Telecom News - היום חוסל כוחו של אגף הספקטרום ונוצר קרע גלוי עם העובדים

היום חוסל כוחו של אגף הספקטרום ונוצר קרע גלוי עם העובדים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> היום חוסל כוחו של אגף הספקטרום ונוצר קרע גלוי עם העובדים
בלעדי: התכנית שחשפנו לחיסול כוחו של אגף הספקטרום במשרד התקשורת יצאה היום לדרך, מה שהביא לקרע גלוי עם העובדים ולהתפטרות של ועד העובדים בת"א. המשך הסאגה של הקרבות בצמרת המשרד, שמנסים להעלים מהציבור. 
מאת: אבי וייס, 1.9.13, 18:00שמילה מימון

לפני יותר משבוע חשפנו כאן ובהרחבה את התכנית של ממלא מקום המנכ"ל (שמילה מימון, בתמונה משמאל) לבצע "ריאורגניזציה" באגף הגדול ביותר במשרד התקשורת: אגף הספקטרום, שבראשו עומד נתי שוברט, שיש ספקות באם אכן הסכים לשינוי הזה, כנטען בתכנית הרפורמה. ההסתדרות התערבה בנושא בגלל התמרמרות העובדים וטענות חמורות שהעלו, אבל הרפורמה הזו יצאה לדרך היום (1.9.13), כפי שתוכנן ע"י שמילה מימון בגיבוי שר התקשורת גלעד ארדן. זאת, אחרי שבפגישה בין נציגי ההסתדרות, הוועד ומ"מ המנכ"ל, נוכחו נציגי ההסתדרות לדעת, שיש קרע בוועד של משרד התקשורת בנושא, ולכן החליטו שלא להתערב בנושא זה בצורה פעילה. למעשה, ההסתדרות "זזה הצידה" לנוכח המצב, שנוצר במשרד התקשורת ובוועד. 

את תגובת משרד התקשורת לשאלותינו בנושא - לא הצלחנו לקבל, לא שלא ניסינו. 

"הארגון מחדש" של הסמכויות והעובדים כלל בעיקרו את שני המהלכים הבאים:
  1. העברת כל תחום הרישוי מאגף הספקטרום ורישוי תדרים אל אחריות סמנכ"ל בכיר להנדסה ורישוי (חיים גרון).
  2. העברת כל תחום הפיקוח מאגף הספקטרום אל אגף הפיקוח והאכיפה, שבראשו עומד שמילה מימון (מ"מ המנכ"ל), יוזם הרעיון.
החלק הראשון של הרפורמה (הסעיף הראשון), שיצא היום לדרך, כלל העברה של כ- 3,000 רישיונות (עם האנשים המטפלים בהם), שהועברו מאגף הספקטרום לאחריות אגף הנדסה ורישוי. החלק השני של הרפורמה מתעכב מסיבות שונות. בין היתר: הצורך בשינויי חקיקה, רצון של מ"מ המנכ"ל "להקטין את הלהבות" בסכסוך, שפרץ במשרד בו, בין היתר, נטען, שהוא מנצל את כוחו כמ"מ מנכ"ל, כדי להעביר אנשים וסמכויות מאגף הספקטרום אל אגף הפיקוח והאכיפה, שהוא עומד בראשו ועי"כ "לצבור כוח" למקרה בו יפסיק להיות מ"מ מנכ"ל.

אולם, העובדה, שהמהלך של ה"רה-אירגון" החל, למרות התנגדות הוועד, הובילה לקרע חמור עם העובדים בת"א (מגדל שלום), שם מצויים משרדי אגף הספקטרום וגם משרדי אגף הנדסה. ועד ת"א פשוט התפטר נוכח המצב והפעלת הרפורמה. הראשון שהתפטר היה עוזי לוי, שגם ביקש להודיע על פיזור הוועד ואחריו התפטר מהוועד - זאב קידר. כך, אביבה שלמה היחידה שנשארה בוועד ת"א (כיו"ר) ונתונה בלחץ של ההנהלה לא להתפטר. 
רונית בן טל
כך, הקרע בין ועד ת"א לוועד ירושלים הפך לעובדה מוגמרת, כשוועד ירושליים ברשותה של רונית בן טל (בתמונה משמאל) נשאר הוועד היחיד במשרד, שמייצג להלכה רק כמחצית עובדי משרד.

רונית היא מנהלת תחום נכסים לוגיסטיקה ורווחה, באגף משאבי אנוש, משרד התקשורת בירושלים, וזה הרקע, ככל הנראה, לבעיה הקודמת, עליו דיווחנו בהרחבה כאן וכאן, על רקע האיחוד המתוכנן בין מועצת הכבלים והלוויין עם מועצת הרשות השנייה, מה שיצר "גלים גבוהים" בקרב העובדים בשני הגופים הללו.

כעת, עם יישום הרפורמה באגף הספקטרום, רפורמה המרוקנת אגף זה מכוחו ואנשיו, ועד ת"א כנראה הרגיש,ש"תקעו להם סכין בגב" ולכן חברי הוועד התפטרו מתפקידם בוועד ויהיה צורך לקיים בחירות חוזרות לוועד הזה (אם לא יימצא הסדר מתאים לאחד בין ועד ת"א לוועד ירושלים). את יחסי העבודה המעורערים במשרד, בספק אם ניתן יהיה לתקן בקלות. כך מקבלים עובדי משרד התקשורת את חג ראש השנה העומד בפתח. 




 
 
Bookmark and Share