Telecom News - האם האתר שלכם נגיש? אם לא, תהיו חשופים לקנסות כבדים (מידי)

האם האתר שלכם נגיש? אם לא, תהיו חשופים לקנסות כבדים (מידי)

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> האם האתר שלכם נגיש? אם לא, תהיו חשופים לקנסות כבדים (מידי)
האם האתר שלכם נגיש? אם לא, תהיו חשופים לקנסות כבדים (מידי)
מאת: מערכת Telecom News, 23.10.13, 21:00אתר נגיש
 
איגוד האינטרנט הישראלי הכשיר מרכז מידע לפניות הציבור בנושא.

בסו"פש הקרוב (25.10.13) תיכנסנה לתוקף תקנות המחייבות הנגשת כלל האתרים ברשת, קטנים כגדולים.

האיגוד נערך לפניות הציבור בנושא והכשיר את נציגי המרכז לאינטנרט בטוח גם למענה טלפוני: 03-9700911.  

איגוד האינטרנט הישראלי פרסם הבוקר מרכז ידע ומדריכים להנגשת אתרי אינטרנט, לקראת כניסתן לתוקף של תקנות הנגישות החדשות. התקנות החדשות מחייבות עמידה בכללי הנגשה המוחלים על כלל האתרים בישראל, קטנים כגדולים ויש להיערך לכך מבעוד מועד. איגוד האינטרנט פתח הבוקר מרכז מידע לציבור והכשיר את נציגי המרכז לאינטרנט בטוח למענה לפניות הציבור בטלפון: 03-9700911.

התקנות החדשות, במסגרת חוק "שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות", קובעות כי על כל אתר קיים, שנותן שירות או מציג מידע לציבור, להיות נגיש גם לאנשים עם מוגבלות ולאפשר להם להפיק ממנו תועלת מירבית. תקנות אלה מחייבות מנהלי אתרים קיימים להנגיש את אתריהם תוך 36 חודשים, ומקימי אתרים חדשים יידרשו בהתאמתם מיד עם עלייתם לאוויר.
 
אתרים, שיימצאו לא נגישים, עלולים להיחשף לתביעה של עד 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.

המציאות, לפיה אתרי האינטרנט זמינים ונגישים לכל דורש מכל מקום, אינה אקסיומה עבור כ- 20% מהאוכלוסייה בישראל הסובלת ממגבלות שונות הדורשות התאמת האתרים למגבלותיה. לדוגמא: למוגבלות מוטורית (יש לאפשר תפעול האתר ללא צורך בשימוש בעכבר), למגבלות ראייה (יש למשל, להוסיף תיאור טקסטואלי מאחורי כל כפתור באתר שיוקרא באמצעות תוכנת הקראה) ועוד.
 
עבור אנשים עם מוגבלות, מרבית האתרים הישראליים אינם נגישים, דבר המונע מהם מיקסום משאביה האדירים של הרשת. השימוש באינטרנט מקל על קהילת המשתמשים, חוסך זמן רב, לעיתים אף מחליף הגעה פיזית לבית העסק או המתנה בתור. יתרונות אלה, עבור אוכלוסייה זו הינם בגדר שינוי מהותי והקלה משמעותית בהתנהלות היומיומית.
 
איגוד האינטרנט הישראלי, חוזר ואומר כי חובת הנגשת האינטרנט היא צעד המתבקש, בראש ובראשונה, מבחינה חברתית ומוסרית ועלינו להיערך לכך בהקדם האפשרי. עם זאת, התייחסות קולקטיבית לכלל האתרים; קטנים כגדולים, בעלי תנועת גולשים מעטה כרבה, אינה ריאלית ומכבידה עד מאוד על מנהלי אתרים אלה. האיגוד מציע לתקן תקנות אלו תוך שקילת מידתיות והתאמת האתר להיקף הפעילות שלו ושל הארגון אותו הוא מייצג. נציגי האיגוד ימשיכו לפעול להתאמת התקנות תוך התחשבות בכלל משתמשי האינטרנט בישראל.
 
שאולה הייטנר, חברת הוועד המנהל באיגוד האינטרנט הישראלי: "השימוש האינטואטיבי ברשת של מרבית האוכלוסייה הינו בגדר גישוש באפלה עבור אנשים עם מוגבלות. האיגוד קורא למנהלי אתרים להנגיש את האתרים ברמה הנדרשת לאוכלוסייה זו, ומעמיד לרשותם מרכז מידע באתר, כמו גם מענה טלפוני המאויש בנציגי הקו הפתוח של האיגוד. עוד קורא האיגוד לבחינה מחודשת של התקנות והחלתן בצורה מדודה ומודולרית המותאמת לשוני הקיים בין האתרים השונים ברשת".

אז איך הופכים את האתר לנגיש? בקרו במרכז המידע של איגוד האינטרנטכאן
Bookmark and Share