וטבלטים מבוססי iOS ואנדרואיד. הבטחת רוחב הפריסה וקלות הניהול האלה, הם התחום בו מצטיינים מוצרי MobileFirst של יבמ".
 
פרוייקט כלמוביל ישראל - דוגמא בינלאומית של יבמ
במסגרת ההודעה הבינלאומית שלה בדבר הדירוג המוביל של מוצריה על ידי גרטנר, בחרה יבמ להציג  את הפרויקט שביצעה יבואנית הרכב הישראלית כלמוביל, הנציגה הבלעדית בישראל של מרצדס, יונדאי ומיצובישי, המשתמשת במערכות מבוססות MobileFirst לייעול תהליכי שירות הלקוחות וניהול המוסכים. אפליקציית המובייל של כלמוביל חושפת את הנתונים המאוחסנים במערכות הניהול המרכזיות ומנגישה אותם לעובדים וללקוחות, מכל מכשיר נייד או נייח – לרבות טלפונים חכמים, טבלטים, מסכי תצוגה ועמדות קיוסק לשירות עצמי.
בעזרת האפליקציה החדשה, יכולים מכונאים, מנהלי צוותים ומנהלי מחלקות לצפות בהתקדמות העבודה בכל רכב המטופל ולקבל החלטות מושכלות לגבי שיפור תהליכי העבודה. בנוסף, מקבלים הלקוחות מידע בזמן אמת לגבי מצב הטיפול ברכבם, בו הם יכולים לצפות מעל צגי LCD בחדרי ההמתנה במוסכים, או בגלישה מהמכשיר הנייד הפרטי שלהם.

גיל כץ, סגן נשיא לטכנולוגיות עסקיות בכלמוביל: "שיתוף הפעולה עם MobileFirst של יבמ מאפשר לנו להציג מידע בעל ערך ומשמעות אמיתית לאנשים הנכונים, בכל זמן, בכל מקום, ובפורמט קל לניווט. מיזם הטכנולוגיות הניידות האלה  איפשר לנו לשפר את חוויית הלקוח וחוויית העובדים המשתמשים כאחד. מעבר לשיפור שיעור הרכבים המוכנים למסירה במסגרת לוחות הזמנים שהובטחו ללקוחות, הצלחנו לשפר גם את תהליכי העבודה של המכונאים הפועלים במוסך". בהתבסס על כלי Worklight בנתה כלמוביל פלטפורמת מחשוב נייד אחידה המתגברת על המורכבות הכרוכה בניהול מגוון רחב של תהליכים עסקיים, וריבוי סביבות הפעלה ומאפיינים טכניים של מכשירי קצה. הפתרון הנייד הזה מספק לכלמוביל גם פלטפורמה משולבת ומאובטחת המאפשרת גמישות בשוק טכנולוגי מתפתח במהירות.

מחשוב נייד מהווה את הפלטפורמה הטכנולוגית העסקית החדשה הראשונה הנולדת לאחר מהפיכת ה- Web – ומציג הזדמנות עסקית מהותית לארגונים המבקשים לצמוח בכיוונים חדשים ולייעל את תהליכי העבודה הקיימים שלהם. על בסיס יותר מ- 1,000 פרויקטים אותם ביצעה כבר בשירות לקוחות, ועם יותר מעשר עסקות רכישה של חברות המפתחות טכנולוגיות בתחום הזה בארבע השנים האחרונות, פועל כיום ביבמ צוות של אלפי מומחי מובייל האחראים ליותר מ- 270 פטנטים בתחום התקשורת האלחוטית. מיזם MobileFirst של יבמ מספק את הרכיבים המרכזיים לאפליקציות ולפלטפורמות ניהול נתונים, אבטחה, ויכולות ניתוח אנליטי, הנדרשים לארגונים בעידן המובייל.
 
אפליקציות ניידות



 
 
Bookmark and Share