Telecom News - העתיד מצוי בענן. זה ברור. אז מה מעכב את המעבר לענן?

העתיד מצוי בענן. זה ברור. אז מה מעכב את המעבר לענן?

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> העתיד מצוי בענן. זה ברור. אז מה מעכב את המעבר לענן?
העתיד מצוי בענן. זה ברור. אז מה מעכב את המעבר לענן? 
מאת: אבי וייס, 26.10.13, 21:30תומס ארליך נטאפ
 
איך לעבור לענן עם מערכות תקשורת וירטואליות בתוכנה (SDN) ועם יישומים קריטיים ומבלי להילכד ב"מלכודת עכברים" אצל ספק אחד? גרסת נטאפ לשוק הארגוני - יחד עם שותפים שלעיתים מתחרים זה בזה.  
 
"אנו מאמינים, שאסור ללכוד את הלקוח אצל ספק אחד בתקנים סגורים. בפתרונות של תחום ה- ,SDN שיש כיום בשוק, יש הרבה מלכודות", טוען תומס ארליך, סמנכ"ל שותפים וערוצים EMEA ב- NetApp. "הדבר הכי חשוב ביישום SDN הוא כלי הניהול של המערכת. אם ספק מסוים רוצה לדחוף SDN ללקוח, חשוב לבדוק אם סט הכלים, שהוא מספק, תומך רק בחומרה אחת. אם זה המצב, לדעתי זו טעות, שאסור לארגון להיכנס אליה. אמנם זה אפשרי וקורה בשוק, אולם, אנו מהניסיון שלנו, יודעים וממליצים ללקוחות, שזה לא הכיוון הנכון ללכת בו".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם תומס ארליך [Thomas Ehrlich] (בתמונה משמאל), כדי לשמוע על החידושים בעולם ה- ICT בדגש על מערכות האחסון המפותחים ב- NetApp, ולמה הארגונים בישראל נעים באיטיות לעולם העננים.
 
שאלה: מה מטרת ביקורך בישראל?
תומס ארליך: "עבורי זה ביקור ראשון בישראל. הרקע שלי מתחיל בסיליקון גרפיקס וב- 15 השנה האחרונות אני בנטאפ. אני מגיע לחברה עם הרקע הטכני-הנדסי שלי, אותו אני מיישם כיום במגע עם השותפים וערוצי ההפצה.
 
לישראל באתי להיפגש עם השותפים, איתם אנו מנהלים יחסים קרובים. אנו עומדים בקשר הדוק עם כל החברות הגדולות ביותר באירופה ובישראל והמטרה שלי להציג את המודלים החדשים שלנו לעולם הערוצים והשותפים, כי זה עולם משתנה.
 
אנו בודקים כל הזמן את המגמות בשוק ומקיימים דיונים עם השותפים, הלקוחות והערוצים, לאן השוק הולך. בישראל, יש חשיבות גדולה לדיונים הללו. ישראל אינה מדינה גדולה. אולם, מצד שני יש כאן לקוחות 'רעבים' עם הרבה דרישות וציפיות. מבחינה טכנית אנו תמיד בוחנים מה מבקשים הלקוחות בישראל, כי הם מקדימים את העולם.
 
אנו צריכים לפתח ולייצר אסטרטגיה מיוחדת לישראל, כדי לספק את הצרכים והדרישות של הארגונים כאן. גם אם אין כאן הרבה מזומנים בכל פתרון, שאנו מוכרים בישראל, זה נותן לנו את הכיוון בו אנו צריכים ללכת בכל העולם, וזו הזדמנות עבורי ללמוד מה קורה כאן".
 
שאלה: איך אתם מקיימים שותפות כה הדוקה עם ,VMware כשבהכרזות האחרונות שלהם, למשל על Virtual SAN, הם מתחרים ישירות בכם?
תשובה: "אנחנו בשוק הזה לא מהיום ואנו יודעים איך יוצרים שת"פ בין חברות גדולות. יש לנו שת"פ גם עם סיסקו ויש גם לה פתרונות, שנראים מתחרים בנו. אולם, יש לנו שת"פ טוב גם עם VMware וגם עם סיסקו.
 
ההחלטות הטובות ביותר שלנו נובעות מיצירת כללים ברורים של השותפות. אנשי המכירות והשיווק יודעים בדיוק איך הכללים הללו עובדים ומה קו הגבול בין החברות. הם מבינים במה אנו מאחדים כוחות עבור הלקוחות. זה הדבר החשוב ביותר לשותפות.
 
בנוסף, יש לנו יחסים טובים עם כל השוק. למשל עם מיקרוסופט. אנו עובדים בגישת השיתוף, גם אם לספק, שאיתו אנו משתפים פעולה, יש במקטעים מסוימים של השוק מוצרים דומים.
 
