Telecom News - קונים סמארטפון חדש? מה עושים עם הישן?

קונים סמארטפון חדש? מה עושים עם הישן?

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> קונים סמארטפון חדש? מה עושים עם הישן?
קונים סמטארטפון חדש? מה עושים עם הישן?
ניווט ללא אינטרנטמאת: מערכת Telecom News, 28.09.13, 22:45
 
כאשר רוכשים אחד מהסמארטפונים החדשים המציפים את השוק, ניתן עדיין לעשות שימושים רבים בסמארטפון הישן, במקום להשליכו או למכור אותו בפרוטות. 

לאחרונה אנו עדים להצפת השוק בסמארטפונים חדשים עם תכונות משופרות ועיצובים חדישים. אין ספק, שרבים מחליפים או יחליפו את הסמארטפון  שלהם לדגם חדיש יותר. עם זאת, אין לזלזל בסמארטפון הישן, שאין יכולת למכור אותו במחיר "טוב" ושממש חבל להשליך אותו.

ניתן עדיין לעשות בסמארטפון הישן שימוש משלים כדי לחסוך באמצעותו בזמן חיי הסוללה של המכשיר החדש, לגרום פחות נזק למכשיר החדש ולהשתמש במכשיר החדש רק לצרכים החשובים יותר.

בשלב ראשון צריך למחוק את כל הנתונים במכשיר הישן ולאתחל אותו. לאחר מכן, יש די הרבה שימושים משניים למכשיר הזה. זאת מאחר, שניתן להוריד אליו אפליקציות ב-WiFi (או בחיבור של כבל למחשב). למשל:

1) להפוך אותו לטלפון WiFi ייעודי באמצעות הורדת אפליקציות כמו סקייפ ל-iOS ולאנדרואיד או ווטסאפ.

2) אפשר להכניס למכשיר (שהוא כמובן פתוח ולא "נעול") סים Prepaid לשיחות מוזלות. זאת, במיוחד כשנוסעים לחו"ל ורוצים לחסוך בעלויות.

3) להוריד למכשיר אפליקציות בחינם בנושא אחד ספציפי, כמו למשל אפליקציות לדיאטה, או במיוחד מומלץ להוריד אפליקציות לכושר גופני, כך שהמכשיר ישמש למטרה מיוחדת בשעות הפנאי למשל בעת אימון גופני. כך גם לא יהיה צורך לסכן את המכשיר החדש בעת ביצוע הפעולות הללו. כמובן, שניתן להוריד אפליקציות לנושא ייעודי אחר כמו למשל למתכונים לאפיה ולבישול למטבח לשימוש כ"ספר מתכונים", כמו למשל האפליקציה בחינם BigOven's 250,000+ Recipes and Grocery List ל-iOS ו-BigOven: 250,000+ Recipes לאנדרואיד.

4) להפוך את הסמארטפון הישן למכשיר "פיזי" ייעודי אחר. למשל:
א) שעון מעורר: להוריד אפליקציה בחינם לשעון מעורר, כמו למשל Alarm Clock Xtreme או Alarm Clock לאנדרואיד, ו-iHome + Sleep, the alarm clock app from the experts on alarm clocks ל-iOS.
ב) פנס: להוריד אפליקציות בחינם לפנס, כמו למשל Torch לאנדרואיד, ו-Torch ל-iOS.
ג) מצלמה: להוריד אפליקציות בחינם לצילום.
ד) קורא ספרים: להוריד מהאינטרנט ספרים לקריאה.

5) כשנוסעים לחו"ל, מומלץ מאד להוריד לסמארטפון הישן את אפליקציית הניווט Navfree לאנדרואיד ול-iOS, שמהווה למעשה GPS ללא קישור לאינטרנט ולנווט באמצעותה במכשיר הישן לאורך כל הטיול, בלי לסכן את המכשיר החדש. Navfree היא אחת האפליקציות הפופולריות ביותר באתר והיא מומלצת להורדה, בכל מקרה, קרוב ביותר לזמן נסיעה לחו"ל. כך, המפות הן מעודכנות ביותר ולא צריך לשלם על שימוש באינטרנט כדי לנווט.

6) להפוך את המכשיר הישן למכשיר המיועד רק למשחקים, גם עבור שאר בני המשפחה. להוריד אליו אפליקציות בחינם למשחקים, והוא יוכל לשמש גם בבית וגם מחוצה לו בלי לסכן את הסמארטפון החדש.

7) להפוך את הסמארטפון הישן למכשיר מולטימדיה המיועד רק למוסיקה להאזנה עם האוזניות, או לצפייה בווידאו. ניתן לבחור אפליקציות בחינם למולטימדיה הפועלות ללא חיבור לאינטרנט.  אם למכשיר הישן יש יציאת HDMI אזי ניתן לחברו לטלוויזיה להזרמת מדיה ואפילו להפוך אותו לשלט אוניברסלי.

כמובן, שניתן לתרום את הסמארטפון הישן לאנשים, שאין ידם משגת לרכוש מכשיר כמוהו. אופציה זו מומלצת במיוחד.


 





 
 
Bookmark and Share