Telecom News - עובדים ומנהלים (41% לפחות) מצפצפים על מנהלי ה- IT שלהם

עובדים ומנהלים (41% לפחות) מצפצפים על מנהלי ה- IT שלהם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> עובדים ומנהלים (41% לפחות) מצפצפים על מנהלי ה- IT שלהם
עובדים ומנהלים (41% לפחות) מצפצפים על מנהלי ה- IT שלהם. כך בארה"ב. בארץ, המצב יותר חמור. 
מאת: אבי וייס, 26.10.13, 21:30יעקב כהן
 
עבודה על קבצים, מסמכים ומידע מכל מכשיר קצה בכל מקום, בצורה מאובטחת וחווייתית, היא אופציה אפשרית. הרמוני מציעה למנהלים: החזירו לידיכם את השליטה על העובדים, שליטה אותה איבדתם זה מכבר.  
 
"מתעסקים כאן עדיין בדברים בסיסיים כמו למשל: איך לטפל באבטחה ואיך לתפוס עובדים סוררים. מנהלים רבים עדיין מתלבטים האם לעבור ל-MDM  ואיזו תשתית MDM לקחת", טוען יעקב כהן, מנכ"ל הרמוני (Harmon.ie) היושבת באזור התעשייה וההיי-טק בלוד. "דהיינו: מנהלים רבים בישראל אינם יודעים כלל מה נעשה אצלם. ממה שאני רואה, אני רואה עובדים רבים המביאים את המכשירים הפרטיים שלהם לעבודה וניגשים לקבציי העבודה שלהם מחוץ לעבודה. גם בארץ יש שימוש רב ב- Dropbox ובשירותי ענן חופשיים אחרים. אולי אף יותר ממה שמצאתי בארה"ב".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם יעקב כהן (בתמונה משמאל), מייסד משותף ומנכ"ל, כדי לשמוע על החידושים בעולם ה- MDM המפותחים בהרמוני בישראל, איך עובדים יכולים לעבוד על מסמכים ארגוניים מהסמארטפון או מהטאבלט שלהם, בצורה מאובטחת, בכל מקום בעולם, תוך ציות לכללי הרגולציה והאבטחה מבלי לפגוע בחוויית השימוש. בינת מערכות תוכנה היא המשווקת והמטמיעה של הרמוני בישראל.
 
שאלה: מי זאת הרמוני?
יעקב כהן: "אנו חברת מוצרים לעולם המובייל הארגוני. פיתחנו מוצרים כדי לאפשר עבודה קבוצתית בארגון, תוך כדי שימוש בכל הכלים הקיימים. אנו מדברים בעיקר על סמארטפונים, טאבלטים ופאבלטים, שאנו מחברים אותם לדסקטופים, שרתים ולפטופים.
 
מי שמשתמש במערכת, רואה במסך אחד את כל מה שהוא צריך לצרכי העבודה שלו והוא מעודכן לגבי העבודה שלו, ולא משנה על איזה כלי הוא עובד והיכן הוא נמצא בעולם".
 
שאלה: איך אתם מבצעים זאת?
תשובה: "אנו פיתחנו מערכת המתחברת לכל המערכות הארגוניות, כולל למערכות של מיקרוסופט דוגמת אופיס 365, ל- Lync, ל- Salesforce ועוד. אנו מתחברים לכל האפליקציות, כולל אפליקציות HR (כוח אדם). זה משתלב בכל אפליקציות המובייל והענן הקיימות כבר בארגונים. אך לאחרונה השקנו גרסה חדשה לאנדרואיד. יש גרסאות ל- iOS ואפילו לבלקברי.
 
