Telecom News - העולם הולך לאנטנות שידור סלולריות זעירות

העולם הולך לאנטנות שידור סלולריות זעירות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> העולם הולך לאנטנות שידור סלולריות זעירות
ראשונים לדווח: פיתוחים חדשים של אלקטל-לוסנט, אריקסון ו- Novatel Wireless ביחד עם Verizon Wireless, מציגים את העולם החדש של תאי שידור סלולריים. הם זעירים, ניתנים להתקנה בכל בית, משרד או קניון, ומכסים שטח די גדול עם הטכנולוגיות הסלולריות הכי חדישות, דוגמת שילוב של LTE עם WiFi.
מאת: אבי וייס, 26.9.13, 19:55תא שידור של אריקסון

חברת אריקסון הלכה בעקבות חברת אלקטל-לוסנט (את הפתרון שלה נכיר מיד), וחשפה השבוע תאי שידור זעירים בשם Radio Dot (בתמונה משמאל), שהגודל שלהם לא יותר גדול מכף יד.

תא השידור הזה מתאים להתקנה קלה בכל בית, משרד או כל מקום ציבורי ומכסה שטח של כמה עשרות עד מאות מטרים בטכנולוגיות הכי חדישות שיש לספק הסלולר הפורס פתרון כזה, למשל LTE  (דור רביעי של הסלולר).

המוצר של אריקסון נראה בדיוק כמו גלאי עשן, ואם פותחים אותו (בתמונה התחתונה), רואים שהוא די קומפקטי ופשוט. ניתן להתקין אותו בכל מקום על הקיר או התקרה, והוא מחובר באלחוט אל האנטנה השכונתית הקרובה.
האנטנה של אריקסון
חברות דוגמת AT&T בארה"ב פרסו עד היום מעל ל- 40 אלף Small Cells, רובן ככולן על בסיס WiFi, כדי להוריד עומסים מהאנטנות הגדולות.

כעת, אריקסון מציעה ל- AT&T להמשיך את הפריסה הזו ברחבי ארה"ב, אבל במוצר החדש הזה, שמשלב גם סלולר בדור רביעי - LTE ביחד עם WiFi. לדברי אריקסון, 14 פטנטים שולבו במוצר הזה השוקל כ- 300 גרם.

תא השידור הקטן הזה מקבל חיבור לאינטרנט והזנת זרם מכבל אתרנט, שיש לחבר אליו במקום בו הוא מותקן. 
המכשיר של אלקטל-לוסנט
לפני אריקסון, חברת אלקטל לוסנט הציעה פתרון דומה (בתמונה משמאל) שגם הוא לא יותר גדול מכף יד, אם כי הוא גדול יותר מהמוצר של אריקסון.

המוצר של אלקטל-לוסנט פותח בשת"פ עם קוואלקום, תחת שם המותג LightRadio, שהוא קו מוצרים שלם של תאי שידור קטנים וזעירים, פרי השת"פ הטכנולוגי והשיווקי, שנולד בין אלקטל-לוסנט לקוואלקום.

חברת הסלולר הענקית וודאפון תהיה, ככל הנראה, הראשונה ליישם את הפתרון הזה אצלה ברשת הסלולר ברחבי אירופה.

במקביל, חברת ורייזון (Verizon Wireless), חברת הסלולר הגדולה המתחרה ב- AT&T בארה"ב, החלה לספק ללקוחותיה פתרון, שפותח ע"י  Novatel Wireless (בתמונה משמאל).

מדובר במעין נתב ביתי המספק גם קישור דור 4 - LTE וגם Wifi ברחבי הבית או המשרד הקטן.
המכשיר של ורייזון
המכשיר מחובר לאינטרנט בחיבור DSL, כבלים או בסיבים, והוא מספק גם שירותי אבטחה ושירותי רשת נוספים לבית, כך שהפס הרחב מסופק, למעשה, מעל לרשת האינטרנט של ורייזון ולא מעל לרשת הסלולר. המכשיר מסופק ללקוחות חברות ורייזון  תחת השם: Verizon 4G LTE Broadband Route.

ניתן לחבר  עד 10 מכשירים מכל סוג (סמארטפונים, מחשבים נייחים או ניידים, טאבלטים, טלויזיות חכמות, קונסולי משחקים וכיו"ב) במקביל למכשיר הזה. יש בו גם שקע, שניתן לחבר אליו טלפון ביתי רגיל (כולל DECT) ויש בו 3 שקעי אתרנט לחיבורי מחשבים ברשת ביתית נייחת.

מחיר חבילה של שיחות ו- Data עם הנתב עולה כ- 30 דולרים לחודש בהתחייבות לשנתיים (יש מגבלה של צריכת 2 ג'יגה בתים על רשת הסלולר, ניתן להרחיב זאת בתשלום נוסף על צריכת ה- Data הסלולרי).

מחיר הנתב בלא התחייבות הוא כ- 200 דולרים, למי שמעוניין לרכוש אותו בנפרד מחבילות הסלולר בווריזון.  

מתי נראה מוצרים כאלה בישראל?



 
 
Bookmark and Share