Telecom News - בשביל מה לזכור מספרי טלפון? ספר הטלפונים יעבור לענן והחיוג יהיה בשמות

בשביל מה לזכור מספרי טלפון? ספר הטלפונים יעבור לענן והחיוג יהיה בשמות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> בשביל מה לזכור מספרי טלפון? ספר הטלפונים יעבור לענן והחיוג יהיה בשמות
בלעדי: בשביל מה לזכור מספרי טלפון? ספר הטלפונים יעבור לענן והחיוג יהיה בשמות בלבד
מאת: אבי וייס, 10.10.13, 18:30אסי רוטברט
 
החזון של CallMyName מבצע "קאמבק" גם לשוק בישראלי, עם התאמת הפתרון של חיוג בשמות לעולם החדש של הסמארטפונים ומתן שירותי ערך מוסף לעסקים קטנים ובינוניים.  
 
"אנו באנו לשוק עם החוצפה הישראלית, אמונה נאיבית ביכולות שלנו וחשבנו שנחליף די מהר את כל המספרים בשמות. בעבר, זה התקבל בלגלוג והיינו צריכים לשכנע את בעלי העסקים ואפילו להתחנן בפניהם שזה טוב להם ולעסקים שלהם", מדווח אסי רוטברט, מייסד ו- CSO (סמנכ"ל אסטרטגיות ומנהל הפעילות הבינלאומית) CallmyName. "היום זה קורה. אנחנו לא צריכים להסביר את הרעיון שלנו. השוק הבין את היתרונות. עבורנו, הרעיון הזה התגשם במלואו בסינגפור ויש התחלות יפות בכמה מדינות נוספות דוגמת גרמניה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אסי רוטברט, כדי לשמוע על החידושים בעולם החיוג לפי שמות במקום מספרים, לאור היעלמות החברה מהשוק הישראלי, אבל עם דיווח על הצלחות יפות שלה בחו"ל.
 
שאלה: מה קרה לחברה בשנים האחרונות?
אסי רוטברט: "בשנת 2007 הגשנו בקשה לרישום פטנט על הרעיון שלנו. קמנו ב- 2008 עם הרעיון שאין טעם יותר לחיוג באמצעות ספרות ויש לחייג באותיות, לפי השם של היעד. הייתה לנו הצלחה יפה בתחילת הדרך, כאן בישראל.
 
אז נכנסה בסערה מהפכת הסמארטפונים. הפתרון שלנו מ- 2008 היה בנוי על כך, שהמימוש של החיוג באפליקציה נעשה מתוך ה- SIM Card הקיים במכשיר הסלולר. העתיד נראה אז ורוד. המוצר שלנו הושק בפומבי ב- 2010 והיו לנו די מהר הכנסות של יותר ממיליון דולרים ברבעון. חברות הסלולר התלהבו מהפתרון ודחפו אותו לשוק.
 
אולם, מהפכת הסמארטפונים הרגה את הרעיון של הפעלת יישומים על ה- SIM. המהפכה הזו לקחה את הכוח מחברות הסלולר והעבירה את הכוח לחברות מערכות ההפעלה דוגמת אפל וגוגל. יצרני ה- SIM, שהיה להם כוח לספק אפליקציות על הסימים, בתיאום עם ספק הסלולר, לרבות ספר טלפונים שלם על ה- SIM, איבדו את כוחם. איש לא היה זקוק להם יותר. כך, ירדנו ממצב שבו היו יותר ממיליון חייגנים שלנו שישבו על הסימים. חשבנו איך לשנות את המוצר, הטכנולוגיה והגישה, כך שתתאים לעולם החדש של הסמארטפונים בשוק".
 
שאלה: איך פתרתם את הבעיה הזו?
תשובה: "גייסנו, בהובלת קרן קיינן פרטנרס, 6 מיליון דולרים וקיבלנו שתי החלטות מרכזיות:
 
א. לפתח פלטפורמה מלאה לסמארטפונים. זו מערכת שלא עוברת דרך ספק הסלולר או יצרני הסימים.

