Telecom News - סיסקו רכשה את ספקית מוצרי האחסון - Whiptail ב- 415 מיליון דולרים

סיסקו רכשה את ספקית מוצרי האחסון - Whiptail ב- 415 מיליון דולרים

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> סיסקו רכשה את ספקית מוצרי האחסון - Whiptail ב- 415 מיליון דולרים
ראשונים לדווח: חברת סיסקו מעמיקה חדירתה לשוק מוצרי האחסון ברכישת Whiptail, שפיתחה ומוכרת מוצרי אחסון מבוססי דיסקים של פלאש (SSD) בעלי ביצועים מהירים ביותר. לא ברור, מה יעלה כעת בגורל השותפות הוותיקה של סיסקו עם ספקיות מוצרי האחסון דוגמת EMC ו- NetApp. 
מאת: אבי וייס,  08:00, 13.9.13סיסקו

חברת סיסקו מחזקת את אחיזתה בשוק מוצרי האחסון (Storage) באמצעות רכישת חברת ההזנק Whiptail האמריקאית ב- 415 מיליון דולרים. חברת Whiptail מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרי האחסון של "הדור הבא באחסון", שמבוסס על מערכת דיסקים של פלאש (Flash Array), שדי מזכיר את תוצרי הפיתוח של XtremIO (חברת הסטארט-אפ הישראלית שנרכשה לאחרונה ע"י EMC). 

חברת Whiptail מציגה מוצרים עם רמות ביצועים יוצאי דופן לכל שווקי האחסון, ממוצרי אחסון לחברות קטנות ובינוניות ועד מוצרי אחסון לחברות גדולות, שתומכים בביצועים של עד 4 מיליון IOPS, שיכולים להריץ עד 300 אפליקציות במקביל, על גבי 360 טרה-בתים של מידע במערך אחסון יחיד המבוסס 100% על NAND Flash. 

Whiptail נוסדה ב- 2008 בניו-ג'רסי, ומספקת לסיסקו עוד אבן בניין חשובה במערך הפתרונות שלה ל- Data Centers, מערך פתרונות, שכולל גם מעבד חדש בשם nPower, שנחשף אמש ע"י סיסקו, כדי לחזק את ביצועי הרשת הפנימית המחברת בין השרתים במרכזי האחסון (פרטים נוספים בנספח כאן למטה). ל- Whiptail יש כ- 80 עובדים והיא החלה כבר לייצר תזרים הכנסות מפתרונות האחסון, שפיתחה, בהיקף המתקרב ל- 30 מיליון דולרים לשנה.

אנליסטים הבוחנים את המהלך הזה מציינים, שהוא מכוון ישירות לכך, שסיסקו רוצה לתפוס נתח שוק משמעותי בשוק האחסון העולמי של ארגונים ועסקים, שוק הנאמד בכ- 50 מיליארד דולרים לשנה. כתוצאה מכך, עולות כמה שאלות, כשהראשונה שבהן היא: מה יעלה בגורל השת"פ ההדוק בין סיסקו, EMC ו- VMware מצד אחד ועם NetApp מצד שני? איך סיסקו תוכל להתחרות עם בנות בריתה הוותיקות? זה כנראה יתברר עם הזמן. נ

נדמה שאנו במרכזו של מהלך טשטוש גבולות בין היצרנים, כאשר EMC ו- VMware נכנסות לתחום ה- SDN ולמעשה "פולשות" לטרירטוריה המסורתית של סיסקו, ומנגד סיסקו "פולשת" לטריטוריה המסורתית של מוצרי האחסון שלהן. 

בנוסף, המהלך של סיסקו מציין ומדגיש את התנועה של כל תעשיית האחסון לכיוון של החלפת הדיסקים הוותיקים במוצרי פלאש. קדמו לסיסקו החברות EMC, IBM, HP ודל, שרכשו ומיזגו לתוכן חברות המתמחות בפתרונות של פלאש, כדי להוציא לשוק מוצרי אחסון מבוססי פלאש במקום דיסקים רגילים. אפילו חברת ייצור הדיסקים הוותיקה Western Digital רכשה לאחרונה ב- 685 מיליון דולרים את חברת Virident, שמפתחת ומספקת פתרונות פלאש. 

נספח
מעבד הרשת החדש של סיסקו
סיסקו חשפה ביום ה' 12.9.13 את המעבד החזק ביותר, שיצרה (לדבריה) מעולם, שנוצר על רקע הערכותיה, כי בעשר השנים הבאות יגדל היקף ה"ארועים ברשת" להיקף של טריליוני ארועים, כאשר יותר ויותר אנשים ומחשבים נדרשים לעבד מידע, והנתונים הופכים למקושרים זה לזה בצורה הדוקה יותר. להערכת סיסקו, ה-nPower שלה יאפשר את הרמה הגבוהה ביותר ואת רוחב הפס הגדול ביותר, לצורך אינטגרציה והעברה של מידע ברשתות בין שרתים. 

המעבד, שיהיה הראשון במשפחת המעבדים החדשה של סיסקו המיועדים לאינטגרציה של רשתות, יהיה לדבריה הראשון בעל יכולת אמיתית להעברת מידע במהירות של 400 ג'יגהבייט בשניה מצ'יפ בודד, ושיאפשר ביצועים רשתיים מרובים (multi-terabit network performance). למעשה, כל העיבוד של חבילות ה- Data, ניהול התעבורה ופונקציות קלט/פלט יעובדו על גבי שבב יחיד של nPower X1 ויפעל (כך סיסקו טוענת) במהירות וביעילות מירבית. 

המעבד החדש גם יאפשר את הניהול הממוחשב המהיר ביותר, שיתאים לטפל במאות מיליוני טרנזקציות ייחודיות בשניה. ארכיטקטורת העיבוד של ה-nPower נבנתה במיוחד במטרה לספק פתרון לארועים המונעים על ידי מכונות (IoT), כמו גם בעבור אפליקציות וידאו ברמת אולטרה HD. עם כ-4 מיליארד טרנזיסטורים בשבב בודד אחד, ה-nPower X1 מאפשר רמה, שעוד לא נראתה בשוק של ביצועים, פונקציונאליות, יכולת תכנות והיקף של עיבוד רשתי. כך נכתב בהודעה של סיסקו. המעבד החדש מאפשר לסיסקו לתת פיתרונות מהירים פי 8 באמצעות רבע מהכוח לביט, שנדרש מעבד הקודם של סיסקו, שהוביל את התעשיה של מעבדי רשת עד היום. 

 



 
 
Bookmark and Share