המערכת פועלת בענן. בהפעלת התוכנה, למשל על האייפד, המשתמש מתחבר באופן שקוף לכל העננים הקיימים כבר בארגון, למשל ענן ה- SharePoint, ענן ה- 365 וה- SkyDrive של מיקרוסופט, או כל ענן אחר דוגמת Salesforce, ויכול לגשת למסמכים, שהוא עובד איתם. כל המסכים והתפריטים, שהכנו, עולים מהצד כדי לא להפריע למסך העיקרי של המשתמש. המשתמש יכול לבחור את השיטה בה הוא פותח מסמכים, כולל ב- Office Web App. הכל מאובטח ברמה הכי גבוהה".
 
שאלה: למה שהמשתמש לא יגיע למסמכים הללו בדפדפן, או במערכת של יצרן התוכנה (מיקרוסופט למשל)?
תשובה: "כי זה לא נוח לעבודה. זה לא מתאים להתנהלות העסקית ולצרכים העסקיים. גם אי אפשר לנעול את המשתמש למערכת אחת. הוא זקוק לכל המערכות של כל יצרני התוכנה המשתלבות בעבודה שלו.
 
לכן, המערכת שלנו מתממשקת לכל המערכות הקיימות בעסק כולל הדואר האלקטרוני. אנו מספקים למשתמש סביבה אחת ומאוחדת לכל המידע והמסמכים. זו סביבת Native, שהיא הסביבה המתאימה לעסקים ולהתנהלות עסקית של עובדים ומנהלים.
 
במערכת כזו ניתן לבצע מה שאין במערכות ייחודיות. למשל: לעקוב מה קורה עם המסמך, איך הוא התעדכן, מי עדכן אותו ומתי, מי אישר, לאן הוא הלך וכיו"ב. ניתן לעקוב אחרי נושאים בטיפול ולראות מה קורה בארגון בתהליכי הזרימה של הטיפול בנושאים הללו. המשתמש רואה במסך אחד את כל מה שיש בארגון בהקשר לאותו מסמך או פעילות. ניתן לשתף בפתרון גם שותפים וספקים. הכל מופעל בקלות על כל מכשיר קצה".  
 
שאלה: באיזה פורמטים של מסמכים אתם תומכים?
תשובה: "אנו מספקים תמיכה בכל פורמט, כולל PDF, תמונות, וידיאו, תמיכה ביישומים תלויי מיקום. השימוש למשל במיקום, מאפשר לעבור בין אפליקציות לפי קביעה מראש. למשל, לעבור בין אייפד לאייפון ומשם חזרה למחשב בתלות במיקום של המשתמש.
 
העבודה זורמת שקוף בין המסכים ולא מאבדים מאומה במעבר בין המכשירים. במחשב הנייח מתלבשת המערכת על האאוטלוק, כי זה הכלי הכי נפוץ על שולחן העבודה. המערכת מאפשרת לחייג לאנשים ישירות מהאפליקציה ולקיים תקשורת ועבודה קבוצתית ישירות מהמערכת, באופן שקוף לסוג המכשיר ולמיקום של המשתמש בו.
 
יש לנו סוויטה של מוצרים לכל צורך ולכל מכשיר קצה מכל סוג שיש בשוק. זה מתעדכן כל הזמן בקלות, כי הכל בענן".
 
שאלה: מה עם רמת האבטחה?
תשובה: "הדבר הכי חשוב: שום מסמך לא מגיע למכשיר הקצה. הכל בענן. המכשיר הוא רק מוניטור לאפליקציות ולמסמכים הנמצאים בענן מאובטח. כך, שאם המכשיר נגנב או נאבד, אין עליו כלום. ממש כלום.
 
היו ארגונים, שביקשו מאתנו יכולת לעבוד Off Line במקום בו קשר אינטרנט. למשל, בטיסות בהן אין אינטרנט או אזורים בהם אין סלולר. לכן, בגרסה החדשה הכנסנו אפשרות, שבשילוב של זיהוי המיקום ניתן קודם לכן להוריד קבצים באופן מוצפן למכשיר. זאת, אם המדיניות הארגונית מאפשרת לאנשים מסוימים במקומות מסוימים להוריד מסמכים מסוימים. זה כרגע פועל על iOS7, שמאפשר הורדת מסמכים מוצפנים על מכשירי אפל. אבל, פתרון זה מיועד רק לצרכים של אנשים ספציפיים, שקיבלו היתר לכך".
 
