Telecom News - Applied Materials מתמזגת עם Tokyo Electron

Applied Materials מתמזגת עם Tokyo Electron

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> Applied Materials מתמזגת עם Tokyo Electron
Applied Materials מתמזגת עם Tokyo Electron

אפלייד מטיריאלס עם טוקיו אלקטרון
מאת: מערכת Telecom News, 24.09.13, 16:53

עדכון מ-26.4.15 בתחתית הכתבה.
 
ראשונים לדווח: אפלייד מטיריאלס הסכימה היום (24.9.13) להתמזג עם טוקיו אלקטרון ליצור חברת ענק לפתרונות של ייצור שבבים, מסכים ולוחות בעסקה בשווי 9 מיליארד דולרים.

אפלייד מטיריאלס מתמזגת עם טוקיו אלקטרון לחברת ענק, כפי שפורסם באתר אפלייד מטיריאלס - כאן.

בעסקה בשווי 9 מיליארד דולרים, יקבלו משקיעי טוקיו אלקטרון 3.25 מניות על כל מניה אחת שברשותם, ומחזיקי המניות של אפלייד מטיריאלס יקבלו מניה אחת על כל מניה שבבעלותם. בסופו של דבר, בבעלות משקיעי אפלייד מטיריאלס יהיו 68% מהחברה החדשה, שהיא בעלת שווי שוק של כ-30 מיליארד דולרים.

מנכ"ל טוקיו אלקטרון Tetsuro Higashi יהיה היו"ר  ואילו הנשיא/מנכ"ל של אפלייד מטיריאלס, Gary Dickerson, שנכנס לתפקידו רק לפני כחודש, יהיה המנכ"ל של החברה החדשה. כל חברה תמנה 5 דירקטורים למועצת המנהלים ולגבי מס' 11 יהיה דיון כדי להגיע להסכמה.

אפלייד מטריאלס הינה ספקית מובילה בפיתוח טכנולוגיות ומערכות אשר מייצרות את רוב השבבים והמסכים השטוחים בעולם. בנוסף, החברה מפתחת מוצרים וטכנולוגיות בתחום האנרגיה הסולארית. אפלייד מטריאלס ישראל מונה כ-1,000 עובדים ופועלת במתכונת של חטיבה עסקית עצמאית. החברה מתמחה בפיתוח וייצור של מערכות אלקטרו-אופטיות ואלקטרוניות מהמורכבות והמתקדמות ביותר בעולם המשמשות לבקרת איכות תהליכי ייצור השבבים. המערכות משלבות פיזיקה, אופטיקה, אלגוריתמים, עיבוד תמונה, אלקטרוניקה, תוכנה, רובוטיקה, מכניקה ועוד.
 
בתמונה: מימין יו"ר טוקיו אלקטרון ומשמאל נשיא ומנכ"ל אפלייד מטיריאלס לאחר חתימת ההסכם במשרדי טוקיו אלקטרון בטוקיו-יפן.

עדכון 26.4.15: המיזוג בוטל. ההחלטה התקבלה במשותף ואינה גוררת קנסות על אף אחת מ-2 החברות. ההחלטה התקבלה לאחר שמשרד המשפטים בארה"ב הודיע ל-2 החברות, שההסדרים המתוכננים שלהן לא יוכלו להחליף את יתרונות התחרות ביניהן, והוא העריך שהחברה המשותפת תהיה מונופול. לכן, הבינו החברות, שהמיזוג לא יקבל את אישור הרגולטור האמריקאי.

 


Bookmark and Share