תחום ה- SAN הוא תחום מאוד רחב. יש מקום לכולם. אולם, הכיוון העתידי הוא הענן. זה הכיוון החשוב. הענן הוא IP. אנו חברת IP. לא מאתמול. זה בגנום שלנו. יש לנו את הפיתוחים הטובים בעולם עם פלטפורמות מובילות למעבר לעולם הענן. יש הרבה פתרונות סביב הענן ואנו יודעים לשתף פעולה, בלי לדחוף אחד את השני לשוליים".
 
שאלה: מה אתה מציע ללקוחות, שנותן להם ערך, מול הפתרונות של השותפים שלכם?
תשובה: "אני מציע להם להיות גמישים. להפוך את מערכות המחשוב שלהם לגמישות, כך שתוכלנה לעבור לענן. זה השוק הגדול והחשוב ביותר מנקודת המבט של ארגונים ועסקים. הם לא רוצים להיות 'לכודים' ובלתי גמישים, לספק ציוד ופתרונות אחד.
 
אנו מציעים להם מערכות On-Top, מעל העולם הווירטואלי, שמדברות עם העולם האמיתי בו זמנית. כך, ניתן להניע מערכות אחסון בצורה שקופה ופשוטה, לפי עומסים, בלי לפגוע בעבודה ומבלי להוריד ביצועים. זה הכוח הממשי של המעבר לווירטואליזציה. היכולת להעביר נפחי אחסון לפי דרישה בקליק של עכבר. זה הכוח של הפתרון שלנו. אפשר לשלב זאת בכלי ניהול שלנו או של אחרים. השילוב הוא הקטע החשוב כאן".  
 
שאלה: במה שונה הפתרון הזה מפתרונות אחרים שיש בשוק?
תשובה: "יש הרבה ספקים המנסים לפתור את בעיות העומסים וליצור סביבה יציבה יותר, ע"י זריקת עוד ועוד חומרה ודיסקים לתוך מערכות מחשוב. זה יוצר מצב של מערכות מאוד כבדות בעולם האחסון. כל דבר גם עושים כפול, בשביל היתירות והשרידות. זה יוצר מפלצות של חומרה. זה כמובן גם מאוד יקר וקשה לתפעול. זו לא הגישה שלנו.
 
מה שאנו עושים: לוקחים את הקיים ועושים לו Mesh ויוצרים לו את ה- Resilience (השרידות וההתאוששות). זו גישה אחרת לגמרי, גם זולה ויעילה יותר לארגון ולצרכים שלו".
 
שאלה: למה יש ארגונים בישראל וגם באירופה החוששים להניע את מערכות האחסון והאפליקציות שלהם לענן?
תשובה: "יש שתי סיבות עיקריות המהוות חסם למעבר של ארגונים לענן:
א. עלויות של התשתיות, שלא תמיד יודעים לחשב אותן נכון.
ב. חששות, אולי קצת מוגזמים, בתחום האבטחה.
 
כמו שאני מכיר את הלקוחות הגדולים, יש להם לפחות 3 אפליקציות קריטיות, שהם רוצים לשמר אותן מפני כל פגיעה, מערכות דוגמת SAP, אורקל ועוד, משולבות מערכות אחסון של מידע.
 
לארגונים יש כמובן שפע של אפליקציות אחרות. לכל יחידה בארגון יש את האפליקציות שלה. אך הארגון מוכן כיום להפעיל את האפליקציות הללו באחסון משותף – Shared Storage. רוב האפליקציות נמצאות ב'אחסון משותף' ואותן הכי קל ומהיר להעביר לענן.
 
ארגונים בינוניים עד גדולים כבר נמצאים מזמן בענן, כי השוק דחף אותם לשם.
 
בנוסף, רבים מחפשים פתרונות למענה למה שבא מהשוק הפרטי. למשל: פתרונות על הסמארטפונים והטאבלטים. אנשים בארגונים לא מאושרים מזה, שהם משתמשים בבית ובדרכים בכלים מתקדמים ואילו בעבודה אין להם את הכלים הללו. למשתמשים בארגונים בכלל לא אכפת היכן השרתים ואיך הם מתופעלים. הם רוצים לקבל פתרונות על המכשירים החדשים שלהם.
 
לכן, גם בארגונים הגדולים החלה תנועה של העברת היישומים הקריטיים לענן. במקום, שיש בו חיבור אינטרנט טוב והאפליקציות מספיק מאובטחות, אנשים מוכנים לאמץ את הפתרונות בענן ולגשת ליישומים גם היישומים הקריטיים מעל לכל מכשיר קצה.
 
אני רואה את המעבר הזה מתרחש ממש מול העיניים. קח לדוגמה את ההצלחה של Salseforce.com. זו מערכת קריטית לארגונים רבים, שכולה בענן. הם הוכיחו, שניתן לתפעל CRM בענן. לגבי יישומים קריטיים אחרים, התנועה לענן כבר החלה. חשוב להדגיש, שיש להכין את הרשת למעבר לענן. זה לא דבר פשוט. אנו בודקים את הביצועים של הרשתות לפני שאנו מעבירים מערכות קריטיות לענן. ארגונים מוכנים לעבור לענן אם ברור להם מה ה- SLA, מה רמת האבטחה, מה רמת השליטה במידע ובמכשירי הקצה ועוד פרמטרים של הרשת".
 
