Telecom News - ישראל מקור לחדשנות, כשרונות ויצירתיות המשפיעים על איכות חיינו

ישראל מקור לחדשנות, כשרונות ויצירתיות המשפיעים על איכות חיינו

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ישראל מקור לחדשנות, כשרונות ויצירתיות המשפיעים על איכות חיינו
ישראל מקור לחדשנות, כישרונות ויצירתיות המשפיעים על איכות חיינו

פתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך
מאת: חיים חביב, 16.10.13, 16:16
 
כך אמר  אבי חסון המדען הראשי של משרד הכלכלה בפתיחת  כנס החדשנות - DLD - חלק משבוע החדשנות של תל אביב, אתמול (15.10).

בדברים, שנשא באירוע, עסק המדען הראשי של משרד הכלכלה אבי חסון בשוק הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית:

"העובדה, שאירוע הDLD-  גדל משנה לשנה, משקפת את מה שקורה בקהילת הסטרטאפים והחדשנות ובמיוחד בישראל. כנס החדשנות לא הפך כדי להיות פסטיבל. הפסטיבל הזה משקף המתחולל בתחום הזה בישראל. אתמול פייסבוק רכשה עוד חברה בישראל - אונבו. והפעם זו גם תחילתו של מרכז פיתוח בישראל. רכישה כזאת אינה אירוע בודד. משהו משמעותי קורה בתחום החדשנות הדיגיטלית בישראל. בשנה האחרונה הרחיבו החברות הפעילות בישראל את הפעילות שלהן ברכישות וצמיחה אורגנית. ההצטרפות של פייסבוק ליתר החברות, שהחליטו לפתוח מרכז פיתוח בישראל, היא בעלת משמעות רבה לכלכלה הישראלית. הנוכחות של חברות גדולות בישראל מצביעה על כך, שהעולם מבין את הכוח העצום הקיים בשוק הישראלי בתחום החדשנות והטכנולוגיה.
 
מצד שני אנו רואים גם חברות ישראליות בתחום הדיגיטל מתבגרות, יוצאות להנפקה ורוכשות חברות. רואים סוג חדש של משקיעים. דור חדש של הון סיכון, של משקיעי אנג'ל. רואים חברות מכל העולם: אסיה, מזרח אירופה וכמובן ארה"ב המתעניינות בחברות ישראליות ובאות להשקיע כאן. בכל העולם מזהים את ישראל כמקום לחפש בו חדשנות, כישרונות ויצירתיות.
 
כשממפים את המציאות הדיגיטלית, רואים בשנה האחרונה, שאנו כבר לא רק בתחום של תשתיות וטכנולוגיה: החדשנות כאן היא לא רק של אינטרנט וטכנולוגיה אלא חיבור לטובת כולנו. כמה מהחברות כאן היום שיפרו את החיים שלנו והפכו אותם ליותר טובים. בשנה האחרונה עולם הטכנולוגיה הישראלי רשם הצלחות יפות מאוד ברחבי העולם. זה מתבטא בחברות שנמכרו לתאגידים גדולים, חברות שפרצו לשווקים חדשים, חברות שחתמו על חוזים חשובים וחברות שיצרו מוצרים חדשניים בקנה מידה עולמי.
 
היתרון המשמעותי של ישראל נובע, בין היתר מכך, שטכנולוגיות מסוגים שונים מתאחדות ונותנות ערך מוסף המביא להשפעה אמיתית על חיינו. החברות מייצרות מוצרים הנוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו ומשפיעים על איכות חיינו. הפעילות הזאת סינרגטית למה שאנו מנסים ליצור במדען הראשי: לרתום את הכישרון, הטכנולוגיה והידע לטובת הכלכלה הישראלית. אנו רואים יותר מדינות מצטרפות אלינו - קוריאה, סין, אפריקה, רוסיה. הכל מצביע על כך, שהעולם הזה חסר גבולות. הגבולות הפכו להיות בלתי רלוונטיים. חדשנות אינה מוגבלת למדינה אחת. מילת המפתח היא שיתוף פעולה, חיבור בין גופים שונים היכולים לתרום לתהליך".
 
בכנס השתתפו ונשאו דברים: יוסי ורדי, יו"ר כנס DLD; רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו; אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה לניירות ערך, ומארגני הכנס בעולם. לבנון הזמינה את המדען הראשי, חסון, היזם יוסי ורדי ואת מארגני הכנס לפתיחת המסחר בבורסה לניירות ערך (בתמונה למעלה).


 
כנס


 





 
 
Bookmark and Share