Telecom News - אירועי ליל המדענים 2013 התקיימו אמש ב-15 מוסדות מחקר ברחבי הארץ

אירועי ליל המדענים 2013 התקיימו אמש ב-15 מוסדות מחקר ברחבי הארץ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> אירועי ליל המדענים 2013 התקיימו אמש ב-15 מוסדות מחקר ברחבי הארץ
ראש נאס"א בשידור מיוחד לליל המדענים: נאס"א מתכוונת לשגר רכב לחלל העמוק ולהנחית אנשים על מאדים
מאת: מערכת Telecom News, 13.9.13, 09:00ליל המדענים

אירועי ליל המדענים 2013 התקיימו אמש ב-15 מוסדות מחקר ברחבי הארץ בשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והאיחוד האירופי.
 
במסגרת אירועי "ליל המדענים", שהתקיימו בשיתוף משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והאיחוד האירופי, הגיעו כ-40,000 איש ל-15 מוקדי האירועים ברחבי הארץ – מקריית שמונה ועד אילת. במסגרת האירועים התקיים שידור מיוחד עם ראש נאס"א צ'רלס בולדן, שבו סיפר כי בכוונת נאס"א לשגר אנשים לחלל העמוק ולהנחית אותם על מאדים ועל אסטרואיד, דבר שלא היה אפשרי עד כה. 

בולדן אמר כי: "נאס"א עשתה באחרונה התקדמות משמעותית במאמציה לבנות משגר בעל יכולת לשאת מסע כבד, שיוכל לקחת אסטרונאוטים לעומקים גדולים יותר בחלל. הבדיקות, שערכו בנאס"א, העלו כי ניתן להשיג את המטרות של שיגור רכב חלל כזה. אותו משגר יוכל לשאת אסטרונאוטים למרחקים חדשים ולהנחית אותם על אסטרואידים ועל מאדים, מה שלא התאפשר לבני האדם עד כה. רכב החלל הזה יקרא " אוריון" ותהיה לו אפשרות לשאת אסטרונאוטים לחלל העמוק. בשנה הבאה יערכו בנאס"א את המבחן הראשון לרכב".

במהלך האירועים פתחו מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ את שעריהם לקהל הרחב ללא תשלום והציעו שלל פעילויות בסימן חלל כגון: מפגשים בגובה העיניים עם מדעניות ומדענים, סיורים במעבדות, הרצאות, סדנאות חווייתיות, הופעות והדגמות. משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל קבע את שנת 2013 כשנת החלל לציון עשור לאסון מעבורת החלל "קולומביה" עליה היה גם האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון ז"ל.
 
שר המדע, הטכנולוגיה והחלל יעקב פרי אמר במסגרת האירועים באוניברסיטת תל אביב, "המדע הוא חלק מההוויה הישראלית. עשרות אלפי האנשים, שהגיעו היום לאירועי ליל המדענים, מוכיחים כי לא נס כוחו של המוח היהודי, שממשיך להמציא, לחקור ולפתח יכולות  למען האנושות כולה. תחום החלל מתפתחת בצעדי  ענק, מדובר בתעשיית העתיד של ישראל, שכבר ממקמת אותה בין שמונה המדינות המובילות בתחום בעולם. אין לי ספק, שתחום זה יעסיק בעתיד הקרוב רבים מהילדים, שהגיעו הערב". 
ליל המדענים
ליל המדענים
Bookmark and Share