Telecom News - מה מסתירים במשרד התקשורת עד כי מעדיפים לעבור על חוק חופש המידע?

מה מסתירים במשרד התקשורת עד כי מעדיפים לעבור על חוק חופש המידע?

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מה מסתירים במשרד התקשורת עד כי מעדיפים לעבור על חוק חופש המידע?
בלעדי: משרד המשפטים, בבדיקה של תלונה של אזרח כנגד משרד התקשורת, עקב אי מתן מענה לפי חוק חופש המידע, מצא כי התלונה מוצדקת ומשרד התקשורת עבר על החוק. הצפצוף על החוק נמשך שם עד היום. מדוע? חשיפת הסיפור המסעיר כיום את הצמרת המשפטית של משרד התקשורת.
מאת: אבי וייס, 9.9.13, 00:05דנה נויפלד

אזרח שאכפת לו בשם סיני ליבל, פנה כמה וכמה פעמים אל משרד התקשורת \ המחלקה המשפטית \ הממונה על חוק חופש המידע, וביקש מידע ושילם את האגרה הנדרשת לפי חוק חופש המידע. הפנייה הראשונה שלו הייתה ב- 1.8.12 והפנייה השנייה ב- 13.3.13. למרות שעברה יותר משנה, תשובה הוא לא קיבל.

האזרח הזה, שלא היה מוכן לקבל את "המריחה" הזו, פנה והתלונן בפני מי שממונה על "חוק חופש המידע" בישראל: משרד המשפטים. משרד המשפטים בדק ביסודיות את תלונתו ומצא, שהיא מוצדקת, ואף קבע שעל משרד התקשורת להשיב לפונה מיידית, מה שלא קרה. דו"ח משרד המשפטים מצוי כאן להורדה, למתעניינים. אגב, היועצת המשפטית הנוכחית של משרד התקשורת היא עו"ד דנה נויפלד (בתמונה). 

מה משרד התקשורת \ המחלקה המשפטית מבקשת, ככל הנראה, להסתיר מפני אותו אזרח? בעיקר שני דברים חשובים:
א. את דו"ח הביקורת של מבקר משרד התקשורת, ביקרת שנעשתה במחלקה המשפטית של משרד התקשורת (בעת כהונת היועצת המשפטית הקודמת), דו"ח שהוסתר גם מכמה מראשי משרד התקשורת עצמו (פרשה שחשפנו ופרסמנו בזמנו, הקשורה בטענה של פגיעה בהחלטת הממשלה ושר התקשורת הקודם משה כחלון, בעניין ההחלטה על הרחבת שירותי עידן +). לדו"ח זה (ולדברים נוספים שהתלוו למהלכי ההסתרה והטיוח שלו), היו השלכות שקשורות, ככל הידוע, לצורת הפרישה המהירה, הן של היועצת המשפטית הקודמת של המשרד והן של שר התקשורת הקודם עצמו מהחיים הפוליטיים. חשפנו פרשיות חמורות אלו בזמנו - בזמן אמת. 
ב. פרטים לגבי המועד המדויק בו היועצת המשפטית הקודמת של משרד התקשורת הודיעה על פרישתה מהמשרד וממתי הפסיקה לעסוק בנושאים של חברות הסלולר. גם פרשה זו חשפנו בזמנו ובהרחבה.

לגבי הסיפור השני שמנסים להסתירו, מתקיים כעת דיון בבג"ץ בנושא, עם פרטים חדשים, שנחשוף די בקרוב. זה, כמובן, לא יחמיא, לא למשרד התקשורת ולא לנציבות שירות המדינה, שטיפלו בזמנו בצורה מוזרה וכושלת בנושא "הצינון" של היועצת המשפטית הקודמת. 

לאור המצב הנחשף כעת, פניתי למשרד התקשורת בשאלה: "מה תגובת משרד התקשורת לדו"ח החמור של משרד המשפטים, שמצא התרשלות קשה והתעלמות מהחוק, בטיפול בפנייה של אזרח בתחום חוק חופש המידע, ע"י משרד התקשורת?"

מיותר לציין, שאת תגובת משרד התקשורת לפנייתי בעניין חשיפת הדו"ח וההחלטה של משרד המשפטים - לא קיבלתי. די ברור למה. יש כנראה כמה אנשים, שחושבים שאם הם לא יגיבו, הם "יגנו על עצמם", ובציבור לא ירגישו שיש פאשלות ועבירות בוטות על החוק המתבצעות במשרד התקשורת, באין מפריע... אגב, אי מתן מענה לשאלותי ע"י משרד ממשלתי היא גם עבירה ברורה על החוק, התקנות והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אבל אני עדיין לא התלוננתי על משרד התקשורת בפני משרד המשפטים, כמו שעשה אותו אזרח.... אני משאיר לציבור הקוראים לשפוט לבד. 

נדמה, שמשרד התקשורת נכנס לאחרונה לעבודה לפי שיטת החסמב"ה (ר"ת: חבורת סוד מוחלט בהחלט..). זו בדיוק הסיבה, שנזקקנו לחשוף מהלכים, שהיו אמורים להיות על פי חוק, נהלים, תקנות ונוהג - גלויים לציבור. למשל, בשבועיים האחרונים חשפנו:
א. מתן רישיון בסתר (רישיון שני סודי) לחברת הבת של חברת החשמל - IBC בנושא מתן שירותי פס רחב על הסיבים ללקוחות עסקיים.
ב. רפורמה באגף הספקטרום, האגף שהיה הגדול ביותר במשרד, מה שהביא לקרע חמור בוועד העובדים של המשרד. 

אולי בכלל כדאי, שהשב"כ יאמץ את שיטות העבודה של משרד התקשורת ויחל לנהל אותו. הבעיה: בסוף הכל דולף... כך שברור - זה לא יקרה. אין מי שייקח אחריות על ההתנהלות השערורייתית הזו. 

גם אין מנכ"ל קבוע למשרד התקשורת. רק מ"מ זמני, של אדם המעורר מחלוקות בתוך המשרד עצמו. למה? תשאלו את גלעד ארדן, השר הממונה, שלא יודע להחליט. ככה בדיוק זה מתנהל. כאוס מוחלט ועבירות מתמשכות על החוק - תוך צפצוף גם על משרד המשפטים. המשך יבוא ודי בקרוב. 



 
 
Bookmark and Share