Telecom News - השתמשת ב-WiFi חופשי בחנויות בארה"ב? היית כנראה נתון למעקב

השתמשת ב-WiFi חופשי בחנויות בארה"ב? היית כנראה נתון למעקב

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> השתמשת ב-WiFi חופשי בחנויות בארה"ב? היית כנראה נתון למעקב
השתמשת ב-WiFi חופשי בחנויות בארה"ב? - היית כנראה נתון למעקב
מעקב בסמארטפוןמאת: מערכת Telecom News, 04.10.13, 17:40
 
ישראלים רבים שמחים, שיש WiFi בחינם במקומות ציבוריים/פרטיים בארה"ב, כך שאפשר להתחבר ללא תשלום, לגלוש ולדבר עם הבית. הבעיה: הם לא מודעים למעקב הסודי אחריהם בגלל ההתחברות ל-WiFi החינמי.

אתר cbslocal מדווח, שחנויות ורשתות שיווק בארה"ב החלו לעקוב אחר הלקוחות מהרגע שהם חוצים את דלת הכניסה לחנות. זאת, לא על מנת למנוע גניבות, אלא כדי לעקוב אחר התנהגותו של הלקוח באמצעות ה-WiFi במכשיר הנייד שלו.

רשתות השיווק מקבלות מידע בזמן אמת כל זמן שהלקוח נמצא בחנות. למשל, מידע לגבי סוג המחלקות אליהן הוא פונה. החנויות טוענות, שמעקב ה-WiFi  הוא אנונימי ומספק להן בזמן אמת מידע אשר "מועיל ללקוחות", כמו למשל מתי להעביר יותר קופאיות למחלקות מסוימות.

רשת Nordstrom השתמשה בשיטה הזו במשך 9 החודשים האחרונים ב-17 חנויות שלה. אולם, היא טוענת שהפסיקה לעקוב אחר הלקוחות עקב תלונות שלהם.

רשת Family Dollar טוענת, שהיא עושה זאת כעת באחת החנויות שלה, אך לא ציינה איזו מהן והיכן היא נמצאת.

כאש מתחברים ל-WiFi החופשי ברשת Target (הנחשבת פופולרית בקרב התיירים הישראלים), נתונים למעשה למעקב אחר כל התנועות בחנות.

המהלכים הללו יוצרים בעיה חמורה בתחום החדירה לפרטיות. זאת מאחר, שכרגע אין בארה"ב תקנות לגבי סוג כזה של מעקב בחנויות באמצעות ה-WiFi בחינם שלהן, וכרגע הלקוחות לא יכולים לדעת אם הם נמצאים במעקב אם לאו. החנויות טוענות, שהדבר הוא "לטובת הלקוחות". אם זה לטובת הלקוחות, נשאלת השאלה: למה הן לא משתפות את הלקוחות בסוד הזה?

לכן מומלץ, לסגור את ה-WiFi  במכשיר הנייד כאשר נכנסים לחנות, כדי לא להיות במעקב של "האח הגדול". עם זאת, הפיתוי הרגעי להשתמש חינם ב-WiFi החופשי עלול לעיתים לגבור על התבונה...


 





 
 
Bookmark and Share