Telecom News - אתר עסקי במובייל – הגשמת חלום בדרך להצלחה

אתר עסקי במובייל – הגשמת חלום בדרך להצלחה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אתר עסקי במובייל – הגשמת חלום בדרך להצלחה
בלעדי: אתר עסקי במובייל – הגשמת חלום בדרך להצלחה
מאת: אבי וייס, 7.10.13, 20:30גיל אילני
 
מהפכת המובייל, שמלווה בסמארטפונים וטאבלטים, דורשת מבעלי העסקים להפגין נוכחות ושירותים גם במובייל, כי שם נמצאים הלקוחות. איך פותרים את התסבוכות של המעבר למובייל בלי להיכשל ולבזבז כספים על פתרונות שאינם עובדים?
 
"כיום, בעל אתר, שיוצא למובייל, רוכש 10 כלים שונים, שכל אחד מתומחר בנפרד, מנוהל בנפרד ומציג תוצאות בנפרד", מדגיש גיל אילני, מנכ"ל מוביארט (MobeeArt). "אנו מספקים לעסקים סט כלים אחוד, אינטגרטיבי, שמכסה את כל מחזור החיים של אתר הרוצה להצליח במובייל. אין בשוק פתרון כזה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גיל אילני, כדי לשמוע מה חדש בעולם פיתוח וניהול אתרים במובייל וברשתות חברתיות. זאת, נוכח המציאות בה כל אחד מסתובב עם סמארטפון ו\או טאבלט וניגש לאתרים במובייל. השיווק, הפרסום והמכירה במובייל כלל אינם דומים לעולם האינטרנטי הנייח והוותיק, שניגשים אליו מהמחשב עם המסך הגדול. איך נערכים למהפכה הזו ואיך פותרים את האתגרים הקיימים במהפכה הזו, לבעלי האתרים המסורתיים?
 
שאלה: מה עושה מוביארט?מוביארט
גיל אילני: "פיתחנו ובנינו מערכת לבניית אתרי מובייל. מנקודת המבט שלנו, יש הרבה מאוד אתרי 'Web שיש צורך לבנות להם אתר מקביל, אתר למובייל. המעבר הזה הוא לא פשוט, כי יש שאלות: לאילו גרסאות תוכנה לפתח? לאיזה גודל מסכים של מכשירי קצה? מה עם אתר לטלוויזיה?
 
העולם נהיה מורכב. לכן, יש צורך לבנות אתר, שהוא Cross Platform, שנראה טוב על כל מסך, מהסמארטפון דרך הטאבלט ועד מסך הטלוויזיה".
 
שאלה: מה המיוחד בפתרון שלכם מול מה שיש בשוק?
תשובה: "הייחודיות שלנו, שלא צריך גרסאות שונות למסכים השונים ולמערכות ההפעלה השונות. האתר המפותח אצלנו מתאים לכל המסכים ולכל המכשירים. כל פלטפורמה מקבלת את ההתאמה עם הגרסה המתאימה לה, וכולן מסונכרנות ביניהן.
 
המערכת שלנו מספקת אתר תוכן, שמתאים לא רק למובייל, אלא גם לאתרים חברתיים דוגמת פייסבוק, למי שמעוניין להציב העתק של האתר שלו בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת".
 
שאלה: איך משיגים את הפתרון שלכם?
תשובה: "אנחנו עובדים מול ספקי שירותים, שהם מספקים את השירות ללקוח הסופי. למשל: אנו עובדים בישראל מול קבוצת ZAP, שהיא מספקת לנו גישה טובה לשוק ה- SMB. אלו גם לקוחות ZAP ואנו חלק מסדרת השירותים, שהם מציעים לעסקים. ZAP היא העומדת מול בעלי האתרים. אנו ספק הטכנולוגיה. הכל נעשה בענן, והלקוחות מקבלים רישיון בענן".  
 