שאלה: האם ארגונים מוכנים להעביר את היישומים העסקיים שלהם למכשירים ניידים?
תשובה: "מהניסיון שלנו ראינו, שיש אצל ארגונים רבים מתח הולך וגובר בין אנשי העסקים, אנשי הפיתוח, עובדים ומנהלים, לבין אנשי ה- IT. היום, מנהלים רבים מבינים, שאין יותר Enterprise User. יש רק Consumer User. אנשים קיבלו הרגלי שימוש במכשירים הפרטיים הניידים שלהם והם רוצים, שמה שטוב להם בבית יהיה להם גם בעבודה. הם רוצים את אותה חוויית משתמש בעבודה. למעשה, הם הפכו את ה-Consumer User  ל- Business User.
 
בגלל שהמשתמשים רגילים כבר לידידותיות במכשירים שלהם, זה יצר אצלם קונפליקט מול הדרישות של מחלקות ה- IT, שמציגות דרישות רגולטוריות ורצון לשמור ולהגן על מסמכים ומידע בארגון, תוך מעקב צמוד מה קורה לכל מסמך בארגון. לכן, ארגונים רבים הלכו לפתרונות דוגמת ה- SharePoint. אולם, מה קרה במציאות? העובדים והמנהלים החלו 'לצפצף' על מחלקות ה- IT. הם לא רוצים SharePoint וכל מיני כלים כבדים כאלו. הם הלכו ל- Dropbox (שירות אחסון חינמי בענן ציבורי) והעבירו לשם את המסמכים שלהם, הרחק מהכלים של מערכות ה- IT בארגון".  
 
שאלה: מהיכן אתה בטוח שזה מה שקרה?
תשובה: "עשינו מחקר מאוד מקיף בארה"ב בתחום הזה. מחקר בנושא השימוש של עובדים באפליקציות לא מורשות ובעננים לא מורשים. המחקר המלא מצוי כאן למי שמתעניין. עיקרי הממצאים מסוכמים על ידי כאן.
 
קוראים לתופעה הזו: Mobile ‘Rogue IT’. בעברית אין לזה שם, אולי: "IT מחתרתי". התמצית של המחקר: מצאנו ש- 41% מהעובדים בארה"ב מודים, שהם משתמשים בכלים בלתי מורשים ע"י הארגון. זה נתון עצום ומבהיל. רבע מהעובדים הודו, שהיו להם 'תקלות' בעת השימוש בכלים הלא מורשים הללו. דהיינו: מסמכים או מידע הגיעו למקום הלא נכון, או לידיים הלא נכונות.
 
זה יוצר בעיה חמורה למנהלי ה- IT. הם לא יכולים להתעלם ממה שקורה ממש מתחת לאף שלהם ובלי שליטה שלהם. לכן, אנו באים לארגונים ומציעים להם: קבלו אחריות ותנו לעובדים כלים ידידותיים, כך שהם לא יחפשו פתרונות מחוץ לארגון. תנו להם יכולת לעבוד על מסמכים, אבל באופן מאובטח.
 
אנו אומרים לאנשי ה- IT: אם תיצרו חוויית משתמש, כמו שהעובדים רגילים לה בפייסבוק ובכל מערכת פרטית אחרת, והם יישארו במערכת הארגונית. העובדים לא רוצים לראות ,Share Pont לכן אנו מחביאים את ה- SharePoint מתחת למעטפת שלנו בלי שמרגישים בה.
 
