Telecom News - האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?

האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?
האם צריך מיתוג לסטארטאפים או שדי ברעיון המדהים כדי לגייס השקעות?
 מאת: נגה וידר, 3.10.13, 21:00נגה וידר
 
איך תוכלו כסטארטאפיסטים להיתפס כמקצוענים רציניים עם פוטנציאל, בדרך המהירה לפתוח את הלב והארנק של המשקיע הפוטנציאלי שלכם?
  
אתם סטארטאפיסטים בחברת הזנק לפני הקמה או לאחריה. אתם לחוצים תקציבית ומנסים לעגל פינות. יש לכם רעיון מדהים אך עדיין אין משקיע. אתם מתלבטים על מה להוציא את המשאבים שאין לכם. המוצר שלכם עוד לא ממש קיים ולכן גם אין לכם עדיין ודאות של 100% שהוא אכן יצליח. אתם מנסים לשפר את הביטחון העצמי שלכם, כדי שתוכלו לגייס משקיע, להתחיל למשוך משכורות על חשבונו ולמזער סיכונים. האם בשלב זה כדאי להשקיע במיתוג או שהרעיון הטוב והמדהים שלכם מספיק? 
 
ההמלצה שלי היא חד משמעית: להשקיע במיתוג ולתעדף לזה תקציב נכבד גם אם אין עדיין כלום.
 
להלן תריסר סיבות העומדות מאחורי ההמלצה להשקעה במיתוג:
 
  1. משקיעים מחפשים חיזוקים וביטחונות להשקעות שלהם. הם רוצים ROI הכי גבוה להשקעה שלהם. אולם, אין להם ממש דרך אמיתית למדוד זאת בשלבי ההקמה של הסטארט-אפ או בראשית דרכו. הם לא בהכרח מקבלים דווקא החלטה רציונאלית לגבי ההשקעה שלהם. להפך, מחקרים מראים, שיותר מ- 50% מתהליך קבלת ההחלטה הוא אמוציונאלי. תפקידו של תהליך מיתוג הוא ליצור קשר רגשי חזק למותג שלכם, לחזק אותו ולבסס אותו וזה יעזור לכם לגייס כסף. 
 
  1. תהליך מיתוג (טוב) יעזור לכם להתחבר מחדש לרעיון שלכם ברמות אחרות. הוא יחדד וידייק את המסר שלכם, יבנה את הבידול שלכם, ויזכיר לכם את הדבר הכי חשוב: למה בעצם אתם עושים את זה: עובדים מזריחת החמה עד כלות הנשמה בלי להרוויח שקל, סופגים אש חיה מבת הזוג, שנמאס לה לראות את החסכונות נגמרים ומשלמים מחירים פיזיים ונפשיים עבור הדבר הווירטואלי הלא ידוע הזה.
 
  1. תוך כדי תהליך המיתוג תלמדו הרבה דברים על קהל המטרה שלכם ועל השוק בו אתם פועלים, מה שיעזור לכם לשפר את המוצר או השירות שלכם, ולכן יעלה את האטרקטיביות של המוצר/שירות וישפר את הביטחון העצמי שלכם בתהליך הפרזנטציה ובמו"מ עם המשקיעים.
 
  1. בתהליך המיתוג תרגישו ביטחון יותר גדול במוצר שלכם (כן, לפעמים דברים חיצוניים מחזקים מאד את הביטחון, כי הם נותנים עוגן, צורה ושם למשהו וירטואלי).
 
  1. הערך הנתפש של המותג שלכם יהיה יותר גבוה, ואתם תגיעו למו"מ ממצב של כוח ולא מעמדת נחיתות של "תחושת שנורר, שרק יעשו טובה וישקיעו בנו".
 
  1. בעזרת המיתוג תוכלו ליצור "באזז", שיגרום לתחרות בין משקיעים פוטנציאלים, שילחמו עליכם וירצו להשקיע בכם, במקום שאתם תלחמו עליהם.
 
  1. השוק מאוד תחרותי, הרבה יותר מבעבר. ילדים עם רעיון פחות טוב משלכם עם תקציב מאמא לפתיחת עסק, פונים למשרדי פרסום, כדי שאלה יכינו עבורם מצגות מפוארות, שנותנות להם יתרון יחסי אדיר. אין ספק, שעדיין הרושם החיצוני מאוד משפיע.
 
  1. מיתוג טוב יחזק את אפקט ה-WOW שלכם ויעלה את הביקושים.
 
  1. מסתבר, שהיום לא די ברעיון טוב. צריך גם קשרים ופרוטקציה במקומות הנכונים. מיתוג טוב יכול לסייע ולהועיל גם כאן.
 
 
  1. הגשת תוכנית עסקית לבנק או למשקיע בתוך פרזנטציה ממותגת ומודגמת מעלה משמעותית את היכולת שלכם לגייס כסף. אל תטעו. המניפולציה עובדת!
 
 
  1. אל תהיו שבויים בתוך המוצר שלכם. איש מיתוג טוב הוא שותף אמיתי להצלחה ולדרך שלכם, הוא ייתן לכם בראש כשאתם שבויים בקונספציות שגויות ויציל אתכם מהתאהבות עיוורת בדרך שלכם.
 
  1. עם היד על הלב תודו, שנדיר וקשה מאוד להישאר בדייט עד סופו עם מישהי שמנה, מכוערת עם גבות מתחברות, פצעונים, שפם ושערות על הלחי, למרות שהיא אולי מהנדסת אטום, סופר אינטליגנטית ושנונה. אולם, אין ספק, שתישארו ממש עד סוף הדייט, כדי לגלות שהיא מהנדסת, סופר אינטליגנטית ושנונה, אם היא בלונדינית חטובה ולבושה היטב. במקרה כזה תהיה לכם יותר סבלנות לחכות ולשמוע מה יש לה להגיד.
 
לסיכום: אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני. לכן, מומלץ שתשקיעו את כל מה שאפשר ברושם הראשוני. הוא יעזור לכם להיתפס כמקצוענים רציניים עם פוטנציאל וזוהי הדרך המהירה לפתוח את הלב והארנק של המשקיע הפוטנציאלי שלכם.
 
מאת: נוגה וידר, מנכ"לית Up-Grade, אוקטובר 2013.
מומחית למיתוג ולשיווק יצירתי. דוא"ל.
www.NogaWider.co.il
סטארט-אפים



 
 
Bookmark and Share