Telecom News - הצפנה והגנה מוחלטת על המידע בכל ענן, גם מפני NSA

הצפנה והגנה מוחלטת על המידע בכל ענן, גם מפני NSA

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הצפנה והגנה מוחלטת על המידע בכל ענן, גם מפני NSA
הצפנה והגנה מוחלטת על המידע בכל ענן, גם מפני NSA
מאת: אבי וייס, 21.9.13, 21:30גלעד פרן-ניסני
 
בלעדי: החשיפה של חדירת ה- NSA לכל מאגר מידע ברחבי העולם מביאה מנהלים לשאול את עצמם: איך אני יכול להגן על המידע שלי גם מפני NSA? התשובה מצויה כנראה בחברת הזנק ישראלית – Porticor.
 
"אנו מצויים בעולם בו רבים רוצים לחטט במידע הקיים בכל מקום וגם בענן. יש לזכור מה שנחשף על ה- NSA ומה נעשה בצווים של בתי משפט בארה"ב ובמדינות רבות בעולם", מדגיש גלעד פרן-ניסני, (בתמונה) מנכ"ל ומייסד פורטיקור (Porticor). "קשה לסמוך על האבטחה, שמספק בעל הענן. המידע צריך להיות מוגן גם מפניו. לכן, צריך פתרון חדש המדמה את הקירות של העבר. צריך פתרון חזק ועוצמתי. לכן, חשבנו, שיש צורך לעבור לניהול מפתחות הצפנה. אלו הקירות החדשים של העולם הווירטואלי בענן".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גלעד פרן-ניסני, כדי לשמוע מה חדש בעולם ההגנות על מערכי האחסון והענן, לאור המהפכות המתחוללות ממש מול עינינו בתחומים הללו. זאת, לנוכח הדיווחים על חדירות של ארגונים ממשלתיים שונים (דוגמת ה- NSA) וגם האקרים, למאגרי המידע של החברות הגדולות בעולם.
 
שאלה: מה עושה Porticor?
גלעד פרן-ניסני: "פורטיקור היא שירות אבטחה בענן. אנחנו ממוקדים באבטחת מידע בענני מחשוב באשר הם. ההתמחות שלנו באה מהמקום של ההצפנה וניהול מפתחות ההצפנה".
 
שאלה: לצורך מה נולד הרעיון של מפתחות הצפנה מיוחדים לענן?
תשובה: "אנו 3 שותפים, שהגינו את הרעיון: אני בא מהרקע של שירותי ענן, ירון שפר בא מתחום האבטחה והוא, בין היתר, יו"ר ארגון התקינה העולמי IETF לתחום ה- IPsec ואריאל דן בא מתחומי השיווק והמכירות. ראינו, שהענן הוא דבר חדש' עם צריכת משאבים שונה ממה היה בעבר ועם טכנולוגיות חדשות הנמצאות בהתפתחות.
 
כולם מדברים כמה חשוב נושא האבטחה בענן. מדובר ב'מיקור חוץ' למשאבי מחשוב הכולל: דיסקים, מעבדים, זיכרונות ואפליקציות. כך, מאבדים שליטה על המידע העסקי. לכן, כל מנהל שואל את עצמו את השאלה: איך אני שומר את השליטה על המידע אצלי, למרות שזה במיקור חוץ?
 
אנו הסתכלנו על הבעיה העסקית הבסיסית של אותם מנהלים. בעבר, היו קירות בטון ואנשים חשבו שהקירות של הארגון מגנים על המידע והמחשבים. הוסיפו לזה ברזלים של מערכות אבטחה. אולם, כשהמידע עובר לענן, מעצם טיבו של הפתרון, כל אחד יכול לגשת לזה".
 
שאלה: במה זה שונה מהצפנות שמספק בעל שירותי הענן ללקוחות הענן שלו?
תשובה: "הנקודה המרכזית היא היכולת של השארת השליטה בידי הלקוח. כשעוברים לענן, מערכות האבטחה של שירותי הענן הן אולי טובות, אבל השליטה על מפתחות ההצפנה מצויה בידי בעלי הענן. המפתחות מצויים בענן עצמו ולא אצל בעל המידע.
 
בעל המידע בענן בכלל לא יודע, שניתנה גישה למפתחות ההצפנה שלו והמידע שלו 'פתוח לקריאה'. אנו מציעים לו פתרון אחר לגמרי. המפתחות של ההצפנה מצויים בידי בעל המידע, בעל העסק עצמו. גם אם יש צו של בית משפט, ארגון ביון כמו NSA לא יכול לראות את המידע, כי אין לו גישה למפתחות ההצפנה. המידע נשאר בכל מקרה מוגן. שום צו של בית משפט או מערכת אחרת אינו יכול לפצח את זה".  
 
שאלה: איך מממשים את ההצפנה הזו?
תשובה: "יש לנו כמה המצאות ופטנטים על הפתרון הזה. זו טכנולוגיה ייחודית, שפיתחנו, כדי לספק הגנה מרבית על המידע בענן. יש כאן כמה טכנולוגיות וכלים דוגמת: Split key Homomorphic ו- Homomorphic Key Encryption.
 
העיקרון: בעל המידע מחזיק בידו, ממש בידו, את המפתח והוא לא יוציא אותו מכיסו, אלא כדי להצפין את מפתחות המידע שלו, שהולך לענן. דהיינו: יש מפתחות הצפנה והמפתח של מפתחות ההצפנה גם הוא מוצפן, כך שלא ניתן לפצח את מפתח מפתחות ההצפנות עצמו. כך, הלקוח שומר על השליטה על מפתחות ההצפנה ממש בידו".
 
