Telecom News - Adobe הודיעה על פריצה של האקרים וגנבת מידע של 2.9 מיליון לקוחות

Adobe הודיעה על פריצה של האקרים וגנבת מידע של 2.9 מיליון לקוחות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> Adobe הודיעה על פריצה של האקרים וגנבת מידע של 2.9 מיליון לקוחות
Adobe הודיעה על פריצה של האקרים וגנבת מידע של 2.9 מיליון לקוחות
גנבת זהותמאת: מערכת Telecom News, 05.10.13, 11:39
 
עדכון 14.11.13: הוגשה בקשה לאישור תביעה יצוגית נגד Adobe בבית משפט פדרלי בקליפורניה. עפ"י הנטען בכתב התביעה, Adobe הפרה את התחייבותה החוזית לנקוט אמצעי אבטחה סבירים להגן על מידע אישי של משתמשים המאוחסן בשרתיה. מחדלי האבטחה שלה היו ידועים גם למומחים, שהזהירו אותה מפני פירצות אבטחה במערכותיה. למרות פריצות האקרים קודמות, היא המשיכה להשתמש באמצעי אבטחה נחותים מהמקובל.

עדכון 30.10.13: Adobe  הודיעה היום, שנגנבו סיסמאות מוצפנות של 38 מיליון לקוחותיה ולא 2.9 מיליון כפי שמסרה בעבר.


במתקפת ההאקרים המתוחכמת נגנבו פרטי הלקוחות כולל שמותיהם, מספרי כרטיסי האשראי והתוקף שלהם, סיסמאות מוצפנות והזמנות. נגנב גם קוד מקור של מוצרי אדובי.

 
אתר indiatimes דיווח היום, שחברת Adobe הודיעה בסוף השבוע על התקפת האקרים מתוחכמת, שאפשרה להאקרים גישה לפרטי הזיהוי של הלקוחות כולל שמות, למספרי כרטיסי האשראי שלהם כולל התוקף שלהם, לסיסמאות מוצפנות ולרשימת ההזמנות של הלקוחות.

יתר על כן, ההאקרים הגיעו גם לקוד מקור של כמה מוצרי אדובי כמו Adobe Acrobat, ColdFusion Builder  ו-ColdFusion.

בהתקפה נפגעו למעשה 2.9 מיליון לקוחות החברה ברחבי העולם. מדובר בלקוחות המשתמשים, בין היתר, בתוכנות כמו Photoshop, InDesign ו-Acrobat. ראו המוצרים של אדובי - כאן.

אדובי הודיעה לבנקים המבצעים את הסליקה עבורה על קיום ההתקפה כדי להגן על הלקוחות. אדובי החלה לאפס את הסיסמאות כדי למנוע גישה לא מורשית לחשבונות,  והחלה לידע את הלקוחות, שפרטיהם האישיים נגנבו,  באמצעות הדוא"ל ולהדריכם כיצד לשנות את הסיסמאות ובאילו דרכים לנקוט נגד השימוש לרעה בפרטים האישיים שלהם. אדובי ממליצה ל-2.9 מיליון הלקוחות לשנות את הסיסמאות שלהם גם באתרים אחרים אם הם עשו שימוש באותם פרטים ובאותן סיסמאות. כמו כן ממליצה החברה לעקוב אחר החיובים בכרטיסי האשראי.

הלקוחות יכולים גם לגשת ישירות לאתר אדובי ולהכניס סיסמא חדשה - כאן.

הפריצה זעזעה באופן קשה את לקוחות אדובי ברחבי העולם ורבים חדלו לתת אמון באמינות מערכות האבטחה של תוכנות אדובי. אדובי מנסה כעת לשמר את הלקוחות: לקוח הרוצה להתנתק ולבטל את המנוי שלו, מציעה לו אדובי חודשיים חינם. אם עומדים על המקח ניתן להגיע אפילו ל-9 חודשים חינם וגם לשנה. לקוחות אמריקאים, שנפגעו מהפריצה וקבלו על כך הודעה, מציעים להם גם מנוי לשנה בחברת השירותים העסקיים Experian בשווי 700 דולרים. אלה מקבלים בדוא"ל מאדובי קוד מיוחד להתקשרות לחב' Experian במס' 866-578-5413 כדי לקבל את ההטבה. בין השאר, הם יקבלו שם שירות זיהוי חריגות אבטחה בכרטיסי האשראי שלהם ועוד.
 
 

 





 
 
Bookmark and Share