Telecom News - Israel Valley: ספר חדש על אומת הסטארט אפ ועל ההייטק הישראלי

Israel Valley: ספר חדש על אומת הסטארט אפ ועל ההייטק הישראלי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Israel Valley: ספר חדש על אומת הסטארט אפ ועל ההייטק הישראלי
Israel Valley: ספר חדש על אומת הסטארט אפ ועל ההייטק הישראלי
מאת: מערכת Telecom News, 23.10.13, 21:30מפגש לקראת השקת הספר
 
הספר יושק בכנס Go4Europe ביום ב' 28.10. מחברי הספר, אדוארד קוקירמן יו"ר קוקירמן בית השקעות ושותף מנהל בקרן קטליסט, ופרופ' דניאל רואש מייעדים את הספר כדרך להסברה וכקידום חברות הטכנולוגיה והחדשנות הישראליות בעולם.
  
20 שנה בדיוק מהיום בו הקים את בית השקעות קוקירמן, ובעקבותיו את קרנות Catalyst, ואחרי 4 מיליארד אירו בעסקאות לטובת חברות ישראליות בשווקים זרים, בעיקר אירופאים, אדוארד קוקירמן (בתמונה, משמאל), מוציא לאור ספר בשם:
 Israel Valley - Creating Shields through Technological Innovation
"העמק הישראלי – יוצרים מגן באמצעות חדשנות טכנולוגית".
 
הספר מתאר את הסיבות והתפתחות של ה-DNA הטכנולוגי והיזמי של הישראלים, וכתיבתו ארכה כ- 10 שנים, בעזרת מומחים מהאקדמיה ומעולם ההייטק והעסקים. הוא נכתב מנקודת המבט של אדוארד קוקירמן, כמי שמשלב עבודה מקצועית עם טכנולוגיה ישראלית לצד הסברה ישראלית ברחבי העולם. באמצעות רשת קשרים חזקה ומסועפת באירופה ובארה"ב, קרנות Catalyst מגייסות הון כבר שנים עבור סטארטאפים וחברות טכנולוגיה בוגרות ישראליות.
 
בשנתיים האחרונות הורחבה הפעילות גם לסין,  כאשר לפני כ-4 חודשים בלבד התקיים בישראל סיור שני של משלחת מיליארדרים סינים, שארגן קוקירמן יחד עם משרד החוץ, תחת השם Go4Israel. הספר, שנכתב במקור בצרפתית, מתורגם בימים אלה לרוסית ולסינית, ובהמשך לשפות נוספות.
 
שותפו לכתיבת הספר, ומי שמביא את הצד האקדמי הוא פרופ' דניאל רואש (בתמונה למעלה - מימין), מרצה ותיק למינהל עסקים וטכנולוגיה בטכניון ובמוסדות אקדמיים יוקרתיים באירופה למינהל עסקים, בהם: ESCP. רואש הוא גם נשיא לשכת המסחר ישראל צרפת.
 
אדוארד קוקירמן: "מעבר להסבר ההצלחה של המודל הישראלי, רצינו לנצל את ההזדמנות של הספר כדי להציג את ישראל מזווית אחרת, ללא התנצלויות ובלי לנסות למצוא חן".

שני המחברים כבר החלו לקיים הרצאות בנושא הספר ברחבי אירופה, בעיקר בצרפת בינתיים, במטרה להציג את הצד החדשני והיזמי של ישראל וכחלק מיוזמה של הסברה ישראלית.
 
הספר יושק בכנס Go4Europe  ב-28 באוקטובר בהילטון ת"א, אחד מכנסי העסקים היוקרתיים בישראל, שמארח מדי שנה כ-1000 מוזמנים, בהם 400 משקיעים ובכירים מתאגידים וגופים פיננסים החשובים באירופה.
 
*****************************
אדי קוקירמן (47) עלה לארץ לפני 30 שנה, בן למשפחה יהודית מהחשובות והידועות בצרפת. בעל תואר ראשון בהנדסה מהטכניון ותואר שני מ-INSEAD (המכון האירופאי המפורסם ללימודי מינהל עסקים). הקים את אחת מקרנות ההשקעות הראשונות בישראל, וכיום מנהל את קרנות "קטליסט" ואת קוקירמן בית השקעות (בנקאות להשקעות), שהיו מעורבות עד היום בעסקאות בהיקף כ-4 מיליארד אירו עבור חברות ישראליות בחו"ל.
 
הוא מכהן כיו"ר המועצה האירופאית ב-IATI (האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות), ולאחרונה מונה לסגן נשיא של "קרן צרפת ישראל" (קרן שהוקמה על ידי שתי המדינות לקידום שיתוף הפעולה ביניהן בתחומים שונים). עם כניסתו לתפקיד זה אירגן משלחת של ילדים ונכדים של חסידי אומות עולם מצרפת יחד עם קבוצת עתונאים צרפתים לישראל. כמו כן, הוא מטפל מתוקף תפקידו גם בעליה מצרפת, שהגיעה השנה למספר שיא של 3,000 עולים.
 
כמו כן, הוא קצין במילואים בצה"ל בהתנדבות ביחידה לניהול משברים ומו"מ על בני ערובה.
Bookmark and Share