שאלה: איך ניתן להאמין לרמת האבטחה, שאתה טוען, שיש במערכת שלכם?
תשובה: "כדי לתת אבטחה מכסימלית, עבדנו עד כה עם שישה מהספקים המובילים בעולם בתחום אבטחת המידע על מכשירים ניידים, החל מסיטריקס וכלה בסמסונג. הפתרונות שלנו מנטרלים את כל עולם ה- IT" המחתרתי" הקיים בארגונים, עם פתרון, שנבדק שש פעמים, ואושר ע"י המובילים בעולם האבטחה וע"י רשויות הרגולציה בארה"ב ובאירופה. הוא אושר גם בישראל.
 
הפתרון שלנו אושר על ידי השותפים הללו ולכן אנו באים לארגונים עם ביטחון מלא ואומרים להם: אפשר לעבוד בצורה מאובטחת על כל המכשירים. אין צורך, שהעובדים ילכו ל- Dropbox. אם אתם רוצים שכבת הגנה נוספת, קחו את אחד מספקי ה-MDM  הגדולים, שאיתם אנו שותפים, ביחד עם הפתרון שלנו. אתם יכולים לאפשר לעובדים לעבוד ב- Office 365 בענן מעל לכל מכשיר קצה, בלי כל חשש".
 
שאלה: מיהם הלקוחות שלכם?
תשובה: "ארגונים גדולים בעיקר בארה"ב ובאירופה. לקוחות כמו סיטי-בנק, דיופונט, בריטיש אירוספייס, ועוד. כל ארגון, שרוצה נגישות למסמכים שלו בכל מקום, רואה שיש כאן פתרון שעובד ונותן לו מענה מקיף".
 
שאלה: מה מצב הציות להנחיות מחלקות ה- IT בישראל?
תשובה: "אני לא מומחה לשוק הישראלי, כי עיקר לקוחותיי נמצאים בארה"ב ובאירופה. אולם, ממה שראיתי כאן ובדקתי, השוק הישראלי במצב יותר גרוע".
 
שאלה: למה לקחת את הפתרון שלכם ולא את זה של אחד מספקי ה- MDM?
תשובה: "לכל ספקי ה- MDM יש פתרון ארגוני של File Access. אולם, זה לא מה שהעובדים והארגון צריכים. לכן, אנו מספקי Collaboration Access. זה שונה לגמרי מ'גישה לקובץ'.
 
מכאן, הפתרון שלנו משלים את הפתרון של כל ספקי ה-MDM  הקיימים בשוק. לכן הם גם עובדים בשת"פ איתנו.
 
תיקח לדוגמה ארגון הרוצה ליישם מרכז ידע. הידע הזה מבוסס תגים הנוספים לקבצים. מערכת עם גישה לקבצים (File Access) בכלל לא רואה את התגים הללו. זה לא עוזר לארגון ולא עונה לצרכיו. שיתוף ידע דורש מערכת אחרת הרואה הכל. אנו מספקים יכולות נרחבות הכוללות גם: מעקב ידע, חיבור חברתי בין אנשים ולפי נושאים ומשימות, עבודה משותפת, תקשורת משותפת ועוד. כל זה לא קיים ב- File Access.
 
הפתרון שלנו הוא מזן חדש המכונה: Mobile Collaboration Solution".  
 
שאלה: איזה ערך זה מביא לארגון ולאן זה מתפתח?
תשובה: "מי שלוקח רק MDM יקבל פתרון, שאולי חזק באבטחה, אבל הוא לא יביא כל ערך עסקי. הערך העסקי מגיע מעבודה קבוצתית, מהיכולת לעבוד קבוצתית בצורה מאובטחת מעל לכל מכשיר קצה. אנו מצויים במקצוע של: 'איך אנשים עובדים בחיי היום יום שלהם ולמה הם זקוקים כדי לבצע את עבודתם'.
 
