Telecom News - סמארטפון עם אפליקציה מגניבה: אופטומטריסט סלולרי - באפריקה

סמארטפון עם אפליקציה מגניבה: אופטומטריסט סלולרי - באפריקה

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> סמארטפון עם אפליקציה מגניבה: אופטומטריסט סלולרי - באפריקה
סמארטפון עם אפליקציה מגניבה: אופטומטריסט סלולרי - באפריקה

רופא וטאבלטמאת:מערכת Telecom News01.09.13, 22:45
 

הסמארטפון עם האפליקציה המכונה Peek לבדיקת עיניים נוסו על 5,000 בני אדם באפריקה, ויכולים לעשות מהפכה בכל הקשור באבחון סיבות לעיוורון ולקות ראייה בעולם השלישי  ליצירת דרך קלה יותר לטיפול.  כלומר, המודל הוא, שמשתמשים בסמארטפון לבדיקה של קטראקט, רשתית וקרקעית העין במדינות עולם שלישי ומשדרים את הבדיקות למערב לפענוח ולקביעת טיפול.
 
עפ"י WHO - ארגון הבריואת העולמי, יש בעולם 285 מיליון עיוורים ולקויי ראיה. לפעמים הסיבה היא פשוטה וקלה לטיפול: משקפיים או ניתוח קטראקט. אולם, אנשים בעולם השלישי לא מגיעים למרפאות לאבחון ולא לבתי חולים לטיפול בעיקר עקב הכנסה נמוכה.

אתר balancingact-africa כמו גם אתרים אחרים בועלם, חשפו  בסוף השבוע פתרון פשוט שיכול לפתור את הבעיות: סמארטפון עם אפליקציה המכונה Peek ראשי תיבות של Portable Eye Examination Kit באתר http://www.peekvision.org. אתר balancingact-africa דווח, שהאפליקציה נוסתה כבר על 5,000 בני אדם בקניה. היא משתמשת במצלמת הסמארטפון לסרוק את העין לגילוי קטראקט. האותיות על המסך משמשות במבחן ראייה. הפלאש של המצלמה משמש להאיר את הרשתית לאיתור מחלה. התיק הרפואי נשמר במכשיר הנייד, המיקום של הנבדק נרשם גם הוא עפ"י ה-GPS, והנתונים נשלחים בדוא"ל מקניה לרופאים בבית חולים בבריטניה. מחיר המכשיר כ-300 ליש"ט לעומת מכשור בדיקות במרפאה שמחירו 100,000 ליש"ט.

אך האם האבחון יוצא אותו הדבר?

התמונות שנלקחו בסמאטרפון בקניה נשלחו ללונדון כדי לעבור השוואה לתמונות שנלקחו בקניה גם באמצעות מכשור לבדיקות עיניים שהוצב על וואן. המחקר עדיין לא הסתיים. אבל בינתיים, 1,000 בני אדם אובחנו וקבלו מענה הולם להחזר הראייה בעקבות השימוש בסמארטפון. בני אדם אלה נבדקו בבתיהם ואובחנו. וזו כבר מחצית הדרך. על חלקם להגיע לבית חולים כדי לקבל את הטיפול הספציפי שהוחלט לגביהם.
 


 





 
 
Bookmark and Share