Telecom News - מנכ"ל אינטל הכריז על שיתוף פעולה עם ארדואינו

מנכ"ל אינטל הכריז על שיתוף פעולה עם ארדואינו

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> מנכ"ל אינטל הכריז על שיתוף פעולה עם ארדואינו
מנכ"ל אינטל הכריז על שיתוף פעולה עם ארדואינו
מאת: מערכת Telecom News, 4.10.13, 16:00מנכ"ל אינטל
 
גיקים ללא רקע בתכנות בכלל יוכלו לבנות רובוטים בגודל אנושי הנשלטים על-ידי סמארטפון.
  • ארדואינו מאפשר לאנשים  המצוידים במעט ידע טכני או בלעדיו לבנות רובוטים, מסוקים מעופפים, תריסים חשמליים שמופעלים בעצמם ועוד.
  • קרזניץ חשף את Intel® Galileo Board, המוצר החדש בסדרה חדשה של לוחות פיתוח מבוססי ארדואינו המצוידים בארכיטקטורה של אינטל
  • גלילאו מצויד ב-Intel® Quark SoC X1000, המוצר הראשון במשפחת אינטל קווארק של מוצרים בעלי ליבה קטנה וצריכת חשמל נמוכה
  • אינטל תתרום 50 אלף לוחות ארדואינו עם אינטל לאלף אוניברסיטאות ברחבי העולם.
  • את המצאות המטורפות ביותר שאפשר ליצור עם אדואינו ניתן למצוא בלינק כאן.
 מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ' (בתמונה למעלה משמאל), הכריז על שיתוף פעולה עם Arduino, פלטפורמת החומרה בעלת הקוד הפתוח. קרזניץ חשף גם את Intel Galileo Board, המוצר החדש בסדרה חדשה של לוחות פיתוח מבוססי ארדואינו המצוידים בארכיטקטורה של אינטל. ערכות פיתוח וממשקי תכנות תואמי ארדואינו מקלים על אמנים, מעצבים וחובבי "עשה זאת בעצמך" – אשר לעתים קרובות אינם בעלי רקע טכני – ליצור אובייקטים או סביבות אינטראקטיביים. באמצעות לוח הפיתוח גלילאו, אינטל וקהילת ארדואינו יפעלו לפיתוח מוצרים עתידיים שיספקו את הביצועים, כושר המדרוג והאפשרויות של הטכנולוגיה של אינטל לקהילת היוצרים הזו.
 
אודות ארדואינומערכת שלמה במארז
ארדואינו היא פלטפורמת החומרה הראשונה בעלת קוד פתוח שהושקה ב-2006 במטרה לפשט את תהליך הבנייה של אבות טיפוס אלקטרוניים. היא מאפשרת לאנשי היומיום, המצוידים במעט ידע טכני או בלעדיו לבנות מוצרים אינטראקטיביים. המערכת האקולוגית של ארדואינו היא שילוב של שלושה מרכיבים שונים, הכוללים לוח אלקטרוני קטן המקל ומפחית את עלות למידת התכנות של בקר-מיקרו, יישום תוכנה חינמי המשמש לתכנות הלוח וקהילה תוססת. מדי יום באתר האינטרנט www.arduino.cc, אלפי בני אדם יוצרים קשר עם משתמשים אחרים לקבלת סיוע ורעיונות ובכדי לתרום לפרויקטים שונים.
 
לוח הפיתוח גלילאו של אינטל: מה אתם רוצים ליצור?הלוח
לוח Intel Galileo הוא הראשון בשורה של לוחות תוכנה תואמי ארדואינו המבוססת על ארכיטקטורה של אינטל ומיועדים לקהילות המעצבים והחינוך. הפלטפורמה קלה לשימוש על-ידי מעצבים וכל מי שמעוניין להעלות את העיצוב לשלב הבא.
 
