Telecom News - חילופי נשיא בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

חילופי נשיא בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> חילופי נשיא בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים
חילופי נשיא בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים
מאת: מערכת Telecom News, 11.10.13, 17:00חילופי נשיאים
 
השבוע, נכנס לתפקידו הנשיא החדש של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, פרופ' חיים סוקניק (בתמונה - מימין), שנבחר לתפקיד על ידי חבר הנאמנים של המוסד לפני מספר חודשים. פרופ' סוקניק שימש עד כה כדיקן הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר אילן, שם הגה וייסד את מכון בר אילן לננו-טכנולוגיה וחומרים מתקדמים. במסגרת תפקידו ניהל פרופ' סוקניק מערך מחקר המונה כיום 400 חוקרים ו-30 מעבדות מחקר בתחומי הפיזיקה, כימיה, הנדסה ומדעי החיים, והוא חבר בכיר בקהילה האקדמית בישראל.

פרופ' סוקניק יחליף בתפקידו את פרופ' נח דנא-פיקארד (בתמונה – משמאל) שכיהן בארבעת השנים האחרונות כנשיא החמישי של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים. בהתאם להחלטת חבר הנאמנים של המוסד, ימשיך פרופ' דנא-פיקארד לכהן כנשיא אמריטוס וכחבר בחבר הנאמנים של המכון וכהוקרה על פועלו אף הוחלט על הקמת קתדרה למתמטיקה ותורה על שם משפחת דנא פיקארד, בראשה יעמוד פרופ' דנא-פיקארד.

חבר הנאמנים של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה: "אנו מודים לפרופ' דנא-פיקארד על עבודתו ללא לאות למען המוסד במשך שנים.  מנהיגותו וחזונו ימשיכו לשמש מקור השראה עבורנו בשנים הבאות".

"במהלך שנות כהונתו פעל פרופ' דנא-פיקארד, יחד עם ראשי האקדמיה, לא רק למיסוד טוב יותר של התחומים הקיימים, אלא גם לפיתוח תחומי הכשרה חדשים. ואכן בתקפות כהונתו נפתחו מספר תכניות חדשות לתואר ראשון ושני", מציין שי גלבוע, מנכ"ל בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים. עוד מוסיף גלבוע כי: "פרופ' דנא-פיקארד, רואה חשיבות רבה בפיתוח רשות המחקר  וקשרים עם התעשייה, ואף יצר קשרים שהניבו שיתופי פעולה אקדמיים ותעשייתיים. ההנהלה, הצוות האקדמי, הצוות המנהלי, הסטודנטים והבוגרים מודים לפרופ' דנא-פיקארד, על פועלו ומאחלים הצלחה רבה לפרופ' חיים סוקניק בתפקידו החדש".

"פרופ' דנא-פיקארד, הוא לפני הכל אדם מהמעלה הראשונה, דלתו פתוחה ללא הודעה מראש עבור עובדים, מרצים וגם סטודנטים מתוך אכפתיות ורצון לעזור לכולם", מוסיף סטיוארט הרשקוביץ, חבר סגל הנהלה בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה ויועץ בכיר לנשיא. הרשקוביץ מוסיף כי: " לאורך השנים עבד פרופ' דנא-פיקארד ללא לאות למען בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, תוך ביצוע שינויים מהותיים למען הצעדת המוסד קדימה. כחוקר וכמתמטיקאי וכאיש תורה עמד לאורך כל הקדנציה על העיקרון הבסיסי ביותר של המוסד - שהתורה הינה נר לרגלינו בכל דבר ועניין. פרופ' דנא-פיקארד, הקפיד לפקוד את בית המדרש לעיתים קרובות וחזר על העיקרון המלווה אותו בעבודתו האומר שתורה ומדע הם שני דברים ההולכים יחדיו ולא רק זה לצד זה, מתוך אמונה שרק סינרגיה מלאה בין האקדמיה והתורה היא שיוצרת את הייחודיות שלנו כמוסד אקדמי".  



 
 
Bookmark and Share