Telecom News - סקר הדרך לענן מבוסס-OpenStack

סקר הדרך לענן מבוסס-OpenStack

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> סקר הדרך לענן מבוסס-OpenStack
סקר הדרך לענן מבוסס-OpenStack
מאת: מערכת Telecom News, 18.10.13, 23:45RedHat
 
הסקר מצביע על תכניות של ארגונים לאימוץ OpenStack. 84% ממקבלי החלטות ארגוניים שהשתתפו בסקר אומרים כי OpenStack הנה חלק מתכניות ענן פרטי שלהם. כך מראה הסקר של  IDG Connect  ורד האט.
 
הרוב המכריע של מקבלי החלטות IT  ארגוניים אומרים כי OpenStack הנה חלק של תכניות תשתיות ענן פרטי של ארגוניהם.
כך עולה מתוצאות סקר Path to an OpenStack – Powered Cloud 2013  שפורסם ע"י רד האט (Red Hat), הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח.
 
OpenStack הוא פרויקט "תשתית כשירות" ( (IaaSלמחשוב ענן, שהחל ביוזמת נאס"א בשנת 2010, ועד סוף שנת 2012 הצטרפו כ-150 חברות שונות למיזם. הפרויקט מפותח כקוד פתוח חופשי לשימוש תחת רישיון אפאצ'י. הוא תומך במערכות הפעלה רבות, אך עיקר הפיתוח נעשה תחת לינוקס ועבורה.
 
 הסקר שנערך בקרב 200 מקבלי החלטות ארגוניים בארה"ב, ע"י IDG Connect  ובהזמנת רד האט, מצא כי מרבית הארגונים (51%) נמצאים בהטמעה שנייה או שלישית של ענן פרטי אצלם, תוך שימוש בפתרונות מפיתוח פנימי או מוצרים חליפיים של ספקים חיצוניים. תוצאות הסקר מראות כי פיתוח פנימי של ענן פרטי השאיר ארגונים עם שפע אתגרים לטיפול, כולל:
  • ניהול משאבים (21%)
  • פישוט ניהול IT (18%)
  • ניהול יישומים (18%)
  • הסבת יישומים (18%).
מתוצאות הסקר עולה, כי ככל שארגונים פועלים לטיפול בבעיות אלה, הם עוברים, או יש להם תכניות מעבר, ל- OpenStack עבור יוזמות ענן פרטי.
 
60% ממשיבי הסקר מציינים כי הם בשלבים המוקדמים של פריסות OpenStack שלהם, ועדיין לא השלימו את ההטמעה או נמצאים בשלבים מוקדמים של התהליך. מספר מכריע של 84% מהמשיבים אומרים כי OpenStack הנה חלק של תכניות הענן שלהם.
 
משיבי הסקר מציינים שקיפות ניהולית (73%), מהירות פריסה (72%), גמישות פלטפורמה (69%), זריזות וגמישות טובות יותר (69%), ויתרון תחרותי (67%), כיתרונות הייחודיים המוצעים ע"י OpenStack לעומת חלופות ענן פרטי אחרות.
 
האתגרים העיקריים לאימוץ OpenStack כוללים פערי כישורים של צוותי IT (32%), מגבלות תקציב (23%), ושאלות אודות בשלות פרויקט OpenStack (11%) והיכן להתחיל (10%).
 
מנתוני הסקר עולה גם כי מקבלי החלטות מאמינים שספקי OpenStack ומשלבי מערכות, הם המתאימים ביותר לספק ניסיון, לעזור להצדיק השקעות, ולסגור פערי מיומנויות עובדים בתחום זה.
 
"ממצאי הסקר מספקים הוכחה ברורה לכך ש- OpenStack הופך במהירות למציאות עבור ארגוני IT  רבים, ויכול לשרת כעמוד שדרה חיוני לתשתית ענן פרטי", אמר ראדש בלקרישנן, מנהל כללי לוירטואליזציה ברד האט. "הסקר מראה כי מנהיגים עסקיים מבינים כי OpenStack יכול להביא שקיפות, מהירות, גמישות וזריזות משופרות לענן פרטי. כאשר ארגונים אלה עוברים לעננים מבוססי-OpenStack הם רוצים שמובילי תעשיית ה- IT  יספקו OpenStack ברמה ארגונית ע"י הצעת מחזור חיים מתוקנן, הדרכה ותמיכה, ואקוסיסטם רחב של שותפים ופתרונות מוסמכי-OpenStack, שיהפכו את המסע שהלם לחלק".
 
צפו באינפוגרפיקה של הסקר:
http://www.redhat.com/rhecm/rest-rhecm/jcr/repository/collaboration/sites%20content/live/redhat/web-cabinet/static-files/library-assets/openstack-the-platform-of-choice-for-cloud-infographic
 
הסקר  בוצע ע"י IDG Connect עבור רד האט, כדי להבין תפיסות ביחס לענן פרטי, ובמיוחד OpenStack.

הסקר דגם 200 מנהלים המעורבים בקבלת החלטות השקעות IT , מחברות בארה"ב עם לפחות 1,000 עובדים. 35% מהמשיבים היו מארגונים עם יותר מ- 5,000 עובדים. המשיבים מייצגים תחומים ורטיקליים מרכזיים, כולל ייצור, שירותים פיננסיים, בריאות ופרמצבטיקה, קמעונאות, ומגזר ציבורי. 
Bookmark and Share