Telecom News - התפתחות מפתיעה בעולם ה- WebRTC: גוגל התחברה עם Vidyo הישראלית

התפתחות מפתיעה בעולם ה- WebRTC: גוגל התחברה עם Vidyo הישראלית

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> התפתחות מפתיעה בעולם ה- WebRTC: גוגל התחברה עם Vidyo הישראלית
ראשונים לדווח: גוגל חתמה עם Vidyo הסכם פיתוח, שלפיו Vidyo תפתח מוצר בסיסי (וחינמי) לשיחות וידיאו וצ'טים וידיאו ישירות מהדפדפן, תוך עקיפת כל החברות המספקות שירותי וידיאו על האינטרנט.
מאת: אבי וייס, 8.9.13, 10:00WEBRTC

חברת הסטארט-אפ הישראלית - אמריקאית Vidyo, שמפתחת ומספקת פתרונות לשיחות וידיאו בענן, דיווחה בהודעה רשמית באתר החברה, שהיא חתמה על הסכם פיתוח עם גוגל, לספק פתרונות וידיאו חינמיים באיכות גבוהה בתצורת WebRTC (דהיינו: ישירות מכל דפדפן, ללא כל תוכנת קצה).

ההסכם מבטיח, שגוגל תשתמש בטכנולוגיה של Vidyo בשם: Scalable Video Coding -  SVC כחלק מתקני ה- WebRTC, שיהיו לעולם שיחות הווידיאו. ליתר דיוק, זה יהיה חלק מתקן VP9 לקידוד וידיאו, כחלק מפרויקט ה- WebRTC. תקן VP9 מחליף את התקן החופשי VP8, שנדחף ע"י גוגל ובא להתחרות ולהחליף את התקן הקנייני, שיש כיום בתחום זה בשם H.264.

מדוע גוגל נקטה את הצעד המפתיע הזה (של פנייה לחברת הזנק, לפתח עבורה פתרון לווידיאו)? ההסבר נמצא כנראה בלחץ של גוגל להקדים את מיקרוסופט וסקייפ בפתרונות לשיחות וידיאו זולות או בחינם מעל לדפדפן רגיל. כבר חשפנו, שיש חברות רבות הנעות לכיוון הזה, למשל תדיראן טלקום, אוויה ואודיו-קודס. 

Vidyo, שגייסה עד היום כ- 120 מיליון דולרים מ- VC, הצליחה די יפה "להרוס את המודלים" הקיימים והיקרים של שיחות וידיאו באיכות של ארגונים ועסקים, מודלים, שהיו מבוססים על חומרות ותוכנות יקרות למדי של סיסקו, אוויה ופוליקום. כעת, עם החבירה לגוגל, Vidyo תצליח, ככל הנראה,"לכבוש את השוק".

עד היום, נסמכה גוגל בפיתוח פתרונות הווידיאו שלה ב- WebRTC על פיתוח היישום העצמי שלה בשם Hangouts, שלא הצליח כל כך להמריא. גוגל תנסה כעת, עם שינוי הכיוון, לזנק קדימה בתחום הווידיאו בעולם ה- WebRTC. הצפי הוא, שתוך כחצי שנה נראה פתרונות עובדים כתוצאה מהפיתוח המשותף לגוגל ול- Vidyo. כך, שצפויה (לדעת אנליסטים רבים) מהפכה אמיתית בתחום הווידיאו החופשי באינטרנט, שיגיע מהשת"פ הזה.

הגרסה הראשונה, שתצא לשוק בעוד כ- 4 עד 5 חודשים, תהיה לדפדפן כרום. זה יהיה מחובר לפלטפורמת ה"גוגל+", כחלק מהתחרות של גוגל בפייסבוק מצד אחד ובמיקרוסופט-סקייפ (וכעת בשילוב עם נוקיה הדוחפת לכיוון של H.265), מצד שני. 

האיום היחיד הממשי הקיים כאן הוא מצד אפל, שטרם הכריעה אם היא נכנסת עם פתרונות לעולם ה- WebRTC בווידיאו. כרגע, גוגל מובילה במרוץ ל- WebRTC וגם מובילה את המהפכה הזו, בדיוק כמו שהובילה את מהפכת האנדרואיד, מערכת תוכנה ניידת שניצחה את כל המערכות המתחרות (כך על פי נתוני גרטנר ו- IDC).

בלי כל קשר, מתארגנת כיום בישראל קבוצת עניין חדשה במסגרת Meetup לעולם ה- WebRTC, ביוזמת ניר סמיונוביץ. זו קבוצה בשם Voip on Tap, שתדון ותציג את ההתפתחויות החדשות בעולם ה- WebRTC. יהיה מעניין...


 



 
 
Bookmark and Share