להיות יעיל ולעבוד בכל מכשיר קצה נייד בכל מקום זו לא רק גישה לקבצים. זה שילוב של עבודה קבוצתית על כל הקבצים מכל סוג. ה- MDM המוכר בשוק הוא BYOD 1.0. אני נמצא בעולם של BYOD 2.0. זה העולם העסקי הנייד. זה עולם, שרק מתחיל כעת. אנו רוצים להוביל אותו, כי זה עולם של שיתוף פעולה גם בעולם המובייל. זה שיתוף מידע בכל מקום, שת"פ עסקי, עבודה על כל מסמך. זה עולם, שנולד ומתפתח. זה סוג של ,Social Computing שעבר לעולם המובייל.
 
השלב הבא בהתפתחות הזו הוא להכניס את השת"פ לעולם ה- Context (ההקשר). כך, שאדם יוכל לעבוד בצורה הנכונה בסביבה הנכונה שלו. Context זה גם עניין של זמן: לקבל את המידע, את כל המידע מכל המקומות ומכל האנשים בדיוק בזמן המתאים ובמקום המתאים על מסך אחד. צריך ליצור כלי, שיודע להביא מידע לפי הסביבה המתאימה בה נמצא המשתמש, מה שמתאים לכל משתמש ולפי זמן השימוש במידע. זו התאמה תלוית מיקום וזמן. זה אמור להתבצע באופן שקוף למשתמשים. אנשים שעובדים צריכים מידע שונה כשהם נמצאים במקומות שונים ובזמנים שונים. יש כאן בעיות של הגדרת Enterprise Context. זה תחום שאנו מפתחים אותו כעת אצלנו ורוצים להוביל בו בעתיד, כשהפתרונות יהיו בשלים לצאת לשוק".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
יעקב כהן: "אנו מעוניין לבנות חברה ישראלית מצליחה ומובילה בתחום המובייל הארגוני. יש כאן עבורנו הזדמנות גדולה, כי כל השוק מוגדר מחדש.
 
זה שינוי, שקורה רק פעם בדור. פעם ב- 20 או 30 שנה קורה כזה שינוי בו כל המערכות משתנות. השינוי הוא די ברור: לכיוון מערכות iOS ואנדרואיד. ה- BYOD הוא כבר כאן. לכן, מה שחשוב לעסקים זה Unified Client.
 
אני חולם לתת לכל ארגון את הפתרון המתאים לו באפליקציה. החלום שלי לפתח MegaApp. 'אפליקציית על' לכל ארגון ולכל השימושים.
 
בנוסף, אני רואה, שגם בישראל מתחילים להבין, שאקזיט זו לא מטרה. המטרה הנכונה: לבנות חברה יציבה ורווחית המביאה ערך ללקוחותיה ולעובדיה. המטרה שלי לבנות עסק אמיתי כאן בישראל המשרת את כל העולם. יש לנו כבר כמה מאות לקוחות ברחבי העולם, החל מבנקים וחברות ביטוח וכלה בממשלות. יש לנו כבר כ- 1.3 מיליון משתמשי קצה במערכת שלנו. את המוצר עצמו אנו מספקים בחינם. זה פתרון יוצא דופן בשוק הארגוני. המשתמש הפרטי יקבל אותו גם כן בחינם. בשימוש בתוך הארגון יש צורך ברישיון ארגוני.
 
כך, ע"י ההורדה בחינם, הגיעו אלינו לקוחות רבים מכל קצווי תבל, שהורידו בחינם את הפתרון, התנסו בו ואז רצו ליישם אותו בארגון. מאות מורידים את האפליקציה מהחנויות של אפל וגוגל כל יום. זו דרך השיווק הכי טובה שלנו. כך, חברה ישראלית יכולה להיות גם גלובלית.
 
לכן, החזון שלי להיות מוביל במובייל בישראל ובעולם מבלי לוותר על הגאווה הישראלית והמיקום שלנו בישראל. יש לנו קשר הדוק עם כל העובדים, גם אלו שמחוץ לישראל, כי פיתחנו תרבות ארגונית המחוברת לארץ, למורשת שלה, למסורת שלה ולערכים שלה".
BYOD



 
 
Bookmark and Share