גליליאו של אינטל משלב את הביצועים של הטכנולוגיה של אינטל ואת קלות השימוש בסביבת פיתוח התוכנה ארדואינו. לוח הפיתוח רץ על מערכת הפעלה לינוקס עם הקוד הפתוח עם ספריות תוכנה של ארדואינו המאפשרות מדרוג וקלות שימוש חוזר בתוכנות קיימות, הקרויות "Sketches”". את גליליאו של אינטל ניתן לתכנת עם מערכת ההפעלה מק של אפל, חלונות של מיקרוסופט ולינוקס עם הקוד הפתוח. הלוח תואם את החומרה והתוכנה של Arduino Shields.
 המעבד
אינטל גלילאו מצויד במעבד Intel Quark SoC X1000, המוצר הראשון במשפחת אינטל קווארק של מוצרים בעלי ליבה קטנה וצריכת חשמל נמוכה. טכנולוגיית Intel Quark תרחיב במהירות את הארכיטקטורה של אינטל לתחומים צומחים נוספים, החל מה"אינטרנט של הדברים" וכלה במחשוב לביש. המערכת על שבב Quark X1000, אשר פותחה באירלנד, היא בעלת ליבה אחת של 32-סיביות, Single Thread וארכיטקטורה תואמת Pentium Instruction Set הפועלת במהירות של 400MHz.
 
במטרה להרחיב את השימוש ה-Native והיכולות מעבר למערכת האקולוגית של Arduino, לוח הפיתוח של אינטל מגיע עם כמה ממשקי קלט פלט סטנדרטיים, לרבות ACPI, PCI Express, אתרנט 10/100Mb, התקן USB 2.0 ויציאות EHCI/OHCI המקלים על ניפוי השגיאות. גלילאו גם משלב את היתרונות של Arduino IDE עם היכולות המתקדמות של פיתוח תוכנה של תוכנת לינוקס שלמה וללא שינויים בפלטפורמה אחת הנתמכת על-ידי שרשרת שלמה של כלי קוד פתוח.
 
ככלל, לוח הפיתוח גלילאו הוא כלי מצוין לבנייה מהירה של אבות טיפוס כגון צגי LED המגיבים למדיה חברתית או להתמודדות עם פרויקטים מורכבים, החל ממיכון של מכשירים ביתיים וכלה בבניית רובוטים בגודל אנושי הנשלטים על-ידי סמארטפון.
 
גלילאו של אינטל יהיה זמין החל מנובמבר. למידע על נקודות מכירה ופרטים נוספים, בקרו כאן וכאן.  
 
אינטל: חינוך וקהילת היוצרים
כחלק מהמאמץ, קרזניץ הכריז על תרומה רחבת היקף של 50,000 לוחות גלילאו לאלף אוניברסיטאות ברחבי העולם. התרומה תימסר לאוניברסיטאות במהלך 18 החודשים הבאים.

"באמצעות התרומה המתמשכת שלנו לחינוך, אנו יודעים שלמידה מעשית מעניקה השראה במדעים, טכנולוגיה ומתמטיקה," אמר קרזניץ. "אני בעצמי יוצר דברים כבר הרבה שנים ונלהב מאוד מהאפשרויות המרגשות של הטכנולוגיה ומה שניתן ליצור בעזרתה. אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה עם ארדואינו ומקווים לספק לקהילה זו מוצרים מדהימים של אינטל שיסייעו ליוצרים למתוח את גבולות הדמיון."
 
אינטל משתפת כבר פעולה עם 17 אוניברסיטאות בשש יבשות בפיתוח תוכנית לימודים המבוססת על לוחות גלילאו. מטרת היוזמה החינוכית היא לספק למחנכים וסטודנטים את עוצמת הכלים הטכנולוגיים. החברה מצפה להוסיף עוד אוניברסיטאות ליוזמה זו בחודשים הקרובים.
 
יחד עם Maker Media, Pixar ו-Cognizant, אינטל שותפה להקמה ולתמיכה ב-Maker Education Initiative ומפעילה את Start Making!, יוזמה שנועדה להעניק בטחון ולעורר התלהבות לחינוך מדעי-טכנולוגי אצל ילדים. בתוכנית זו, אינטל מספקת למידה מעשית הניתנת לשחזור בבית או בבית הספר עם ערכות אלקטרוניות מוכנות, כלי תוכנה וחומרים הנמצאים בכל בית.
 
בעשר השנים האחרונות אינטל השקיעה יותר ממיליארד דולר בחינוך תיכוני וגבוה ביותר מ-60 מדינות, כולל ישראל, על מנת לספק את הכלים והמשאבים הדרושים להבאת יכולות הלמידה של המאה ה-21 לכל כיתה.



 
 
Bookmark and Share