Telecom News - BI לכל אחד לניתוח נתונים בכל נושא, גם בבזק ובבתי חולים

BI לכל אחד לניתוח נתונים בכל נושא, גם בבזק ובבתי חולים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> BI לכל אחד לניתוח נתונים בכל נושא, גם בבזק ובבתי חולים
כיצד הופכים מידע מכל סוג, למידע נגיש וקל לניתוח ולהצגה ע"י כל משתמש קצה ועל כל מכשיר - זו היכולת של טבלאו (Tableau), שחשפה חלק מהיישומים היותר מרתקים, שנעשים כיום בכלי הניתוח שלה בישראל.
מאת: אבי וייס, 5.10.13, 19:00טוד קורי טבלאו

בכנס הלקוחות המקצועי השנתי של טבלאו (Tableau), שנערך בת"א ביום 2.10.13, נחשפו יישומים מרתקים מכל פלחי המשק, בארץ ובעולם. את הסיפור של בזק נציג מיד בהמשך. היות ומדובר במערכת המספקת פתרונות קלים ליישום ולהבנה של כל סוג של מידע, הפתרונות הללו החלו להיכנס בשנה האחרונה לבתי חולים, כדי לנתח מה קורה עם החולים, הציוד, חדרי הטיפולים והניתוח ובצוותים הרפואיים לכל סוגיהם. אחד היישומים המעניינים, שהחלו ביישומו באחד מבתי החולים, הוא מעקב אחרי הסגל הרפואי: מתי הם רוחצים ידיים, לפני ואחרי מגע עם החולים בהם הם מטפלים.

השיטה לאיסוף המידע: הוצמדו תגים אקטיביים לכל אנשי הסגל (רופאים, אחיות) הבאים במגע עם החולים וגם לברזי שטיפת הידיים הוצמדה מערכת ניטור. הכל מתבצע באלחוט. הסיבה לאיסוף המידע: מקור הזיהום מספר אחד ומקור להתפרצות מחלות וזיהומים בבתי חולים מגיע מהידיים של אנשי הצוות. ע"י ניטור המידע הנאסף באופן שוטף על כל איש סגל רפואי, כל זמן שהוא בין כתלי בית החולים, ניתן לדעת מה רמת הציות של אנשי הצוות הרפואי בבית החולים לגבי נהלי שטיפת הידיים וכמה מהם ומתי הם רוחצים ידיים, לפני ואחרי שהם באים אל מיטת החולה. מדובר במידע חשוב מעין כמוהו לשמירה על רמת ההגיינה והסטריליות של בית החולים, החולים והצוות, שכלי BI של טבלאו בא לתת פתרון מהיר, נגיש ואמין.

טוד קורי (Todd Currie) סמנכ"ל מכירות, טבלאו (בתמונה): "הגעתי לישראל כדי להפגש עם לקוחות ולקדם את הבשורה של טבלאו לשוק הישראלי. יש לנו כאן שני מפיצים ראשיים: SIT ו- G-Stat. יש לנו קרוב ל- 14 אלף לקוחות בכל רחבי העולם, בכל פלחי השוק, כשבישראל יש לנו כבר עשרות לקוחות, מקטנים ועד גדולים, מחברות ענק דוגמת בזק ואינטל ועד לסטארט-אפים קטנים בתחילת הדרך. 

גרסה 8.1 של טבלאו יוצאת בקרוב לדרך עם שיפורים משמעותיים בתחום שיפור חוויית המשתמש. יש לנו שת"פים רבים בשוק, למשל עם Cloudera, כדי לנתח את כל סוגי המידע החדשים הבלתי-מובנים שיש, המכונים בשם Big-Data. למעשה, אנו מנתחים כל סוג של מידע על כל בסיס נתונים מכל סוג ובכל מקום. החוזק של הפתרון שלנו הוא חוויית המשתמש, קלות התפעול והשימוש והצגת הנתונים בצורה מאירת עיניים.

המערכת שלנו מתחברת לכל מה שיש ב- Web ובכל מאגר מידע, כולל גוגל אנליטיקס ו- Salesforce.com. הכלי שלנו משמש כבסיס לפיתוח שירותים נוספים הנעשים ע"י שותפים שלנו, לרבות ע"י חברות סטארט-אפ, לאין ספור של שירותים הנבנים סביב הכלי שלנו. למשל: ניתוח הציות לכללי הרגולציה בעולם הפיננסי - זה שירות שניתן ע"י G-Stat, ניתוח סיכונים בתחום הפיננסי לבנקים ולגופי השקעות, נעשה ע"י G-Risk. אין כמעט תחום שלא מפתחים בו יישום מתאים, כשבתי החולים זו דוגמה מצוינת לתחילת השימוש בכלי הניתוח שלנו לצרכים רפואיים מאוד חיוניים. 

המוקד של ההצלחה שלנו נעוץ ברעיון, שעל פיו נבנתה טבלאו: 'החוויה של טבלאו' - Tableau Experience. הסיבה די ברורה: כל אחד, גם ללא כל הבנה ב- BI, ייהנה מהשימוש בכלי של טבלאו.

