Telecom News - הערכה עולמית של חופש האינטרנט והמדיה הדיגיטלית - תוצאות קשות

הערכה עולמית של חופש האינטרנט והמדיה הדיגיטלית - תוצאות קשות

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> הערכה עולמית של חופש האינטרנט והמדיה הדיגיטלית - תוצאות קשות
הערכה עולמית של חופש האינטרנט והמדיה הדיגיטלית - תוצאות קשות
מעקב באינטרנטמאת: מערכת Telecom News, 19.10.13, 15:46
 
ארגון Freedom House פרסם דו"ח עב כרס של 888 עמודים העוסק במחקר, שנערך ב-60 מדינות לגבי חופש האינטרנט בתחומן. במרבית המדינות שנסקרו ננקטות פעולות החל מחסימת מיליוני אתרים, סגירת רשתות חברתיות וחוקי צנזורה מחמירים וכלה במעקב, במעצרים של בלוגרים,  ורצח של אנשים עקב התבטאות ברשת.

ארגון Freedom House פרסם לאחרונה את המחקר: A global Assessment of Internet and Digital Media המסכם את המציאות ביחס לחופש האינטרנט  והמדיה הדיגיטליים ב-60 מדינות (לא כולל ישראל).

הדו"ח Freedom on the Net 2013, שמקיף 888 עמודים, נותן תמונה כללית על הנושא וכן פירוט לגבי כל מדינה ומדינה. הדו"ח דן בפעולות, שעושים משטרים וממשלות שונות, כגון חסימת האינטרנט, חסימה חלקית של האינטרנט, סינון תכנים באתרים באינטרנט, דרישות מאתרים למחוק תכנים שונים, סגירת רשתות חברתיות, תגובות בתשלום באתרים לצרכים של המשטר, מעצרים של בלוגרים ואנשים המתבטאים ברשת, מעקב אחר אלה המתבטאים ברשת, מעצר של אנשים הכותבים ברשת ואפילו רצח של אנשים שהתבטאו ברשת.

המדינות בהן אין כמעט חופש באינטרנט הן כדלקמן: המדינה בה אי-החופש הוא הגדול ביותר היא איראן. אחריה צועדות קובה, סין, סוריה, אתיופיה, אוזבקיסטן, ויטנאם, בחריין, ערב הסעודית, פקיסטן, ביילרוס, איחוד האמירויות, סודן ובורמה. 

להלן תרשים המצביע על דירוג המדינות לפי מידת החופש באינטרנט ומפת חופש האינטרנט העולמי:
 
מפת החופש העולמי באינטרנט

 
רשימת המדינות לפי מידת החופש באינטרנט

 





 
 
Bookmark and Share