Telecom News - השבוע יופעל בוונקובר קנדה הכספומט הראשון בעולם לביטקוין

השבוע יופעל בוונקובר קנדה הכספומט הראשון בעולם לביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> השבוע יופעל בוונקובר קנדה הכספומט הראשון בעולם לביטקוין
השבוע יופעל בוונקובר קנדה הכספומט הראשון בעולם לביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 26.10.13, 01:02

עדכונים בתחתית הכתבה.

ראשונים לדווח: הכספומט יוצב בכניסה לבית קפה בעיר התחתית של וונקובר ויהווה עוד נדבך בתהליך התפשטותו של המטבע הווירטואלי.

ביום ג' 29.10.13 יוצב לראשונה בעולם כפסומט להמרת ביטקוין בכניסה לבית קפה בעיר התחתית בוונקובר. הכספומט נבנה ע"י חברה מנבדה בשם Robocoin וימיר ביטקוין לדולרים וליורו ולהפך. להלן תמונת הכספומט של חברת Robocoin:



 
 
על מנת להמיר ביטקוין בכספומט של Robocoin יש צורך בזיהוי ביומטרי של כף היד. לאחר מכן תתאפשר משיכה עד סכום של 2,900 דולרים אמריקאים ליום. העסקאות תבוצענה באמצעות VirtEx - Canadian Virtual Exchange, שיעביר ביטקוין לארנק הביטקוין הווירטואלי של המשתמש. סריקת כף היד נועדה למנוע מאנשים לבצע משיכות והמרות בסכומים העולים על 2,900 דולרים אמריקאים, כדי לא להפר את כללי הלבנת ההון בקנדה.

היוזמה היא של 3 צעירם תלמידי תיכון מעיר קטנה בשם Sechelt בבריטיש קולומביה בקנדה, שהשקיעו 90,000 דולרים קנדיים עבור 5 כספומטים (18,000 דולרים עבור כל כספומט), במטרה להציבם במיקומים נוספים בקנדה.

הכספומט יופעל דווקא בקנדה כי בארה"ב יש חסמים רגולטוריים לכספומטים הללו.

בעלת בית הקפה, שבפתחו הא יוצב, מורה בת 53, לא שמעה על הביטקוין עד הקיץ האחרון והחליטה בכל זאת להשקיע, כשעמיתיה בביה"ס עדיין "מתחלחלים" מההשקעה שלה...

לא ברור עדיין מה חושבים הרגולטורים הקנדיים על Robocoin, והמשקיעים טרם קבלו כל תגובה לגבי המיזם מהרגולטור הקנדי שהוא סוכנות בשם Financial Transactions and Rerports Analysis Centre of Canada.  אולם, המשקיעים מאמינים, שהם עומדים בכל התקנות בקנדה.

כרגע נסחר הביטקוין ב-200 דולרים קנדיים לביטקוין והכספומט יספק דרך חדשה לרכישת המטבע הווירטואלי.

ראוי לציין, שכבר דיווחנו, ב-3.7.13, שבכנס בלונדון הושק לראשונה אב-טיפוס של כספומט המאפשר המרת שטרות כסף ממדינות שונות למטבעות ביטקוין כדי לעקוף את הבנקים. הכספומט בלונדון היה פרי פיתוח של הסטארט-אפ Lamassu Bitcoin Ventures
אולם הפעם מדובר בהפעלה מסחרית ממשית של כספומט של חברת Robocoin שלמעשה ניצחה במירוץ והכספומט שלה הוא הראשון בעולם שיופעל  ממשית.

ראוי לציין, שכבר דיווחנו על צמיחה מסוימת של הביטקוין בארץ למשל בכתבות "הביטקוין מתחיל להתרומם, גם בישראל" ו"המטבע הווירטואלי ביטקוין חי ונושם בישראל גם בעסקים". האם גם בארץ יוצב כספומט לביטקוין?

עדכון 29.10.13: היום הופעל הכספומט הראשון לביטקוין. ניתן לראות 15 תמונות מהאירוע באתר vancouversun - כאן.

עדכון 6.11.13: ב-8 הימים הראשונים להפעלתו נקנו ונמכרו באמצעות כספומט זה 100,000 דולרים בביטקוין.
 
Robocoin, first real bitcoin ATM. (Still from YouTube video uploaded by Robocoin)


 
 
ביטקוין



 
 
Bookmark and Share