השאלה הכי חשובה, שכל מנהל בכל ארגון או עסק שואל את עצמו, היא: "איזה שאלות אני צריך לשאול כדי לקבל את המידע הנכון לתהליך קבלת ההחלטות שלי". פעם, חיפשו מידע בטבלאות אקסל או בגיליונות נייר. אבל, בצורה כזו לא קיבלו את כל התשובות ולא קיבלו את התשובות בזמן. זה הוביל לכך, שמנהלים הזמינו מומחים, שינתחו להם את המידע. כך קמו גופי BI בארגונים הגדולים וצמח לו ענף שלם של מומחי BI. אולם, פתרון כזה הוא פתרון יקר. זה תהליך ממושך, של הזמנת דוחות אצל מומחי ה- BI בתקווה, שיביאו את התשובות הנכונות ובזמן. הבעיה היותר חמורה: למומחי ה- BI לא הייתה נגישות לכל המידע הקיים בארגון. רוב המידע הארגוני היה בלתי נגיש ובלתי ניתן לניתוח בכלים הישנים. לכן, נוצר מצב בו המנהלים החלו מחפשים את המידע בעצמם. חלק מהמידע הם פשוט חיפשו בגוגל. זה היה עבורם הכי מהיר. ברוב הארגונים שבדקנו, המנהלים היו מחפשים את המידע שהם זקוקים לו - לבד, כי הם לא יכלו לסמוך, שיקבלו מידע מהר, מדויק ולפי הצרכים שלהם.

די מהר גילו חברות ענק  את הכלי שלנו ושאנו יכולים לטפל בניתוח של כל מידע, הכל באופן שקוף, ובמידע משתנה בהיקפים עצומים. למשל, חברת eBay, שיש לה כמויות מידע ממש ענקיות ומשתנות בהיקפים עצומים כל הזמן, המערכת שלנו מציגה למנהלים שם את כל המידע הנדרש על ידם, מנותח על צג מחשב אחד דינמי ומאיר עיניים.

הכלי הזה נכנס לכל תחום בחיים, שניתן לחשוב עליו. כל מי, שזקוק למידע בזמן אמת על כל תחום, ימצא שזה הפתרון המתאים. לכן, אנחנו חברת התוכנה בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר בתעשיית התוכנה העולמית.  גרטנר, שבדקה את כל פתרונות ה- BI בשוק, מיקמה אותנו בקצה העליון, הרחק מעל לכל המתחרים. 

יש לנו גרסאות של טבלאו לכל סוגי מכשירי הקצה, כולל לסמארטפונים, טאבלטים וכל מכשיר קצה אחר, בכל מערכות הפעלה. ניתן להציב את השרת של טבלאו בענן, כך שניתן לגשת אליו בקלות מכל מכשיר בכל מקום בעולם. רמת האבטחה והשרידות הם ברמה העליונה, והתפעול הוא דבר קל שמתאים לכל אחד, בלי כל הכשרה ב- BI או בכלל. ניתן להתנסות במערכת בחינם ע"י כך שמורידים אותה מהאתר. ראינו, שכמעט כל מי שהתנסה במערכת החינמית, מזמין אותה ומתחיל ליישם אותה מאוד מהר אצלו בעסק". 

עידן גזית, מנהל מחלקת ניתוח עסקי, בזק: "טבלאו עבורנו היא כלי מערכתי לניתוח כל המידע בקבוצת בזק. מעבר לשימושים המסורתיים של הכלי, ככלי BI, אנו עושים בו שימווש לכל צורך ניהולי שמתעורר. בעבר, כלי ה- BI המסורתיים, שהיו לנו, יצרו צווארי בקבוק באיסוף וניתוח הנתונים הקיימים בחברת בזק. הצורך של מנהלים בבזק בכל הרמות הוא לקבל מידע אמין, זמין, מיידי, מעודכן ועל מגוון פלטפורמות. יש מנהלים שרצו זאת על סמארטפון, יש כאלו על טאבלט ויש כאלו על מחשב נייד.

כולם רוצים Dashboard מובן לכל, קל לתפעול ללא צורך בלימוד. לכן, עברנו לטבלאו, אחרי שראינו מה הכלי הזהמסוגל לעשות. ההטמעה של הכלי בבזק, עם כמויות הנתונים העצומות שיש אצלנו, הייתה מאוד מהירה. זאת, עם עקומת לימוד מהירה, שנעשתה בסיוע SIT. מנהלים למדו מהר מאוד כיצד להפיק בעצמם דוחות וניתוחים, בלי כל סיוע. המענה של הכלי הזה לשאלות מנהלים הוא מיידי. 

בבזק יש לטבלאו שימושים רבים מאוד, והם גדלים כל הזמן, בגלל שמנהלים מפתחים או מבקשים לפתח עוד טבלאות, גרפים וניתוחים. השימושים  משתרעים כל כל תחום בעשייה של בזק, החל מניתוח אפקטיביות של קמפיינים שיווקיים, דרך אפקטיביות של נציגי השירות בכל מוקדי השירות, בקרת נטישת לקוחות, שימור לקוחות, פריסת רשת וביצועי הרשת, וכלה בסקרי שביעות רצון בכל תחום. יש כמובן עוד ועוד שימושים. אנו כל הזמן ממשיכים לפתח את היכולות, שאנו מקבלים מטבלאו. כיום, אנו בתהליך של פיתוח יכולת תכנון ובניית תקציב שנתי לחברה המבוסס על כמויות מדויקות בכל תחום ועל הכנסות מדויקות בכל תחום, מה שישפר את תהליך בניית התקציב של החברה. בעבר, נעשתה עבודה ידנית בבניית התקציב, בכלים מאוד לא מדויקים ולא ידידותיים, במערכת, שלעיתים לא הייתה מבוססת על עובדות ולא תמיד הייתה מבוססת על המידע הכי עדכני שיש. כך, אנו מביאים את היכולת לספק מידע עדכני לכל פינה בחברה, גם לנושא התקציב השנתי של חברת בזק". 
 
ניתוח נתונים



 
 
Bookmark and Share