ב. להחליף שותפים. עזבנו את השותפויות עם ספקיות הסלולר ויצרני הסימים. אנו כיום עם מערכת שיווק ומכירה עצמאית משלנו, עם שותפויות חדשות של מפיצים ומפעילים על בסיס מדינתי. למעשה, כל אחד יכול להוריד למכשיר שלו את האפליקציה שלנו בחינם לאנדרואיד בגוגל ובחינם ל-iOS  בחנות אפל. אולם, כדי לקבל זהות של שם ייחודי במערכת, צריך לעבור דרך ספק השירות המקומי".
 
שאלה: איך המערכת הזו מצליחה בשוק, לאור השינויים הללו?
תשובה: "יש לנו הצלחה אדירה בסינגפור והצלחה יפה בגרמניה. אנו עובדים עם שותפים לגמרי חדשים, שמינינו ואנו ממנים בכל מדינה שאליה אנו נכנסים. אנו לא מפעילים בעצמנו את השירותים במערכת. אנו מספקים זיכיונות לכל מדינה. אנו למעשה ספקי פלטפורמה טכנולוגית. גם בישראל יש לנו זכיין חדש, שיצא בקרוב בשירות המחודש לשוק הישראלי".  
 
שאלה: למעשה די זנחתם את ישראל במהפך שעברתם?
תשובה: "בהתמקדות שלנו בפיתוח הטכנולוגי אכן זנחנו מעט את ישראל, אולם אנו נתקן זאת. התמקדנו בחו"ל, כי ראינו הזדמנויות עסקיות בחו"ל. יחד עם זאת, מרכז הפיתוח שלנו הוא בישראל וההנהלה יושבת בבריטניה עם זיקה לישראל. יש לנו מרכזי פיתוח קטנים נוספים בסינגפור ובפיליפינים. עם הזכיין הישראלי שהסמכנו, בקרוב תראה שגם בישראל יהיה שינוי ונתחיל לספק שירות במלוא היכולות שלנו, גם כאן".
 
שאלה: מה קרה בהצלחה שלכם בסינגפור?
תשובה: "בסינגפור, שזו מדינה קטנה ומפותחת ודי דומה לישראל, יש אימוץ מהיר של טכנולוגיות סלולריות מתקדמות. הגענו שם למצב, שבעלי עסקים החלו לפרסם ב'דפי זהב' של סינגפור את השם שלהם ב- ,CallMyName במקום את המספר שלהם. נגמר שם הצורך בשימוש במספרים.
 
מי שלוחץ על הלינק בדפי זהב של סינגפור, מקבל קישור ישר לאפליקציה להורדה מהחנות של האפליקציות, אם האפליקציה לא מצויה אצלו על המכשיר הסלולרי. כך, האפליקציה מופצת שם ויראלית. יש לנו כבר מעל ל- 100 אלף עסקים ומעל ל- 500 אלף משתמשים, בסינגפור לבדה.
 
הלכנו לסינגפור אחרי הרבה התלבטויות, כי חשבנו שהיא דומה לישראל ויש לה מאפיינים סלולריים דומים לישראל וזה הצליח לנו. הגענו לסינגפור עם מערכת שהיא כבר בשלה, נטולת באגים, והרצון שלהם לאמץ טכנולוגיות חדשות עזר לנו להיכנס לשוק, עם זכיין מקומי מוצלח. כעת, החל ביקוש לשירות במדינות הסמוכות לסינגפור. אנו כמובן נרצה להמשיך ולהתפתח בדרום מזרח אסיה. יש שם רצון עז לשימוש באפליקציה ובקרוב נמנה עוד זכיינים באסיה.
 
השוק הגדול יותר, שניכנס אליו בשנה הקרובה, הוא בריטניה. ב- Q1 שנת 2014 נפעיל את השירות בבריטניה".
 
