Telecom News - פייסבוק וסיסקו משתמשות ב-WiFi למאמצי שיווק מבוססי מיקום של עסקים

פייסבוק וסיסקו משתמשות ב-WiFi למאמצי שיווק מבוססי מיקום של עסקים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> פייסבוק וסיסקו משתמשות ב-WiFi למאמצי שיווק מבוססי מיקום של עסקים
Facebook ו-Cisco משתמשות ב-WiFi למאמצי שיווק מבוססי מיקום לעסקים

מעקב ע"י פייסבוקמאת: מערכת Telecom News, 04.10.13, 18:30
 
השת"פ בין 2 החברות יסייע לעסקים להשתמש ב-WiFi להגברת החשיפה למותג ולמשלוח מבצעים ופרסומות לחברים בפייסבוק בהתבסס על נתוניהם האישיים

יש כאלה שיגידו, שהמהלך כדאי ונוח, בעוד אחרים יבחינו מיד בחדירה העמוקה לפרטיות. אולם, בכל מקרה, סיסקו ופייסבוק מרחיבות את היוזמה שלהן לאפשר כניסה ל-WiFi הציבורי תוך שימוש בהרשאות פייסבוק.
 
אתר fiercebroadbandwireless מדווח, על הפרויקט של 2 החברות, שבחנו אותו במשך שנה בעסקים קטנים והחליטו ע"ס תוצאות הניסוי להרחיבו. הן טוענות, שהשירות יסייע לעסקים להשתמש ב-WiFi כדי להגביר את החשיפה למותג ולשלוח פרסומות ומבצעים מותאמים אישית ללקוחות בהתבסס על הנתונים האישיים כפי שהם מופיעים בפייסבוק.

ברגע שהמכשיר הנייד יתחבר ל-WiFi של העסקים, שיכללו בפרויקט, יופיע דף הכניסה לפייסבוק של המשתמש. לאחר הכניסה הוא יכוון לדף הפייסבוק של העסק כדילקבל מידע על מבצעים והנחות. עסקים יוכלו לאסוף נתונים לגבי פעילות האנשים בדף הפייסבוק של העסק כולל פרטים כמו גיל, מין ועיר מגורים. העסקים יוכלו לנתח את נתוני הלקוחות כדי להבין את העדיפויות שלהם ולכוון מבצעים בהתאם, על מנת להגביר את הצלחת השיווק והפרסום.

אמנם, למרות שהלקוחות יהיו מודעים לכך, שהם נכנסים ל-WiFi של העסק דרך הפייסבוק, ובכך מסכימים למעשה לשימוש בנתונים הפרטיים שלהם, אם כי בצורה קבוצתית-אנונימית, יש כאן עדיין בעיה של חדירה לפרטיות כשמספקים נתונים כאלה בחיבור ל-WiFi. החיבור ל-WiFi דרך פייסבוק יתן למשוקים הרבה מאד מידע, יותר ממה שחלמו אי פעם ללקט על הלקוחות.

בהודעת החברות נמסר, שהמהלך מתקיים בכמה מוקדים של עסקים מאד פופלריים בעולם של בתי מלון, מסעדות ומוסדות ציבור וניתנה הדוגמא של קיום הניסוי ב-2 מסעדות של רשת Bonefish.

הנושא של פגיעה בפרטיות באמצעות החיבור ל-WiF הציבורי מתחיל לתפוס תאוצה. ראו למשל בכתבה "השתמשת ב-WiFi חופשי בחנויות בארה"ב? - היית כנראה נתון למעקב" - כאן.

 
 


 





 
 
Bookmark and Share