Telecom News - הזמנה לסין לסטארטאפיסטים בשוק המובייל

הזמנה לסין לסטארטאפיסטים בשוק המובייל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הזמנה לסין לסטארטאפיסטים בשוק המובייל
הזמנה לסין לסטארטאפיסטים בשוק המובייל
 מאת: חיים חביב, 8.10.13, 21:00ג'וני לי
  
הסינים מגלים עניין הולך וגובר בתעשיית ה- IT של ישראל, בעיקר בתחומי המובייל והאינטרנט. זו גם הסיבה לביקורו בישראל של בכיר בצ'יינה טלקום.
 
ג'וני לי (בתמונה) היה דובר מרכזי בכנס ליזמים ומנהלי חברות הזנק וטכנולוגיה, שקיימו השבוע בת"א (6.10.13) מטריקס גלובל, חטיבת האופשור של מטריקס, בשיתוף עם  Group PTL, המלווה ומנהלת פעילות חברות בסין, שהשיקו לאחרונה מרכז פיתוח לאפליקציות מובייל ו-Web בעיר צ'אנגז'ו בסין, עבור לקוחות מטריקס בסין ובעולם. המרכז צפוי לשמש מודל להקמת מרכזי פעילות נוספים של החברה בסין.
 
לי, המופקד על ניהול מרכז התפעול של חנות היישומים בצ'יינה טלקום, ממפעילי הטלקום הגדולים בסין (ובעולם) עמד על תכלית ביקורו בישראל: איתור הזדמנויות עסקיות עבור צ'יינה מובייל בתחום יישומי עולם המובייל. המפעיל הסיני הענק צופה בעין סקרנית בשוק יישומי המובייל ותר אחר חברות שיסייעו בידו לסגור פערים בשוק העסקי הגואה בסין. סין, לדבריו, היא ענק עסקי המשווע לפתרונות מקוריים לעולם העסקי ולמגזר הצרכני. למאושרים, שיענו לציפיות צ'יינה טלקום, מוצעת פלטפורמת מובייל אדירה, מגוון עצום של ערוצי שיווק וסיוע בהכרת המנטליות והתרבות של הקהל הסיני – מאפיין שמרבית היזמים הזרים מתקשים להתמודד איתו.
 
לי מציג נתונים וסטטיסטיקה של שוק המובייל הסיני. פוטנציאל שוק יישומי המובייל הסיני ב- 2014 יעמוד על 16 מיליארד דולרים וצפוי לנסוק לכ- 30 מיליארד דולרים בשנת 2016. היישומים המבוקשים ביותר הם בתחום הסחר האלקטרוני למגזר העסקי (M-Commerce) אך גם יישומי ערך מוסף, חיפוש ומשחקים. לפי נתוני לי, היקף הסחר האלקטרוני בסין צפוי לעמוד ב- 2016 על כ- 120 מיליארד דולרים ושוק המשחקים על כ- 4 מיליארד דולרים. בשוק הסיני למעלה מחצי מיליארד התקנים חכמים פעילים וקצב הגידול שלהם מרשים (הפלטפורמה הדומיננטית היא כמובן האנדרואיד – כ- 75% מהשוק ברבעון השני של 2013, כשאפל מחזיקה ביתרה). המותג המוביל בסין הוא מקומי - Xuaomi ('אפל' הסיני) עם נתח שוק של כשליש ואחריו סמסונג הקוריאנית (כ- 20%). נתון מפתיע: כ- 90% מהצרכנים הסינים מחליפים מכשיר אחת ל- 14 חודש (18 חודשים בממוצע במערב). אגב, 60% מחליפים מכשיר כבר בתוך חצי שנה!
 מסיבת העיתונאים של צ'יינה מובייל
במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו ג'וני לי ו- צבי שלגו מנכ"ל PTL Group במכללת ג'ון ברייס (בתמונה משמאל) קראו השניים ליזמים ישראליים להיפתח אל השוק הסיני ולנצל את היתרונות העצומים שמציעה סין ליזמים ומפתחים זרים.
 
