Telecom News - העתיד מצוי בעננים היברידיים ולא בעננים פרטיים

העתיד מצוי בעננים היברידיים ולא בעננים פרטיים

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> העתיד מצוי בעננים היברידיים ולא בעננים פרטיים
העתיד מצוי בעננים היברידיים ולא בעננים פרטיים
מאת: אבי וייס, 16.9.13, 11:30שלומי פרייס נטאפ
 
המאבק על דמותו של הענן הארגוני הוא אחד המאבקים היותר קשים המתפתחים בשוק ומלווה בתפיסות עולם מנוגדות. האם ארגונים בישראל, כמו בעולם, ישתמשו בעננים ציבוריים?
 
"העתיד של הארגונים מצוי בעננים היברידיים. אי אפשר להתעלם מההתפתחות הזו. מי שחושב שהעתיד הוא בעננים פרטיים פשוט טועה. השוק מצביע ברגליים לכוון אחר", מדגיש שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ (NetApp) ישראל. "המעבר לעננים היברידיים יכול להגיע מ-2 כיוונים: מארגון המעביר חלק מהפעילות שלו מהענן הפרטי לענן הציבורי ומאחד בין מערכות השליטה ב-2 העננים, או מארגון, שהשתמש בעננים ציבוריים, ומקים לו ענן פרטי ומשלב ביניהם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם שלומי פרייס, כדי לשמוע מה חדש בעולם האחסון והענן, לאור המהפכות המתחוללות ממש מול עינינו בתחומים הללו. זאת, לקראת השקת תכנית אסטרטגית חדשה של נטאפ לעולם הווירטואלי והענן.
 
שאלה: למה ארגונים לא יכולים לשים את כל הפעילות שלהם בענן ציבורי, או בענן פרטי של ספק שירותים גדול (Hosted Private)?
שלומי פרייס: "ארגונים לא מוכנים להוציא את כל המידע שלהם החוצה לענן ציבורי או לענן של ספק אחר. הבעיה המטרידה אותם: מי ניגש למידע. היכן הוא בדיוק נמצא. הוצאת המידע החוצה היא עדיין בעייתית לארגונים רבים".
 
שאלה: אז לאן השוק הזה הולך?
תשובה: "אין צורך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש. השוק הזה כבר הומצא והוא קיים ומצליח. תיקח לדוגמה את השירות המצליח של Salesforce.com. או את השירות של אופיס 365 של מיקרוסופט. אפילו ל- SAP, IBM ולאורקל יש פתרונות בענן ציבורי. דהיינו: השוק מצביע ברגליים לכיוון הזה. מה שניתן לתפעל בקלות בענן ציבורי הוא יהיה בענן ציבורי".
 
שאלה: מה נטאפ מציעה ללקוחות?
תשובה: "אנו ממצבים את עצמנו מזמן כחברת תוכנה. יש לנו מערכת הפעלה חדשה המתאימה לכל סוגי מערכות האחסון, מקטן ועד גדול, בשונה ממערכות של אחרים הקיימות בשוק.
 
אני אומר לארגון: לא חשוב היכן החומרה נמצאת והיכן המידע מאוחסן. מה שחשוב, זו מערכת ההפעלה השולטת על כל פלטפורמות האחסון ועל כל פיסת מידע.
 
לכן, בתפיסה שלנו, המידע יכול להיות בענן הפרטי או הציבורי או בשניהם. דהיינו: בענן היברידי. זה היתרון של הענן ההיברידי, שניתן לתמרן בקלות את היקפי השימוש לפי הצרכים השוטפים של הארגון".  
 
שאלה: יש ארגונים שלא יבחרו בענן היברידי?
תשובה: "כולם עוברים לעבוד בענן היברידי. זה כבר לא חדש. מה שחדש הוא זה, שהופכים את התשתית הרשתית לווירטואלית – SDN, כדי שניתן יהיה לעבוד באופן שקוף בענן היברידי גם ברמת הרשת".
 
שאלה: האם אמזון לא מהווה איום על התעשייה שלכם, לאור הצלחתה?
תשובה: "אנו רואים באמזון הזדמנות עסקית ואנו בונים מערך שותפויות עולמי גם עם אמזון.
 
כפי שציינתי, הפתרון ההיברידי הוא הפתרון המועדף לארגונים ולעסקים וזה מאפשר לארגונים להחליט היכן ישכון המידע הראשי והיכן ישכון ה- DR. אמזון אינה רק המקום לשכן DR. אפשר להשתמש באמזון גם כדי להריץ אפליקציות ראשיות. זה חוסך הרבה כסף למשתמשים וזה מייעל את העבודה בארגונים. יש חלקים בארגונים, שבעצמם מבקשים לפתוח חשבון באמזון, למשל מפתחים".
 
