Telecom News - שערוריית הפטור ממכרז של מש' הבריאות מסרבת לגווע - יש פתרון חינמי נוסף

שערוריית הפטור ממכרז של מש' הבריאות מסרבת לגווע - יש פתרון חינמי נוסף

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> שערוריית הפטור ממכרז של מש' הבריאות מסרבת לגווע - יש פתרון חינמי נוסף
לאחר האפליקציה החינמית של "איזי הכל סביבך", מתנדבי "הסדנא לידע ציבורי" הכינו בשעת עבודה אחת בלבד אפליקציה בשם "טיפה לי", שמספקת את המידע, שמשרד הבריאות אישר ב"פטור ממכרז" ב- 118 אלף ש"ח,  כמו באפליקציה "שתי טיפות".
מאת: אבי וייס, 1.9.13, 07:45

לאחר שחשפנו (ב- 20.08) את שערוריית הפטור ממכרז, שהוציאה הנהלת משרד הבריאות (בגיבוי החשכ"ל) בהיקף של 118 אלף ש"ח, לפיתוח אפליקציה סלולרית "שתי טיפות" למיקום טיפות החלב ברחבי ישראל ופירוט שעות פעילותן (עקב מבצע החיסון מפני פוליו), והבאנו את הנימוקים ההזויים של משרד הבריאות לפטור זה, התברר לנו, שיש אפליקציה בחינם המספקת בדיוק את המידע הזה ושהיתה קיימת  כבר עבור הציבור עוד טרם מתן הפטור, וחשפנו זאת כעדכון (האפליקציה "איזי הכל סביבך"). זאת, לאחר שהגרסה לאנדרואיד המיותרת של משרד הבריאות עלתה לחנות האפליקציות של גוגל.

מאז שהאפליקציה של משרד הבריאות "2 טיפות" עלתה לגוגל פליי ב- 22.8,  עומד טווח ההורדות של האפליקציה בין 100 ל- 500 הורדות ויש בחנות 5 חוות דעת בלבד, מרביתן לא חיוביות (ציון 2.6 מתוך 5). בקיצור: כשלון מוחלט. כבר דיווחנו בכתבה "רוב האפליקציות לאייפון/אנדרואיד/ווינדוספון מתייבשות בחנויות ומתות", שאפליקציה, שיש לה פחות מ-10 חוות דעת תוך זמן קצר לאחר עלייתה לחנות, נחשבת אפליקציה מתה.
סדנא לידע ציבורי
כעת מתברר, שבמקביל לחשיפה, קבוצת מתנדבים של "הסדנא לידע ציבורי" פיתחה אפליקציה בדיוק לצורך שמשרד הבריאות ביקש, פתרון המצוי בכתובת tipa.li. האתר מזהה את המיקום של הגולש (במיוחד אם זה ממכשיר סלולר, שיש בו זיהוי מיקום ב- GPS או סלולרי) ומספק לגולש על גבי מפה את מיקום כל תחנות טיפות החלב הקרובות ואת שעות פעילותן. למתנדבים לקח שעה אחת בלבד לפתח את הפתרון הזה, שניתן לגשת אליו מכל טלפון סלולרי (לא רק מאייפונים ומאנדרואידים).  

אין ספק, שמדובר בהתנהלות שערורייתית, הן של משרד הבריאות והן של משרד האוצר, שנוהגים בפזיזות ובחוסר אחריות בכספי משלמי המיסים, באמצעות שיטת "הפטור ממכרז". 
 
תמונת מסך מחשב: מיקום תחנות טיפות חלב על המפה עם שעות הפעילות:
מפת טיפות חלב



 
 
Bookmark and Share