צבי שלגו (18 שנה של פעילות בסין) מרחיק לכת וממליץ להקים את מיזם ה-Web או ה-Mobile  הישראלי הבא בסין אף לפני ארה"ב.
הטיפים שלו לסטארטאפיסטים: "אם יש לכם סטארטאפ בתחום המובייל והאינטרנט, השוק הסיני הוא המקום הכי חם להשקיע בו".
 
שלגו מזהיר, כי הדרך להצלחה בסין די מייגעת ומורכבת  וצריך לדעת ממה להיזהר ואיך להצליח בשוק אפליקציות המובייל הסיני. הטיפים שלו ליזמים בתחום המובייל וה-WEB:
 
אם אתם חברת הזנק המפתחת אפליקציות מובייל או לווב מומלץ להגיע מהר לשוק הסיני (עם למעלה מחצי מיליארד משתמשי אינטרנט מובייל, ההופכים את סין למדינה בעלת מספר  משתמשי המובייל באינטרנט הגבוה ביותר לעומת כל מדינה אחרת, ואת שוק אפליקציות המובייל הסיני לדבר החם והמעניין ביותר עבור יזמים העוסקים בתחום). לדבריו, חלון ההזדמנויות של טכנולוגיה ישראלית בתחומים אלה הולך וצר באופן טבעי, לאור קצב ההתפתחות המואץ של השוק הסיני והתפתחות הידע של היזמים והמהנדסים המקומיים. לכן כדאי להגיע עכשיו, כשיש לכם עדיין יתרון על פני הסינים. התעלמות מהשוק הסיני כיום היא טעות לכל מיזם בשוק הזה.
 
שלגו ממליץ לגייס עובדים מקומיים ולעבוד בסין חצי שנה עד שנה. להכיר מקרוב את השוק (משקיעים, שותפים ומשקיעים פוטנציאליים). העיקר - להימנע מקבלת החלטה מישראל על כניסה לסין ללא התנסות מוקדמת בשוק - בד"כ זה לא ייגמר טוב.
 
לדבריו, העסקת סינים בסין יעילה ומשתלמת יותר. אמנם יש בעיות שליטה, תקשורת ובקרה עליהם ניתן להתגבר. עדיף להימנע מהעסקת מנהל יקר מישראל; עלות מנהל זר תמיד גבוהה מדי ובנוסף הוא גם "עיוור" לסין. יש להקים צוות אפקטיבי מקצועי שניתן לתקשר איתו ולפקח עליו בצורה יעילה ויש בשוק די עובדים מקומיים שעבדו בחברות בינ"ל או בתפקידי ממשלה ורכשו ניסיון רלבנטי וידע בשפה זרה.
 
מומלץ לחשוב 'סינית' ולבצע התאמה לשוק בשלבים מוקדמים:  פיילוטים, והיתכנות מוקדמים להתאמת המיזם לשוק הסיני כבר מראשיתו.
 
היערכות נכונה, בתקציב התחלתי צנוע, כבר תביא עימה השקעות – כבר בתום שנת עבודה ראשונה בסין. בסין כסף רב שמחפש השקעה. אילו יזמי אפליקציות למובייל ואינטרנט  היו עושים בדיקות אסטרטגיות כשהתחילו את המיזם, היו נוכחים לדעת שהשוק הכחול הוא השוק הסיני. אחרי שעבדתם שנה ראשונה בסין, הוכחתם נוכחות בשטח ורצינות, המשקיעים כבר יבואו.
 
מומלץ להצטרף לחממה ישראלית שעובדת עם סין - לבדוק ולדרוש הוכחת קשרים, ידע, יכולות האינקובאטור לקידום המיזם בסין.
 
 
 



 
 
Bookmark and Share