Telecom News - מחשוב עננים – שולחן עבודה מרוחק כשירות ופתרון לעסקים קטנים ובינוניים

מחשוב עננים – שולחן עבודה מרוחק כשירות ופתרון לעסקים קטנים ובינוניים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> מחשוב עננים – שולחן עבודה מרוחק כשירות ופתרון לעסקים קטנים ובינוניים
מחשוב עננים – שולחן עבודה מרוחק כשירות ופתרון לעסקים קטנים ובינוניים
מאת: ארז הרוש, 14.9.13, 20:40ארז הרוש
 
כל ארגון מגיע לצומת בה הוא צריך להחליט על רכישת שרת חדש מכל מיני סיבות. המידע והתוכנות המופעלות על השרת הם ליבת הארגון והבסיס לקיום העסקי.
 
שירותי המחשוב של המשרד שלך, שנמצאים היום על השרת המקומי שרכשת, כולל הרישוי שרכשת, עוברים ל"ענן". מעבר ל"ענן" פירושו: העברת שירות מסוים מתוך הארגון אל חוות שרתים מגובה ומאובטחת ברמה גבוהה, וברמת שירות הרבה יותר מבטיחה, מאשר טייפ הגיבוי המונח אצלך בארגון.
 
כיום נדרש מנהל בארגון לשאלות: האם להשקיע בשרת חדש, שדרוג הרישוי או שדרוג התוכנה לניהול בית העסק?  האם להמשיך במסורת של השקעה כספית גדולה מראש, ושעבוד לחוזי שירות של בתי תוכנה ושירותי מחשוב, או לעבור לעבוד במודל של תשלום לפי שירות?

התשובה ברורה: אין צורך לרכוש שרת חדש, רישוי יקר מראש, תשלום על התקנות ושעות עבודה, השבתות וכיו"ב. במודל של תשלום לפי שירות, אתה משלם רק על מה שאתה מקבל, והזמן שאתה זקוק לשירות. המחיר כולל את השירות והרישוי גם יחד.

במודל זה, שנקרא גם Desktop as a Service - "שולחן עבודה כשירות", אתה מקבל גישה לשולחן עבודה מרוחק ומאובטח, שעליו נמצא כל מה שאתה צריך לניהול ותפעול העסק שלך. זאת, במקום כל מה שנמצא על שולחן העבודה המקומי שלך ובשרת המזדקן.
 
מה אני יכול "להעביר" לענן?
הכל.
דואר אלקטרוני - שהוא לרוב החשוב ביותר לארגון, וסובל ממספר התקלות הרב ביותר בארגון.
תוכנת ניהול העסק – כל תוכנה הקיימת היום בשוק, כולל כל תוכנות הנהלת החשבונות,CRM ,ERP, יודעות לעבוד בסביבת ענן.
מסמכי הארגון – ליבת הארגון. עם מהירות האינטרנט כיום ניתן לגשת לקבצים אלו במהירות ללא קשר למיקומם הגיאוגרפי.
תוכנת ה- OFFICE – ניתן להפעיל את התוכנה מכל מחשב ללא קשר למיקום הקבצים.
כל תוכנה המשמשת לניהול ותפעול העסק ניתן להעביר לשולחן העבודה המרוחק.
ענן

למה זה טוב?
היתרון העיקרי הוא העלויות. אתה משלם רק על מה שאתה צורך, עבור הזמן שאתה צריך.
כלומר, אם רכשת 20 שולחנות עבודה מרוחקים, ולאחר זמן מה אתה צריך רק 15, אתה משלם רק עליהם. אתה לא רוכש כלום מראש.

עלות שולחן עבודה מרוחק למשתמש לחודש נעה היום בין 140 ₪ ל-240 ₪, תלוי בשירותים אותם אתה בוחר להעביר (תוכנת אופיס, תיבת דוא"ל וכיו"ב).

יש לזכור, שבמודל זה, מעבר למוצר עצמו, השירות הכולל כלול במחיר עצמו, כך שהחיסכון במחיר הוא מידי וברור.
אין צורך בתמיכה ספציפית בתחנת עבודה מסוימת, אין צורך בהחזקת איש סיסטם, רכישת חלפים למחשבים, שירות שנתי לשרת וכיו"ב.
יתרון חשוב נוסף הוא השליטה, שיש לך כמנהל, במידע הזורם בעסק וממנו. אין יותר קבצים הנשמרים על המחשבים המקומיים בעסק. אין יותר איבוד מידע.
שולחן העבודה המרוחק מותאם לכל משתמש, וזמין בכל זמן ומקום ומכל התקן כגון טאבלט, סמארטפון וכמובן מחשב אישי.
 
ענן
 
אבטחת המידע בארגון
במעבר לשולחנות עבודה כשירות, אבטחת המידע בארגון משתפרת מיידית, שכן המידע העובר בארגון אינו נמצא על התקנים אישיים, אלא בחוות שרתים מאובטחת ומגובה.

ישנה גם האופציה "לשכפל" את המידע לאתר חלופי, בעלויות נמוכות, כך שהמידע יהיה זמין בכל מקרה ובכל זמן, מבלי להיות תלוי בספק שירות זה או אחר.

השליטה בהוצאת והכנסת המידע לארגון היא מוחלטת ובשליטת מנהלי הארגון.

לסיכום
ארגון הנמצא כעת בצומת דרכים בה הוא צריך להחליט על שדרוג תשתיות קיימות או מעבר לשולחנות עבודה מרוחקים, צריך להיות מודע לכך, שבמעבר ל"שולחנות עבודה מרוחקים" יש חסכון אדיר בניהול ותחזוקה של מחשבים בארגון.

ספקי "שולחן עבודה כשירות" הם לרוב בעלי תשתית רחבה בחוות שרתים מאובטחת ומגובה והמידע של הארגון שלכם זמין בכל רגע נתון, מכל מקום ומכל התקן בעל חיבור לאינטרנט.

ספקים אלו גם יודעים היטב כיצד להעביר את המידע הרגיש מתוך הארגון שלך אל ה"ענן", תוך שמירה על המשכיות עסקית וללא פגיעה בפעילות הארגון.
 
מאת: ארז הרוש, מנהל פרויקטים ויועץ תשתיות מחשוב בחברת Allegronet. דוא"ל. ספטמבר 2013.
 
עננים



 
 
Bookmark and Share