Telecom News - מד"א השיק את משאית החפ"ק המתקדמת בעולם, שנבנתה במיוחד עבורו

מד"א השיק את משאית החפ"ק המתקדמת בעולם, שנבנתה במיוחד עבורו

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מד"א השיק את משאית החפ"ק המתקדמת בעולם, שנבנתה במיוחד עבורו
מד"א השיק את משאית החפ"ק המתקדמת בעולם, שנבנתה במיוחד עבורו
 
מאת: מערכת Telecom News, 20.10.13, 20:25משאית חפ"ק מד"א
 
באירוע, שנערך היום (א', 20.10), השיק מד"א את משאית החפ"ק המתקדמת ביותר בעולם, שהומצאה, תוכננה ונבנתה עבור מד"א. החפ"ק המיוחד, שהורכב על שלדת משאית הולנדית, נבנה באנגליה וצויד במערכות טכנולוגיות מתקדמות מישראל. הוא  ישמש להצלת חיים גם באירועי אסון לאומיים בהם מערכות התקשורת קורסות.

המשאית כוללת מצלמות ייחודיות, מוקדי מד"א ושליטה מרחוק, חדר דיונים מהמתקדמים בעולם ומרפסת מיוחדת היכולה לשמש כעמדה אסטרטגית לפיקוד ושליטה. ממדיה 16 מ' אורך ו-4 מ' גובה ומשקלה 32 טון. יש לה גנרטור צמוד ומיכל דלק נגרר של למעלה מ-900 ליטר סולר. בין היתר, מצוידת המשאית במצלמות הנישאות לגובה של כ-19 מ' וחולשות על שטח רחב ביותר. בתוכה הוקמו מוקדי מד"א מלאים, שיוכלו לתת מענה לקריאות באזורי אסון שונים וחדר דיונים וישיבות המאובזר. המשאית מאפשרת לכוחות מד"א בשטח להשתמש ברשתות הקשר, ברשתות אלחוטיות וברשת האינטרנט גם במצבים, שבהם הרשת קורסת, כפי שקורה באירועי אסון גדולים. כך, יוכלו כוחות מד"א להמשיך לפעול כמעט ללא הפרעה להצלת חיים.

המשאית הייחודית הורכבה באנגליה, על שלדת משאית DAF, שנרכשה בהולנד. באנגליה, הרכיב צוות מקצועי ומיומן על המשאית מגוון מערכות טכנולוגיות ומערכות מחשוב, שהפכו את המשאית למוקד נייד, שמאפשר מענה לכל תרחיש. את המשאית הייחודית לומדים כעת ארגוני הצלה בכל רחבי העולם, במטרה לשכפל את ההצלחה ולבנות משאית מסוג זה למקומות נוספים. על בנייתה של משאית החפ"ק הייחודית עמלו כוחות מדא במשך ארבע שנים, והיא נבנתה כחלק ממסקנות הארגון לאחר אירועי אסון הכרמל.
 
רמ"ג אלי בין, מנכ"ל מד"א: "משאית החפ"ק הייחודית, אינה קיימת בשום מקום אחר בעולם. היא פסגת הטכנולוגיה, ומהווה מודל לגורמי הצלה נוספים בעולם, המבקשים ללמוד את יכולותיה. היא היחידה המסוגלת להעניק לכוחות בשטח את האפשרות להתנהל במוקדי אסון לאומי באופן מושלם, גם אם נפלו הרשתות הסלולריות, גם אם קווי הבזק מנותקים, גם אם כל מערכות הקשר קרסו לחלוטין".

להורדת האפליקציה בחינם של מד"א לעזרה ראשונה והצלת חיים - כאן.

להלן תמונות משאית החפ"ק. צילום - דוברות מד"א:
 
חפ"ק מד"א
 
משאית חפ"ק מד"א


משאית חפ"ק מד"א
 



 
 
Bookmark and Share