Telecom News - דו"ח מבקר הפנים של משרד התקשורת - מאוחר מדי ומעט מדי

דו"ח מבקר הפנים של משרד התקשורת - מאוחר מדי ומעט מדי

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> דו"ח מבקר הפנים של משרד התקשורת - מאוחר מדי ומעט מדי
מבקר הפנים של משרד התקשורת (אלון זולר) בדו"ח חמור על הקדנציה הקודמת של ראשי משרד התקשורת, מאשש את מה שפרסמנו על ההתנהלות של המשרד בקדנציה הקודמת. הבעיה: המצב כיום חמור יותר. מאומה לא נלמד מכשלונות העבר. 
מאת: אבי וייס, 22.9.13, 21:30תמי לשם

מבקר משרד התקשורת (אלון זולר) הציג בשבוע שעבר את דו"ח הביקורת שלו, הנוגע לקדנציה הקודמת של ראשי משרד התקשורת (השר: משה כחלון והמנכ"ל עדן בר טל). המבקר מאשר שני תחומים עיקריים, שעליהם התראתי כל הקדנציה הקודמת:

א. המשרד איבד שליטה על הוועדות הציבוריות שמינה (ועדת חייק, ועדת גרונאו וועדת זיו רייך). לגבי שתיים מהן: ועדת גרונאו וועדת חייק, לא רק שהוועדות חרגו מהמנדט שלהן ותיפקדו גרוע (ועלו מאות אלפי ש"ח למשלמי המיסים), המלצותיהן לא בוצעו עד עצם היום הזה, אך עדיין עוסקים בהמלצותיהם, במקום לקבור את ההמלצות בפח האשפה של ההיסטוריה.

ב. מנכ"ל משרד התקשורת הקודם הפך את המשרד ל"משרד נסיעות" לטיולים לא ברורים שלו, בכל רחבי העולם (כ-750,000 ש"ח רק בשנת 2012), לרבות בזמן פעילות מלחמתית (מבצע "עמוד ענן"). באחד מהם (במקסיקו) אף פגש את שמילה מימון, שכעת משמש כמ"מ המנכ"ל...

הבעיה הראשונה: דובר המשרד (ד"ר יחיאל שבי) בשם השר והמנכ"ל הכחישו כל השנים את החשיפות שלי, ואף טענו שהן חסרות בסיס. כעת, דו"ח מבקר המשרד מוכיח שהכל מדויק. עד הפרט הכי קטן. דוגמה לכך מצויה כאן בנספח ונוגעת לידיעה (אחת מני רבים) שפרסמתי אך בינואר האחרון. 

הבעיה היותר חמורה: הכאוס ממשיך בצורה אחרת, גם היום. פירוט מצוי למשל כאן, בהתייחס ל"רשת החרום הלאומית, ולצורת עבודתו של שר התקשורת הנוכחי - גלעד ארדן. בנוסף, יש פגמים יסודיים, שטרם נחקרו ע"י המבקר הפנימי. למשל: למה הסמכויות לטפל בתקציב משרד התקשורת עצמו הועברו ע"י עדן בר טל מהסמנכ"ל הבכיר לכלכלה ותקציב (ששם תוארו מעיד על כך שהוא אמור להיות המטפל בתקציב), אל הסמנכ"לית למנהל ומשאבי אנוש תמי לשם (בתמונה). האם זה היה קשור בתמרון של תקציבי המשרד, כדי שישמשו לנסיעות ברחבי העולם של המנכ"ל הקודם? נשמע על כך אולי בדו"ח המבקר הבא....

די ברור, שיש כאן בעיות בסיסיות וחמורות בניהול המשרד, שמבקר הפנים (אלון זולר) נזהר מלטפל בהם ולהצביע על האשמים. אין אשמים בכל הכשלונות הללו (האשמים הפוטנציאליים ממילא כבר עזבו את תפקידם...). המבקר גם לא דורש שהדוחו"ת הקודמים שלו ייחשפו לציבור, והמשרד ממשיך להסתיר את כל הדוחו"ת הקודמים (וגם הנוכחי) מהציבור. בין היתר, החלו בקדנציה הנוכחית להסתיר במשרד את כמעט כל המעשים, המסמכים וההחלטות, תוך צפצוף ארוך על החוק, כאילו מדובר בסודות הנוגעים לביטחון המדינה שצריך להסתיר אותם מהציבור...

נספח

מה"ת טורס בע"מ

מאת אבי וייס | 07:26 01/01/2013

בקדנציה הנוכחית של משרד התקשורת, המשרד החליט, כך נראה, להצטרף למשרד החוץ ולהסתובב בעולם. לא פלא, שמבקר המשרד פתח בביקורת נוספת באגף בכיר למנהל ומשאבי אנוש, הפעם: למה נוסעים כל כך הרבה על חשבון משלם המיסים? האם הכל נעשה על פי הנהלים והתקנות? את זה עוד צריך לברר.

 

לאחר הביקורת הקודמת של מבקר המשרד, אלון זולר, באגף בכיר מנהל ומשאבי אנוש (שנעשה ניסיון להסתירו, כפי שחשפנו כאן, וממצאיו עדיין נשמרים היטב מפני כל חשיפה...), החלה ביקורת יזומה נוספת באותו אגף, הפעם בעניין הנסיעות לחו"ל. יש המכנים את המשרד בקדנציה הנוכחית: מה"ת טורס בע"מ (משרד התקשורת טורס בע"מ). לא ברור, מדוע צמרת המשרד חשבה, שהיא אמורה להסתובב בעולם כמו שעושים שליחי משרד החוץ. 

 

לכן, פנינו אל משרד התקשורת בשאלה הבאה:

"על פי הידוע לי מבקר המשרד מבצע ביקורת נוספת באגף בכיר למינהל ומשאבי אנוש, הפעם בנושא הנסיעות לחו"ל.

כבר פרסמתי את העובדה, שהמנכ"ל נסע בקדנציה הנוכחית כ- 20 פעם לחו"ל ללא כל דיווח או הסבר לצורך מה הוא נסע.

נסיעה נוספת לדובאי, אך לפני כשבוע, נבלמה ע"י אי אישור האוצר את ההוצאה (כנראה בעקבות החשיפה שלנו על התכנית הזו).

מה התייחסותכם לבזבוז הבלתי נפסק של כספי המשרד (כספי משלמי המיסים), מעבר לכל תכנון וע"ח תקציבים, שיועדו למשימות אחרות במשרד, כספים שהופנו ל- 20 הנסיעות הללו לרחבי העולם (מקטר ועד מקסיקו וסין) של המנכ"ל?"

 

תגובת דובר משרד התקשורת: "אין בסיס לטענותיך".

 

כשייחשפו ממצאי המבקר (אולי בקדנציה הבאה של ראשי משרד התקשורת), נדע אם אכן אין כל בסיס לטענות הללו. 


אכן, הממצאים שנחשפו כעת בדו"ח המבקר, מראים שתגובת דובר המשרד לא הייתה מדוייקת, בלשון המעטה.... 



 
 
Bookmark and Share