שאלה: במה מתבטא היתרון שלכם מול כל האתרים הרבים המציעים הסבות של אתרים קיימים למובייל?
תשובה: "ממש בימים אלו אנו משיקים מערכת חדשה, שהיא צעד אחד קדימה לפני כל השוק. המערכת קרויה Camilyo. זו פלטפורמה הלוקחת עסקים קטנים עד בינוניים מהעולם הישן לעולם החדש, הכל במעטפת אחת, אינטגרטיבית ושלמה.
 
זה כולל 4 שלבים עיקריים:
א. שלב ה- Be (הנוכחות): יצירת נוכחות אינטרנטית בכל הפלטפורמות גם יחד. כדי לקבל חוויית משתמש טובה בכל פלטפורמה, יש צורך בהתאמות. אתר בסמארטפון ייראה אחרת מאתר בטאבלט. אולם, זה לא מספיק. כי התוכן של האתר לא משתנה, במיוחד אצל עסקים קטנים, וזה לא מבטיח הצלחה, במיוחד במנועי חיפוש ואצל הגולשים. אותו תוכן מופיע במכשירים השונים, על מסכים שונים. זה לא מספק את הגולשים הניידים.
 
לכן, בעל העסק \האתר, אם הוא רוצה להצליח, צריך לייצר אתר כאילו הוא נוצר רק עבור אותה פלטפורמה, שהמשתמש צופה בה. למשל: בסלולר, על הסמארטפון יהיו כפתורים גדולים המניעים לפעולה ע"י הקלקה עליהם. במסכים אחרים יהיה למשל שילוב של מפות ושירותי מיקום. אנו מספקים את כל ההתאמות הללו באופן שקוף לעסק.
 
הכל נעשה בשרת, שם המערכת מכינה חוויות שונות ושימוש שונה לאותו אתר, על המסכים השונים. אני לא מכיר שום חברה מתחרה היודעת לבצע פונקציונליות שונה למסכים ולמכשירים השונים, עבור אתר נייד אחד של עסק.
 
הרי זה ברור לבעל העסק, שיצירת הנוכחות בסלולר היא רק צעד ראשון. הצעד השני הוא להביא מבקרים לאתר. לא יגיעו לאתר מבקרים אם האתר לא יהיה מותאם למסך וייתן ערך מוסף ומעניין לגולש, עם תכנים השונים בין המסכים, לפי הפונקציונליות המתאימה לאותו מסך. זה מה שיש בפתרון שלנו.
 
ב. ביצוע קידום לאתר. יש במערכת גם קידומים (SEO) בסיסיים. לעסק הקטן קשה לקנות שירותי קידום, שהם בד"כ די יקרים ולהביא תנועה לאתר הנייד. זה קל יותר לביצוע ברשתות חברתיות. אולם, צריך לזה כלים מתאימים. יש צורך ליצור תכנים רלבנטיים, שיוצגו בזמן המתאים ובמקום המתאים.
 
בנוסף, אנו מוסיפים אפליקציות המעשירות את חוויית המשתמש. אלו כלים אטרקטיביים, שהלקוח הקטן מקבל כחלק מהמערכת.
 
ג. המרות. המערכת יודעת להפוך מבקרים ללידים וללקוחות. יש כלים רבים להשיג את המטרה הזו. זה כולל מסחר אלקטרוני אחוד. יש בעיה בבניית חנויות באפיקי התקשורת השונים. אנו מציעים פתרון אחד המתאים את עצמו לכל פלטפורמה. אין פתרון מתחרה כזה בשוק.
 
ד. שלב המחויבות. אנו מעוניינים ליצור אינטראקציה מתמדת עם הלקוח בזמן הנכון והמתאים לו. זה יכול להיות בנקודות זמן המתאימות להציע ללקוח הצעות מפולחות אישית. למשל, ביום ההולדת שלו. אנו נציע ללקוח דברים המתאימים לו ורלבנטיים עבורו. התזמון ברגע הנכון הוא הדבר הכי חשוב ויש לעשות זאת בצורה חכמה, אחרת ההצעה תושלך לפח. זה הדבר הכי חשוב בקשר עם הלקוח.
 
