Telecom News - ממחר: עיצומים של עובדי משרד התקשורת [כנגד השר]

ממחר: עיצומים של עובדי משרד התקשורת [כנגד השר]

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ממחר: עיצומים של עובדי משרד התקשורת [כנגד השר]
ראשונים לדווח: עובדי משרד התקשורת מתכוונים להתחיל ממחר (28.10.13) בעיצומים על רקע התכניות של שר התקשורת גלעד ארדן לאחד את מועצת הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין. בינתיים מי שיסבול הוא הציבור ומשום מה, גם גימלאי המשרד.
מאת: אבי וייס, 27.10.13, 12:45גלעד ארדן

אם לא תהיה התערבות ומו"מ של הרגע האחרון, ממחר (28.10.13) יחלו עיצומים של עובדי משרד התקשורת. הם מוחים נגד שר התקשורת (גלעד ארדן, בתמונה משמאל).

העיצומים יחלו באסיפת עובדים "על הבוקר" ומערכת העיצומים תכלול, בין היתר, את הצעדים הארגוניים הבאים (רשימה חלקית בלבד):
א. הפסקת טיפול באישורים לייבוא ציוד תקשורת לישראל (מכל הסוגים).
ב. הפסקת הטיפול בגימלאי המשרד. סעיף זה מאוד מוזר, שכן כמעט כל גימלאי המשרד בכלל לא מטופלים ע"י משרד התקשורת עצמו, אלא (בצורה מאוד חמקנית) הם מטופלים ע"י ועד הגימלאים של דואר ישראל. למה? סיפור היסטורי מאוד סבוך ועצוב, שבו גימלאי משרד התקשורת "נזרקו" ונשארו "בלי אבא ואמא", בניגוד לכל שאר גימלאי שירות המדינה. את הסיפור העצוב הזה חשפתי בזמנו בהרחבה כאן. כעת, במסגרת העיצומים, גם המעט שהמשרד מטפל בגימלאים הללו - ייפסק, במסגרת העיצומים המוכרזים ממחר.
גהעובדים גם יפסיקו לטפל בכל נושא התמיכה לערוץ באמהרית, שמטופל על ידי משרד התקשורת וזוכה לתקציב של כ-4 מיליון ש"ח בשנה. בנוסף, העובדים לא יקדמו את ההעלאה לאוויר של ערוץ המורשת – הערוץ הייעודי, שאמור לעלול בכבלים ובלוויין בקרוב. 

סכסוך העבודה במשרד התקשורת (וגם ברשות ההשנייה) הוכרז ע"י ההסתדרות זה מכבר, בגלל טענות העובדים, שבמהלכים של שר התקשורת ליצירת "ברית המועצות" (כך מכונה האיחוד בין מועצת הרשות השנייה למועצת הכבלים והלוויין), לא קויים מו"מ עם העובדים ולא סוכם מה יעלה בגורלם, במהלכי האיחוד בין המועצות. כ"כ עומדת על הפרק גם הקמת "הרשות לתקשורת" וגם כאן לא נוהל שום מו"מ מסודר עם ההסתדרות וועד העובדים, מה יעלה בגורלם אם התכנית תצא לפועל.

את תגובת משרד התקשורת טרם קיבלנו. כשנקבל (באם נקבל), נעדכן.

עדכון 28.10.13: העיצומים במשרד התקשורת הסתיימו, לאחר שהאוצר הבטיח לעובדים ולהסתדרות להיכנס איתם למו"מ בנושאים שעל הפרק. 
 
משבר במשרד התקשורת



 
 
Bookmark and Share