שאלה: מה התחדש באפליקציה מאז שהצגתם אותה בישראל לפני 3 שנים?
תשובה: "כיום, האפליקציה הסלולרית שונה לחלוטין ממה שאתה הכרת מהחייגן על הסים. יש באפליקציה כמה דברים יפים מעבר לחיוג בשמות. למשל: יש יכולות לשלוח ולקבל דוא"ל, לדבר דרך סקייפ למי שמעוניין בשיחות סקייפ, לקיים צ'ט ועוד. יש כמה שירותים המכוונים לעסקים קטנים דוגמת: הזמנת מוצרים ומשלוחים, קביעת פגישות, קיום צ'ט עם העסק, הזמנת מקומות למשל במסעדות וכך הלאה. אין היום בשום מערכת מתחרה, יכולת לקיים צ'ט במכשיר הסלולר, עם הספקים הקטנים והבינוניים. השירות שלנו מאפשר לקיים איתם צ'ט, בלי כל מוקד שירות באמצע. מנהלי עסקים קטנים מאוד אוהבים את היכולות הללו, שמספקים להם כלים להגדלת מכירות והגדלת נאמנות לקוחות. הכלים הללו תפסו חזק את בעלי העסקים בסינגפור ובגרמניה.
 
בנוסף, אנו מאפשרים בניית רשתות פרטיות, בניית קבוצות על פי כל בסיס אפשרי. למשל: קבוצות של תלמידים מאותה כיתה, קבוצות של חברים או חברות וכך הלאה. כך, נוצרות קהילות קטנות בתוך המדינות, עם תקשורת ייחודית מבוססת שמות בין חברי הקבוצה".
 
שאלה: איך המערכת שלכם מסתדרת עם הרשתות החברתיות שניתן לחבר אותן לחייגן בסמארטפון ולראות שמות ותמונות במקום מספרים על הצג?
תשובה: "התחברנו לכל הרשתות החברתיות, כך שבחייגן שלנו ניתן לקבל מידע מפייסבוק, לינקדאין וכיו"ב, בעת החיוג או קבלת השיחה. זה מוסיף חיים לשיחות הרגילות.
 
בשימוש בחייגן הקיים, עדיין יש צורך לחייג ספרות, גם אם יש תמונה של המחויג. בשיחות רגילות אין נתונים חברתיים, זה קיים רק בשיחות VoIP. אנו מביאים את היכולת של הרשתות החברתיות גם לשיחות רגילות, לא רק בשיחות VoIP.
 
בתור משתמש, אתה מקבל את כל המידע שיש ברשתות החברתיות על העסק ואתה יכול לתקשר עם העסק במגוון תצורות. אין צורך לזכור את שם המשתמש והסיסמה בסקייפ, או את מספר הטלפון בחיוג רגיל. צריך לזכור רק מה שם העסק וכך מחייגים אליו".
 
שאלה: האם יש לכם היום מתחרים?
תשובה: "אין לנו מתחרים בקטע של החלפת מספר טלפון בשם. בזה אנו ייחודיים. כיום, המערכת שלנו פועלת ב- iOS ובאנדרואיד.
 
כל הטכנולוגיה שלנו עובדת כיום בענן. כך שאנו יכולים לספק שירות בכל מדינה בכל מקום בעולם בצורה מאוד מהירה. זה שירות וירטואלי מהיר, קל ומאוד ידידותי למשתמש. כמובן, שהוא מביא תועלת עסקית לכל מי שלקח את השם במקום המספר, כדרך לחייג אליו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
אסי רוטברט: "החלום שלנו כבר קורם עור וגידים. אנו חושבים, שהמטרה העיקרית שלנו היא להטמיע את החיוג בשמות במדינות גדולות דוגמת אנגליה, ואחר כך להיכנס לארה"ב. אנו מאוד מעוניינים להשיק את השירות מחדש במדינות רבות כולל בישראל.
 
יש לנו רצון להצליח בישראל, כמו שהצלחנו בפעם הראשונה, למרות כל הרגליים שניסו לשים לנו כמה מתחרים, שנעלמו בינתיים מהשוק.
 
החזון המרכזי שלנו, שלא יהיו יותר מספרים אלא רק שמות, מתחיל לתפוס. אין יותר צורך בספר טלפונים במכשירי הסלולר עצמם. הכל יהיה בענן. זו התפתחות, שאנו נמצאים בה רק בראשית הדרך. הסנכרון של ספר הטלפונים של כל משתמש ייעשה מול הענן, ולכן הספר הכי מעודכן תמיד יהיה בענן, במקום מרכזי ונגיש לכל משתמש".
CallMy name



 
 
Bookmark and Share