Telecom News - זה קורה: מהפכת כתובות האינטרנט יוצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים

זה קורה: מהפכת כתובות האינטרנט יוצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> זה קורה: מהפכת כתובות האינטרנט יוצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים
זה קורה: מהפכת כתובות האינטרנט יוצאת לדרך כבר בשבועות הקרובים
מאת: מערכת Telecom News, 23.10.13, 23:32ICANN

ראשונים לדווח: ארגון ICANN הודיע, שסיומות כתובות האינטרנט בסינית, ערבית ורוסית תופענה כבר בשבועות הקרובים ואולי אפילו בימים הקרובים, ויחול שינוי מהפכני בסיומות בשפה האנגלית. 

זה קורה - השינוי הגדול ביותר באינטרנט מאז הופעתו בעולם. עד כה היו ברשת רק 22 סיומות כלליות בשפה האנגלית ב-Top Level Domains (הרמה העליונה של כתובות האינטרנט) ומרבית האתרים השתמשו ב- com. ו-net. ו-org. ו-gov ו-biz. כאשר אתרים מקצועיים/מגזריים מסויימים השתמשו בסיומות כמו aero. או name. או coop. או pro. או info. או museum. או jobs. או travel. או mobi. או XXX. (לאתרי פורנו), שהיו גם הן ברמה העליונה של כתובות האינטרנט. בנוסף, לכתובות מדינתיות הוספה סיומת מדינתית, דוגמת il לישראל.

עתה הודיע ארגון ICANN - Interenet Corporation for Assigned Names and Numbers,  (הגוף האחראי להקצאת שמות ומספרים באינטרנט), שהמהפכה אושרה סופית. כבר בשבועות הקרובים ואפילו יתכן בימים הקרובים נראה סיומות של אתרים מכל רחבי העולם בשפות הסינית, הערבית והרוסית (אותיות קיריליות).

משמעות הסימות בשפה הסינית היא המילה "משחק".
משמעות הסיומת בשפה הערבית היא המילה "רשת".
משמעות הסיומות בשפה הרוסית היא המילה "אתר"  ו"אונליין" (2 סיומות).
    • شبكة – The Arabic word for Web or Network
    • онлайн – Russian for Online
    • сайт – Russian for Web site
    • 游戏 – Chinese for Game”
על הכוונה של ICANN לאפשר את השפות הללו דיווחנו כבר ב-18.7.13 - כאן.

אלה תהיינה צורות רישום השונות מהאותיות הלטיניות של השפה האנגלית ותסווגנה ברמה הלעיונה כ- Generic Top Level Domains - gTLDs (כיום יש ברמה זו 22 סיומות כלליות. הסיומות של המדינות, 248 במספר, נחשבות משניות אך מכונות ccTLDs - country codes Top Level Domains). בעבר, הייתה בקשה לאפשר כתובות דומיין - אינטרנט בעברית, אולם בקשה כזו מעולם לא אושרה (למרות שנעשה בה שימוש מסוים בישראל). 

אחת המטרות של הפרויקט החדש הייתה לעודד שונות ברחבי האינטרנט. האישור לסיומות ב-3 השפות הללו הוא בנוסף לתכנית ה"ליברליזציה של האינטרנט" של ICANN - להרחבה מתוכננת של הסיומות לכ-1,400. זאת מאחר, שיחול גם שינוי במדיניות לגבי הסיומות גם בשפה האנגלית, ויהיה אישור לכ-1,200 סיומות חדשות. קפיצה מ-270 סיומות הקיימות היום, כולל 248 סיומות של המדינות.

ICANN מטפלת בכ-2,000 בקשות לסיומות חדשות, החל מבקשות לסיומות של מילים כלליות כמו - shop. או app.  - כ-13 חברות בקשו סיומת זו, או home. או  inc. או news. או porn. או insurance. או london. או xbox. ועד לבקשת סיומת של מילה מאד ספציפית כמו  motorcycles. או ferari. או ninja. הוותיקן ביקש את הסיומת catholic. ואת המילה הזו ב-3 השפות החדשות. עתה, עם תכנית ה-gTLD החדשה, כל מילה יכולה להיות בסופו של דבר TLD.

ICANN קבלה הרבה בקשות מחברות כמו Apple, IBM, Google, Mitsubishi, או- General Motor.

Google הגישה 101 בקשות כולל הסיומות: google. ו-YouTube. ו-lol. (שזה סלנג של "laugh out loud") ו-boo. ו-dad. ו-new. ו-and. היא  ביקשה גם את הסיומת music. כמו שבקשה חברת אמזון.

בהתייחס ל-4 הסיומות החדשות בשפות הנ"ל, חברות וארגונים גדולים עם סימן מסחרי יהיו ראשונים לקבל כתובות חדשות ב-second-level domains להגנה על הסימן שלהם) מהארגונים המורשים לרשום את השמות, וכרגע יש את התקופה של 30 יום (Sunrise Period)' שבה חברות יכולות לבקש כתובות בהתייחס למותג -הסימן המסחרי שלהן. לאחר תקופה זו של 30 ימים תחל תקופת ה-General Availability.

אין ספק, שהתרחבות האינטרנט ל-2 מיליארד משתמשים, מחציתם באסיה, משמעותה היא, ששמות חדשים הם הכרחיים.

יש לצפות, ש-ICANN תתחיל לשחרר סיומות חדשות מאושרות כל שבוע. יש לחכות ולראות אם הדבר לא יגרום לבלבול גדול אצל הגולשים.


 
אינטרנט עולמי
 

 



 
 
Bookmark and Share