שורה תחתונה: השילוב של ניהול כל חיי האתר ומענה לכל צרכיו הוא פתרון ייחודי לנו. יש מתחרים רבים, שכל אחד עושה מקטע אחד בחיי האתר. כך, בעל העסק צריך לשכור שירותים מספקים רבים, שכל אחד עושה עבורו מקטע אחד, שאינו מסונכרן עם המקטע השני. אין קשר בין המקטעים, שמציעים היום בשוק. אצלנו: בעל העסק \ האתר מקבל את הכל במעטפת אחת, בכלי אחד ובתשלום אחד. זו מערכת אינטגרטיבית המכסה את כל ההיבטים של חיי האתר והקשר שלו עם הלקוחות שלו".
 
שאלה: איך הלקוחות, שכבר התנסו בזה, מקבלים את הפתרון?
תשובה: "אנו למעשה מגשימים חלום של בעלי האתרים. הם מקבלים את הכל במעטפת אחת, יודעים איך העסק של חיי האתר מתנהל ולאן זה מוביל. הכל זמין להם בפלטפורמה אחת קלה לתפעול.
 
גם כאן, אנו מוכרים את הפלטפורמה לספקי שירות והם אלו העומדים מול לקוחות הקצה. כמובן שכל זה מסופק בענן".
 
שאלה: לאן אתם מתפתחים בשירותים שלכם?
תשובה: "ה- SMB אחראים לכ- 90% מהכלכלה בכל מדינות המערב. מצד שני, אין פוקוס של חברות, בכל התחומים, למכור להם פתרונות ומוצרים המתאימים ל- SMB. רוב הספקים והיצרנים בעולם ה- ICT משקיעים מאמץ רב לספק פתרונות לחברות הגדולות, ל- Enterprises.
 
אנו באים עם מטרה מוצהרת לפתח פתרונות לעולם ה- SMB. להצליח בעולם ה- SMB זה די קשה. אבל, זה האתגר שלנו.
 
אני מסתכל על התהליך הזה בצורה בהירה: יש תהליכי מעבר ברורים של ה- SMB בכל העולם מפרסום מסורתי לפרסום מקוון. עד היום, ההצלחות לא היו גדולות. קשה להפיק תועלות מפרסום מקוון. יש הרבה תסבוכות בתחום הזה. אני רוצה לפתור את התסבוכות הללו עבור בעלי העסקים הקטנים. אני רוצה לתת ביד של כל בעל עסק ברמת ה- SMB כלי, שבו הוא יוכל לבצע את כל המהלכים הנדרשים, בקלות ובשקיפות. אני אפתור לו את הבעיות של השיווק והפרסום המקוון".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גיל אילני: "אני רואה, שיש לנו הזדמנות אדירה להצליח בשוק. אנו באים לשוק עם פתרון, שאינו קיים אצל שום מתחרה. אני מעוניין להביא סט כלים נכון ומתאים לעולם ה- SMB, לעזור לבעלי האתרים לעבור מהעולם הישן לעולם החדש, העולם המקוון והנייד.
 
הרצון שלנו בחברת מוביארט הוא ליצור מוצרים, שישנו את השוק ואת כללי המשחק ויביאו ערך ממשי לשוק. זה חלום, שאנו מגשימים אותו במוצרים בהם אנו מאמינים. זה כמו לפצח חידה שלא פוצחה עד היום. אנו מספקים פתרון, שהוא החלום של כל בעל עסק וכל בעל אתר, שכבר התנסה ונכווה בתסבוכת של העולם המקוון הנייח והנייד. זה הפתרון האולטימטיבי והנכון לבעלי האתרים". 
הכל בענן



 
 
Bookmark and Share