שאלה: לאן עולם ה- Data Centers הולך?
תשובה: "ארגונים יכולים לחסוך הרבה כסף אם יישענו יותר על אפליקציות במקום על חומרות יקרות. האפליקציות הן המביאות ערך לכל ארגון. בבחירת חלופות זולות של אחסון כמו שלנו, ניתן לחסוך הרבה כסף, אותו אפשרי להשקיע באפליקציות, במקום להיות משועבד לחומרה יקרה.
 
השוק הולך ל- Best of Breed ומחפש פתרונות טובים ולא יקרים. בנטאפ אנו משקיעים 15% מהמחזור של החברה במו"פ, כדי לספק את הפתרונות החדשים והטובים ביותר, שניתן לפתח לשוק. זאת, בגלל שאנו רוצים להיות יצירתיים, להיות מובילים. אנו צריכים כל הזמן לאתר לאן השוק הולך ולהיות שם לפניו".
 
שאלה: מה מאפיין את שוק האחסון בישראל?
תשובה: "השוק בישראל לא דומה בכלל לנעשה בעולם. יש כאן מרוץ בעיקר של שני סוסים: EMC ו- NetApp. בישראל, נתח השוק שלנו הוא כ- 30%, מול 16% ממוצע עולמי של נטאפ. יש לכך כמה סיבות:
א. הלקוחות בישראל מבינים טכנולוגיה, מאמצים טכנולוגיות ומוכנים לשינויים. זו בדיוק הסיבה למה אנו נקראים 'אומת הסטארטאפים'. כל הזמן יש אילוצים, לחץ, תחרות, בעיות תקציב. צריך להיות גמישים מאוד בשוק כזה.
ב. יש ירידה של ממש ברמת המערכות. הירידה היא ממערכות גדולות למערכות של Tier 2. זה שינוי מאוד משמעותי בשוק. ארגונים רוצים גמישות במערכות.
ג. הצוות. יש לנו בישראל צוות המתאים לאופי של ישראל. השירות והמשפחתיות אלו הערכים הכי חשובים לנו. הלקוחות הם כמו משפחה אצלנו. אנו מוכרים כאן בישראל לחברות ענק. זו תופעה שאין בעולם. זה מצליח בגלל הקרבה הזו של משפחתיות. צריך לעבוד עם הלקוח, להכיר אותו ולהיות קרוב אליו. זו לא מערכת יחסים רגילה של ספק-לקוח. ארגונים גדולים רוצים שותפים לדרך. האחסון הוא רק רכיב אחד באינטגרציה של כלל המערכות הארגוניות. אם הארגון נתקע במערכת יחסים לא מתאימה באחד ממרכיבי המערכת, יש לו בעיה לא פשוטה.
 
זו גם הסיבה, שפיתחנו מערכות משלימות, שמספקות יכולות לגשת באופן מאובטח למידע גם מרחוק, למשל מהסמארטפונים ומטאבלטים. המנהלים מחפשים 'שקט', שהמערכות תעבודנה בכל מצב. זה מה שהם מקבלים. אנו מפתחים הכל אצלנו בבית, כולל כל הרכיבים, לרבות מוצרי הפלאש, שתופסים כעת פופולריות".
 
שאלה: האם גם בישראל מוכנים לעבוד בעננים היברידיים כמו בעולם?
תשובה: "בהחלט. אלו טרנדים גלובליים. מהניסיון שלנו בשוק, הלקוחות הכי גדולים מוכנים לעבוד עם שני ספקי עננים. למשל, יש כיום נטייה להעביר את מערכות ה- VDI לעננים זולים יותר".
 
שאלה: האם החשש לא לצאת לעננים ציבוריים הוא מוצדק?
שלומי פרייס: "רבים מביאים בפנינו את החשש בהוצאת מידע לעננים ציבוריים. אני מסביר להם את היתרונות ומציג את התמונה הכוללת. לא תמיד צריך לצאת לעננים בינלאומיים. יש גם עננים מאוד טובים בישראל. בכל מקרה, אפשר לבחור מה ייצא לענן הציבורי. למשל דוא"ל מאוד מתאים להיות בענן ציבורי, כדי לאפשר גישה קלה מכל מקום לדואר. כך גם בהתייחס לשירותי פורטל ארגוני המופנה לציבור ושירותי גיבוי. כיום, רמת האבטחה בענן הציבורי אינה נופלת מהענן הפרטי.
 
לארגונים יותר קטנים אני אומר במפורש: אין לכם מה לפחד מלצאת לעננים ציבוריים. רמת האבטחה שם טובה ואתם תמיד יכולים להוסיף עוד שכבות אבטחה. זה מתאים בדיוק לכל הצרכים שלכם.
 
הדבר הכי חשוב בעיני הוא הבאת ערך לארגון. היום אנו מצויים במצב בו המנמ"ר צריך להיות קודם כל איש עסקים. הוא חייב להביא ערך מוסף לארגון. בלי זה אין לו כל זכות קיום. תשלום על ציוד ותחזוקתו לא מביא כל ערך. לפי מה שאני חש, כולם כבר מבינים את הכיוון הזה". 
עננים



 
 
Bookmark and Share