Telecom News - Google קנתה את סטארט-אפ זיהוי מחוות היד Flutter ו-Apple את Cue

Google קנתה את סטארט-אפ זיהוי מחוות היד Flutter ו-Apple את Cue

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> Google קנתה את סטארט-אפ זיהוי מחוות היד Flutter ו-Apple את Cue
Google קנתה את סטארט-אפ זיהוי מחוות היד Flutter

גוגלמאת: מערכת Telecom News, 03.10.13, 19:50
 
Flutter, חברת ההזנק הקטנה, שנוסדה לפני 3 שנים ולה 6 עובדים, מאפשרת בקרה של מחוות יד ב-Mac וב-Windows PC  והאפליקציה שלה זמינה עדיין ב-Mac Appstore. גוגל מתכוונת להשתמש בטכנולוגיה שלה במכשיריה.

מנגד, רכשה היום Apple את אפליקצית Cue  ל-iOS. אתמול הפתיעה Cue את עולם האפליקציות בהודעה פתאומית על סגירתה. היום התבררה הסיבה.  בתחתית הכתבה מובא סרטון על Cue.

בלוגים טכנולוגים בחו"ל  דיווחו היום, שגוגל קנתה את Flutter במחיר שלא נמסר רשמית אך מוערך ב-40 מיליון דולרים, כדי להשתמש בטכנולוגיה של מחוות כף היד של Flutter בפלטפורמה שלה. Flutter  הודיעה על כך באתר שלה.
 
Flutter
Flutter, שקוראת ליישום שלה בחנות מק אפסטור "Kinect for OS X", משתמשת ב-webcam לנטר מחוות קטנות ופשוטות שלא דורשות מאמץ כדי לפקח על מוסיקה ווידאו. כרגע יש למשתמשים רק 3 מחוות, שהם יכולים להשתמש בהן, כדי להפעיל/להפסיק, להתקדם קדימה או להתקדם אחורה כשמאזינים למוסיקה או צופים בווידאו. הצבעת אגודל לשמאל מחזירה מוזיקה ווידאו לאחור או עד ההתחלה, הצבעת אגודל לימין מזיזה את הווידאו קדימה או את המוסיקה לשיר הבא, החזקת כף יד שטוחה מול המצלמה מפסיקה ומתחילה מחדש את התוכן. בטכנולוגיה של Flutter המצלמה -webcom צריכה להיות מופעלת כאשר היישום הזה בשימוש. היא עובדת עם אפליקציות בידור פופולריות כמו iTunes, Rdio, Spotify ו-VLC. כתוסף לגוגלכרום המשמעות היא להפסיק/להפעיל להזיז אחורה ולהזיז קדימה במחוות וידאו Netflix ו-YouTube. האפליקציה שלה זמינה עדיין בתשלום ב-Mac Appstore.

Flutter הודיעה שתמשיך במחקריה בתחום טכנולוגיות זיהוי מחוות כף יד ופיתוח ממשקים המבוססים על מחוות.

גוגל מתכננת להטמיע את המחוות במכשירים שלה. לכמה מכשירי אנדרואיד, כמו גלקסי S4 יש תכונות דומות מובנות במכשירים. המחוות של סמסונג מאפשרות לנפנף בידיים מעל המכשיר כדי לעבור בין תמונות ומכתבים בדוא"ל. עם הטכנולוגיה "העדינה יותר" של Flutter, שתהיה מוטמעת באנדרואיד, גוגל תוכל להרחיב את הפונקציונליות הזו למכשירים נוספים לשימוש במחשב Chrombook, גוגל גלאס,  ואפילו ב-Nexus.

תמונת מסך של האפליקציה מ-Mac Appstore:
 
מסך אפליקציית Flutter
 

באותו הזמן בו קנתה גוגל את Flutter, רכשה Apple את אפליקציית cue (לשעבר Greplin) במחיר הנאמד בין 35 ל-60 מיליון דולרים. Cue (בבעלות דניאל גרוס הישראלי ורובי ווקר בתמונה למטה) סורקת את הדוא"ל, רשימות הקשר והיומנים כדי לספק "מבט אינטליגנטי על היום". היא מקיפה את ג'ימייל, יאהו מייל, יומן גוגל, גוגל דרייב, פייסבוק, אברנוט, דרופבוקס, טוויטר ועוד ומשתמשת באלגוריתם להפיק למשתמש מבט אישי על האירועים והפעולות במשך היום. ל-Apple יש שירותים דומים אך הם לא מתקדמים כמו Cue. אין ספק, שתהיה ל-Cue  בעתיד אינטגרציה עם iOS7.

בנוסף, ראוי לציין שהבאנו כאן ראיון המדגיש, שהעולם הולך לכיוון של "עוזר אישי" ככלי המרכזי לתפעול מכשירי סלולר ושירותים. 

מסכי האפליקציה Cue כפי שנראו לפני הסגירה:

Cue  מסך האפליקציה


בתמונה: דניאל גרוס משמאל ורובי ווקר מימין:


דניאל גרוס משמאל
 






 
 
Bookmark and Share