שאלה: האם יש בסיס לחששות של מנהלים בתחום אבטחת המידע בענן?
תשובה: "בנינו את הפתרונות, שאנו מציעים, עם מענה ברור לסוגיה הזו. אנו מצויים מזה שנים רבות ברשתות IP. הרצנו SAP על NFS כבר לפני שנים רבות. לפני עשרות שנים. רבים חשבו בזמנו, שאנו משוגעים בלקיחת יישומים כמו SAP לעולם ה- IP.
 
אולם, היום כבר מבינים, שאנו יודעים בדיוק לאיזה כיוון ללכת ואנו ממש לא משוגעים כשבחרנו בכיוון הזה. אנו מבינים היטב את הפרטים הכי קטנים, כמו שיהוי, איזון עומסים, רמת אבטחה, ניהול, שרידות וכיו"ב. זה ניסיון רב שנים, שהתפתח אצלנו בתחום. כך שאני מאמין, שאנו יודעים לתת את הפתרון הנכון.
 
מנהלי IT אמורים להביא ערך לארגון בו הם עובדים. הם אמורים לתת מענה לצרכים של הארגון ושל העובדים. לכן, המענה לרצון של העובדים להיות בענן ולגשת ליישומים מכל מכשיר קצה הוא אתגר, שיש לנו מענה עבורו. אנו מספקים Cluster On Top עם שרידות. זה מביא לקוחות לבחור בנו גם למשימות הקריטיות שלהם. אנו במשך שנים עובדים במשימות קריטיות בעולם ה- IP. הוכחנו, שזה ניתן לביצוע בכל רשת ארגונית".
 
שאלה: איך אתם עוברים לעולם ה- SDN?
תשובה: "אנו מסתכלים על הכלים החדשים הקיימים ברשת מנקודת מבט מאוד מיוחדת. יש לנו שותפים, כולל סיסקו. אולם, אנו מאמינים בתקנים פתוחים. אנו באנו עם פיתרון של שת"פ עם VMware ועם סיסקו, כדי שהלקוחות יקבלו פתרון מלא עם כל היכולות הכי טובות הקיימות בשוק, מה שיכול לספק כל אחד מהשותפות הזו, כך שהלקוח יוכל לנהל את הכל במערכת אחת ועדיין לא יהיה כבול לספק מסוים.
 
המטרה שלנו בנטאפ היא לשתף פעולה. יש מקום, שכל שותף יתרום לשותפות את מה שהוא טוב בו, והלקוח יקבל את הטוב בכל העולמות. ניתן להוסיף נדבכים, כי התחום מאוד רחב. אבל, אסור ללכוד את הלקוח בפתרון אחד.
 
התנועה לענן יוצרת הזדמנויות רבות בשוק, אבל חשוב לעבוד בשת"פ כדי לא לפגוע בלקוחות, שיירתעו מהמעבר לענן אם ירגישו, שהם עומדים להילכד ב'חתונה קתולית'.
 
יש לנו כבר לקוחות ענקיים שהלכו לפתרון של SDN עם השת"פ שלנו. קח לדוגמה את חברת הסלולר הענקית מאירופה: אורנג' (Orange). היא עברה לענן גם עבור עצמה וגם עבור הלקוחות שלה. הפתרון שלנו אפשר לה לקחת את הסביבה המחשובית עם כל מערכות האחסון, ולהעביר אותן כמות שהן לענן. זה יכול היה להתבצע רק בשת"פ בין חברות.
 
כך, איפשרנו לאורנג' לבנות מודלים חדשים של שירותים, שלא היו אפשריים עבורה קודם למעבר לתשתיות ענן. זה יצר לה הזדמנויות עסקיות חדשות ומלהיבות לשוק התקשורת בו היא פועלת".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
תומס ארליך: "אני מעוניין ליצור מודל של On-Demand גם בשוק הישראלי. השוק הישראלי, כולל עולם התקשורת הישראלי, יכול להגיע לפתרונות הללו. מנהלים רוצים להוריד CAPEX (הוצאות הון). אבל זה לא קורה כל כך מהר כמו שהם מצפים. אני חושב, שאני יכול לעזור להם בנקודה הזו. אני מעוניין להניע מהלכים, שיורידו את ה- CAPEX אצל הלקוחות שלנו גם בישראל.
 
אני רואה, שלקוחות רבים רוצים להשתחרר מהבעלות על תשתיות פיזיות. זה החלק המעיק ביותר של ה- CAPEX. המעבר למערכות בענן ייעשה על ידם, אם הם יהיו בטוחים במערכות הניהול, השרידות והבקרה. זה אתגר גדול לעמוד בו: שייתנו בנו אמון במעבר הזה, בנו ובשותפים שלנו. אנו מציגים לשוק הזדמנויות ענקיות עם הפתרונות החדשים, שיביאו ערך כלכלי ממשי לארגונים".
נטאפ



 
 
Bookmark and Share