שאלה: מי צריך את רמת ההצפנה הזו?
תשובה: "אנו מספקים פתרון כולל, לא רק את מפתחות ההצפנה. אנו מספקים הצפנות לדיסקים, לקבצים וכיו"ב ומספקים פתרון עסקי שלם. כל חברה הרוצה להגן על המידע שלה יכולה להשתמש בזה. זה מאוד חזק עבור חברות הכפופות לרגולציות מחמירות כמו למשל בתחומי הרפואה, הפיננסים והביטחון. הפתרון שלנו עונה לכל תנאי הרגולציה הכי מחמירים הקיימים, למשל, בעולם הרפואה ובעולם הפיננסי והעברות הכספים".
 
שאלה: יש לכם מתחרים?
תשובה: "כן. בעיקר מהעולם הישן של קופסאות. אבטחה על קופסאות הייתה בעולם הישן של טרום הענן ויש כאלו, שממשיכים עם זה לעולם הענן. דהיינו: משאירים קופסאות פיזיות בארגון. זה פתרון חלקי ומקור לנקודת תורפה. מי שזקוק לפתרון מלא בענן, פתרון הנמצא בענן עם המידע, אנו הפתרון הטוב ביותר הקיים בשוק".
 
שאלה: איך השוק קיבל אתכם?
תשובה: "יש לנו כבר הצלחות, בעיקר בארה"ב. כעת אנו מסתכלים על שווקים נוספים דוגמת אסיה ואירופה".
 
שאלה: מה מבטיח, שההצפנה שלכם לא תישבר?
תשובה: "נעזרנו במיטב המומחים מצד ג' כדי לבחון את הפתרון. למשל, אנו נעזרים בפרופ' אלון רוזן, שהוא באופן עצמאי כתב חוות דעת מתמטית על הפתרון שלנו. אנו עושים בדיקות מול החברות עמן יש לנו שת"פ עסקי דוגמת VMware, בדיקות שבהן אנו מבצעים התאמות של המערכת שלנו לסטנדרטים הקיימים בתעשייה, כמוPCI . השותפים בודקים אותנו כל הזמן כדי להיות בטוחים, שהלקוחות שלהם, שלקחו את הפתרון שלנו כדי להגן על המידע, אכן המידע שלהם מוגן.
 
יש לנו כמה סוגי הצפנות הנבדקות כל הזמן לגבי עוצמתן. אנו בכלל לא שאננים. אנו מבטיחים כל הזמן להיות עם היד על הדופק, כדי לראות, שלא ניתן לפצח את ההגנות שלנו".
 
שאלה: מה קורה אם גונבים מבעל העסק את מפתחות ההצפנה?
תשובה: "ב- NSA היו מקרים, שהם לחצו על חברות לספק להם מפתחות הצפנה, או שהם פרצו מפתחות הצפנה בלי לשאול איש. ברור, שזה מצב אבסורדי ולא מתקבל על הדעת. אנו פתרנו את הבעיה הזו ע"י כך, שאנו מספקים ללקוח הסופי את היכולת לשמור על מפתחות ההצפנה במקום פרטי לגמרי, שלא יכול להיות נגיש לאיש מלבד בעל המפתחות. למשל, זה יכול להיות על דיסק-או-קי הנמצא בכספת.
 
דהיינו: צריך להגיע לכספת הפיזית כדי לגנוב את המפתחות. אז ברור, שבעל המפתחות ירגיש, שגנבו לו אותם. בנוסף, אנו גם מציעים שירות של שמירת מפתחות הצפנה אצלנו, ובמקרה כזה אנו מחליפים את המפתח לחדש אם הוא נגנב ואז המפתח הנגנב הופך לחסר ערך. הלקוח מוגן בצורה הכי בטוחה בלי להשאיר שום חור".
 
שאלה: הפתרון הזה יכול להיות גם עבור ענן פרטי?
תשובה: "בהחלט. יש לנו לקוחות למפתחות ההצפנה בעננים פרטיים ויש לנו גם לקוחות בעננים היברידיים. אנו רואים בזה פרויקט אחד. הלקוח יכול להיות גמיש היכן הוא שם את המידע שלו. בכל מקרה ובכל מקום המידע מוצפן ומוגן.
 
רבים משתמשים בענן הציבורי לצרכי DR והמשכיות עסקית. אנו מאפשרים להם לשמור על אותה רמת אבטחה גם כשהמידע עובר מהענן הפרטי לענן הציבורי".
 
שאלה: לאן אתם הולכים?
תשובה: " אנו רוצים להרחיב את מערך המכירות שלנו. זה כרגע בעדיפות. מבחינה מקצועית, אנו מפתחים הצפנות טובות יותר כל הזמן. יש לנו כבר כמה פטנטים ואנו מפתחים עוד פטנטים. אנו רצים קדימה כל הזמן. אנו כבר תומכים בעננים של אמזון ו-VMware  ונמשיך את הפיתוח לסוגי עננים נוספים הקיימים בשוק".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גלעד פרן-ניסני: "אני מאמין בצמיחה של העסק בישראל. אני מאמין, שהעסק שלנו בישראל ילך ויצמח ויצליח להתפתח לכל העולם. העיקר: העסק שלנו - מרכזו היה ויהיה בישראל. אני מרגיש, שאנו רק בתחילת הדרך ויש לנו לאן לצמוח, כי השוק מחפש פתרון כזה". 
אבטחת הענן



 
 
Bookmark and Share