Telecom News - MyThings זוכה זו פעם שנייה ב- Fast 50 עם 23 אלף אחוזי צמיחה!

MyThings זוכה זו פעם שנייה ב- Fast 50 עם 23 אלף אחוזי צמיחה!

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> MyThings זוכה זו פעם שנייה ב- Fast 50 עם 23 אלף אחוזי צמיחה!
הערב (27.10.13) הוכרזו החברות הזוכות בתחרות Fast 50, חברות ההזנק עם הצמיחה הגדולה ביותר בשוק הישראלי. הזוכות השנה (עם אחוזי הצמיחה בהכנסות ב- 5 השנים האחרונות): מקום שלישי: MyHeritage - 9,041%, מקום שני: Trusteer - 11,240%, מקום ראשון: myThings - 23,205%. 
מאת: אבי וייס, 27.10.13, 21:30אילן בירנפלד דלויט

ראשונים לדווח: בטכס רב רושם, שנערך בת"א עם מאות מוזמנים, הסתיימה תחרות Fast50 ביוזמת וניהול Deloitte בריטמן אלמגור זהר. נבחרו (מבין כל חברות ההיי-טק הישראליות, שניגשו לתחרות) 50 החברות, שהציגו את הצמיחה המהירה ביותר מבחינה כלכלית בחמש השנים האחרונות. בעיצומה של מהפכה בעולם ההיי-טק, שבמרכזה נמצא הענן (כך לפי הגדרת דלויט בריטמן אלמגור זהר), עולה מהתחרות, שהמהפכה הזו מקיפה את כל תחומי המשק, לא רק את תחום ההיי-טק. היו לא מעט חברות בתחומי הקלינטק, ביוטק, הרפואה, הננו-טכנולוגיה מדעי החיים ועוד, שהתברגו למקומות נאים ברשימת 50 החברות המובילות בצמיחה בשנה האחרונה. 

רו"ח אילן בירנפלד, יו"ר ומנהל עסקים ראשי, דלויט בריטמן אלמגור זהר (בתמונה משמאל): "זו השנה ה- 14, שאנו עורכים את תחרות Fast50. הזמנו יזמים, משקיעים, מנהלים וסטארטאפיסטים בכל שלבי ההתפתחות שלהם, לאירוע המרכזי של עולם ההיי-טק הישראלי. שותפים לתחרות הזו: עיריית ת"א, בנק לאומי, בנק הפועלים, ויולה ושנהב. התחרות הזו מופעלת כיום בכ- 40 מדינות והיא הדירוג המקובל כיום בעולם של חברות היי-טק והעולם הטכנולוגי. הצמיחה המהירה טומנת בחובה אתגרים ניהוליים ואנושיים מורכבים ואנו כאן כדי לסייע לחברות הללו, ככל שירצו בעזרה שלנו.

לישראל יש מוניטין כמובילה בחדשנות. יש כאן מרכזי מו"פ רבים של חברות רב-לאומיות. כבר השנה (2013) היו בישראל 55 אקזיטים. בעשור האחרון היו אקזיטים בהיקף של 75 מיליארד דולרים, שכללו כ- 750 חברות. אלו הישגים מרשימים. 

אולם, יש כיום צורך בחקיקה דחופה לתחום ה- Crowd Funding. כבר ב- 2012 גוייסו כ- 2 מיליארד דולרים במסלול הזה, בלי שהוא הוסדר עדיין. בנוסף, חברת טריגר-פורסייט, שהיא זרוע המחקר והייעוץ הטכנולוגי שלנו, במימון של גוגל, ביצעה מחקר על מצב החדשנות בישראל. הם מצאו שישראל אכן מובילה בחדשנות, אך מפגרת מאוד במימוש החדשנות בתוך ישראל עצמה. זאת, בעיקר בסקטור הציבורי והממשלתי.

דהיינו: אנו מובילים בהמצאות וחדשנות אבל לא יודעים ליישם זאת על עצמנו. יש פערים מאוד גדולים בכמה סקטורים, למשל בחינוך ובבריאות. גם בתחום התעסוקה, ישראל מצויה הרחק מאחור. נוצרה בישראל תופעה של 'כלכלה דואלית' המתפצלת ומתרחקת זו מזו. הפער בינ תעשיית ההיי-טק לבין התעשייה המסורתית הולך וגדל. לא ניתן לפתח את הכלכלה ולקדם את האוכלוסייה בלי שיפור הפריון בכל ענפי המשק. חובה לשלב במעגל התעסוקה אוכלוסיות הנמצאות כרגע מחוץ למעגל העשייה, דוגמת החרדים והנשים הערביות. אני ממליץ לתכנן תכנית רב שנתית, תכנית לאומית, כדי לקדם את ישראל ולהפיק ממנה את החדשנות, שתהפוך ליעד אסטרטגי עבור כל פלחי האוכלוסייה.

אצלנו, בדלויט בריטמן אלמגור זהר השקנו לאחרונה פלטפורמה חדשה למינוף חברות צעירות ומבטיחות לשוק הגלובלי העולמי. רו"ח טל חן מרכז את הנושא הזה.

בשת"פ עירית ת"א אנו מטפחים את מנהיגות העתיד בקרב תלמידי התיכון בעיר. זה פרוייקט קהילתי מאוד מוצלח שלנו ושל העירייה".
טל חן
רו"ח טל חן, ראש מגזר תעשיות ההיי-טק, מדיה ותקשורת, דלויט בריטמן אלמגור זהר: "השנה קיבלנו פניות רבות והתחרות הייתה סוערת. 54% מהחברות, שניגשו לתחרות הן ציבוריות. אולם, דווקא הצמיחה הגדולה ביותר הייתה בקרב החברות הפרטיות, בממוצע של 3,200 אחוז צמיחה בחמש השנים האחרונות. זה אחוז הצמיחה הגבוה ביותר מאז השקנו את התכנית ב- 2007. עשרת החברות במקומות הראשונים צמחו בממוצע פי 2 יותר מעשרת החברות שהיו בתחרות זו בשנה שעברה. זו צמיחה יפה מאוד בשנה זו.

בתחומי האינטרנט, בחמש השנים האחרונות הייתה צמיחה מטאורית, מעל ל- 5,000%, שזה מספר מאוד מרשים. ראינו השנה צמיחה גם בחברות בינוניות וגדולות. דהיינו: הצמיחה לא נפסקת כשהחברה גדלה. גם זו תופעה יפה ומעודדת. 

בחרנו השנה שתי חברות בקטגוריית "מעוררות השראה" - "Rising Star" מחוץ לרשימת ה- Fast50 והן:
א. StartApp, המפתחת פלטפורמת פרסום.
ב. Plarium, המפתחת משחקים חברתיים. 

ארבעת המקומות הראשונים בתחרות Fast50 השנה:
4. Calrizen, עם 8,453% צמיחה, חברה המפתחת מערכת לעבודה קבוצתית בארגונים.
3. MyHeritage עם 9,041%, פיתחה רשת חברתית באינטרנט לבניית היסטוריה משפחתית.
2. Trusteer עם 11,240% המפתחת מערכת אבטחה למניעת הונאות פיננסיות וסייבר. חברה זו נרכשה ע"י יבמ. 
1. myThings עם 23,205% הזוכה זו פעם שנייה בתחרות, שנה אחרי שנה (דבר יוצא דופן בתחרות הזו), חברה המפתחת זירות מסחר אלקטרוני מקוונות ופרסונליות."

ברכתותנו לזוכים ובהצלחה בהמשך הדרך לכולם. 
 
צמיחה מהירה



 
 
Bookmark and Share