Telecom News - בניית רשת סלולר עצמאית - כבר לא חלום

בניית רשת סלולר עצמאית - כבר לא חלום

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> בניית רשת סלולר עצמאית - כבר לא חלום
ראשונים לדווח: חברת ההזנק 2600hz מדגימה כיצד אפשר לבנות רשת תקשורת בין מכשירי סלולר היישר מהמכשיר, בשליטה עצמית או דרך אתר באינטרנט, ללא תוכנות VoIP. 
מאת: אבי וייס, 10.9.13, 09:302600hz

חברת הסטארט-אפ האמריקאית 2600hz הדהימה את המשתתפים בכנס TechCrunch בארה"ב, כשהציגה יכולת מוכחת של בניית רשת סלולר פרטית באפס עלות, מבוססת API פתוחים. אגב, היא לא הייתה היחידה, שהציגה טכנולוגיות מהפכניות בעולם הסלולר, לדוגמה: חברת ההזנק הקנדית pplconnect הציגה סמארטפון וירטואלי בלי צורך ברשת סלולרית. אך מדובר עדיין במצב "בטא סגורה", וקשה לדעת אם הפיתוחהזה אכן יצא לדרך. לעומת זאת, 2600hz כבר עברה כברת דרך בפיתוח, יש לה לקוחות, שעובדים עם המערכת, כך שניתן לבחון יותר לעומק את הפיתוח שלה.

למעשה, 2600hz מפתחת API עבור מפתחים אחרים וספקי פתרונות, שיקומו בעקבות הפיתוחים הללו ויבנו רשתות סלולריות פרטיות, תוך התעלמות מחברות הסלולר. כך, נבנה כאן על ידם מתג וירטואלי, ללא תלות במתגי חברות הסלולר, מבוסס כולו תוכנה בענן וחיבורים מבוססי SIP בין השרתים הווירטואליים.
דארן שרייבר
nנכ"ל 2600hz, דארן שרייבר (Darren Schreiber - בתמונה) מדווח, שניתן לחבר לרשת הזו לא רק מכשירי סלולר, אלא כל דבר, החל ממכונת כביסה, דרך מקרר, או כל חפץ אחר, שמתקינים בו מודם סלולרי זעיר, תוך יצירת רשת שירותים, מידע ושליטה על החפצים הללו מרחוק, תוך עקיפת ספקי הסלולר. לארגונים ולעסקים זה יאפשר לחבר מכשירי סלולר למרכזייה הארגונית, לנהל שיחות ועידה וכיו"ב, ללא תלות בספק הסלולר.

אגב, הכל נעשה על רשת ה- Data הסלולרית, ללא כל תוכנות VoIP המורידות (לטענת המנכ"ל) את איכות הקשר והשיחה.

המתחרה היחידה הרצינית, שיש כרגע לשירות הזה, היא Twilio, אותה חשפנו כאן. Twilio היא ספק שירות מבוסס WebRTC, בעוד ש- 2600hz היא ספק API, שהם "אבני הבניין" לבניית כל שירות, לכל חברה הרוצה לספק שירותים ניידים מכל סוג. 2600hz היא גם היחידה המציגה מתג וירטואלי עצמאי, שאינו תלוי באיש, מבוסס FreeSWITCH. המתג הזה מאפשר להשתמש ב- One Number: מספר אחד לטלפון הקווי והסלולרי. 

חברת 2600hz ביצעה בעצמה חיבורים לספקי התקשורת ברחבי העולם, כך שניתן להעביר שיחות, מסרונים וכד' מהרשת הנבנית בכלים שלה, אל העולם האמיתי של חברות הסלולר והתקשורת בעולם. כרגע, המערכת בנויה על בסיס פלטפורמה בשם Kazoo, אותה בנתה חברת 2600hz, בינתיים פלטפורמה פרטית, שתהפוך עם המשך הפיתוח לפלטפורמה פתוחה לגמרי על בסיס WebRTC. מערכת Kazoo נקראת על ידה: Software Defined Telecom. כלי ה- API (יש כבר מעל 130 API בספריית ההורדות של החברה), מסופקים בחינם לכל מפתח הרוצה לבנות רשת תקשורת ולספק שירותים מכל סוג ללקוחות הקצה על רשת סלולרית בענן פרטי, ענן שיבנה בעצמו ובקלות ללקוחותיו. 
2600hz
2600hz מציגה את עצמה כ: One-stop shop for your next Telecom revolution. תוך זמן קצר נגלה באם אכן יש כאן מהפכה של ממש, כמו שמצפים יזמיה להוביל. 
 
סרטון הסבר לגבי שימוש עסקי במערכת החדשה:
סלולר בענן



 
 
Bookmark and Share