Telecom News - Fiber to all - הימור ענק שיכול להוביל למהפכה או לחלופין לבטרפלייס מס' 2

Fiber to all - הימור ענק שיכול להוביל למהפכה או לחלופין לבטרפלייס מס' 2

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> Fiber to all - הימור ענק שיכול להוביל למהפכה או לחלופין לבטרפלייס מס' 2
היזם השבדי Jonas Birgersson מביא לישראל מהפכה, שהורסת את כל המודלים הקיימים של שירותי אינטרנט בישראל. האם זה יהיה כמו הצלחה שבדית אחרת: "איקיאה" או כישלון מהדהד דוגמת "בטר פלייס"? ניתוח כל העובדות, שלא ידועות אפילו למומחים. 
מאת: אבי וייס, 29.10.13, 09:30ויה אירופה - המנכ"ל והיו"ר

בעוד כחודשיים, תחת חברת IBC (חברה משותפת לחח"י [חברת החשמל לישראל] ביחד עם חברת ViaEuropa, ושותפים נוספים: סיסקו, BATM, טמרס אחזקות, Rapac ונכסי האחים זיסאפל), תחל הפריסה של מיזם הסיבים, שהוא "ספינת הדגל" של הפס הרחב בישראל.

בפרסומים על המחיר, שמציעה IBC ללקוחותיה (היא יכולה למכור רק לעסקים בעלי רישיונות תקשורת, לא ללקוח הסופי), פורסם שהוא 100 ש"ח (כולל מע"מ) לחיבור של כל לקוח קצה ב- 100 מגה סל"ש סימטרי. זה מכונה בשם: "100 ב- 100".

אולם, התיאור הזה הוא רק חצי הכוס. חסר החצי השני, שהוא הרבה יותר מסובך להבנה. כדי להבין את תפיסת העולם של Fiber to all המשולב עם גישת Open Service Exchange (שזו הגישה של IBC, שתיושם גם בישראל), יש צורך לצלול לתפיסת עולמו של ג'ונס בירגרסוןJonas Birgersson (בתמונה משמאל), היזם והמייסד של ViaEuropa, שיש לה הצלחה יפה בכמה מדינות באירופה ומעט מאוד הצלחה מחוץ לאירופה. את תפיסת עולמו השלמה אפשר לראות בסרט היוטיוב הוותיק הנמצא כאן. הוא מתחיל לדבר בשבדית (למי שמבין שבדית) ואחרי כ- 4 דקות עובר לאנגלית, וזה הופך להיות מאוד מובן לכל אחד:
 

מנהל סניף ViaEuropa בישראל, דני לאובר שמונה בתחילה כמנכ"ל זמני ל- IBC ובהמשך אושר ע"י שותפי הפרויקט להיות מנכ"ל IBC, עד הודעה חדשה. גם דני לאובר וגם ג'ונס בירגרסון הם אנשים טכנולוגים המעורים היטב בתעשיית התקשורת, ולכן חובה לקחת אותם ברצינות, גם אם הם משמיעים "סיסמאות מהפכה" שלא תמיד מובנת לאוזן הישראלית. 

מה לא סיפרו לנו עד כה? כמה דברים מאוד חשובים:

א. המחיר של 100 ש"ח ל- 100 מגה לכל לקוח קצה (וסביב ה- 200 ש"ח לכל לקוח קצה עבור 1 ג'יגה, החל מאמצע 2014), הוא רק "קצה הקרחון" של ההוצאות. כדי לספק שירות ללקוחות הקצה, על המחיר הבסיסי הזה לספק השירות, יש להוסיף את העלויות הבאות:

1). 100 ש"ח (כולל מע"מ), דמי התקנה חד-פעמיים עבור פתיחת חיבור - Set-Up, לכל לקוח קצה. 

2). נתב (מסוג שיבחר כל ספק שירות), כולל כל ההתקנות והחיווט בבית הלקוח \ בית העסק. IBC מספקת חיבור אתרנט בכניסה לבית \ עסק (חיבור RJ45), משם צריך לפרוס את התשתית לכל חדרי הבית\העסק ולכל מכשירי הקצה, בתשתית קווית או אלחוטית.

חח"י שינתה את מודל הפריסה שלה מאז הניסוי בקרית שמונה, שהיה בטופולוגייה של GPON, ועוברת כעת לפריסה של "אתרנט קצה לקצה", מה שמבטיח קריסה די מהירה, של כל המודלים הכלכליים הדמיוניים שלה. השלמת הפריסה בבתים אמורה להיעשות ע"י ספקי השירות, שטרם נערכו לכך (הקמת צי של טכנאים בכל רחבי הארץ, רכישת ציוד וחלפים, רכישת מערכות ניהול ותמיכה בציוד, וכיו"ב).

3). מי שירצה SLA (הסכם אבטחת רמת שירות) לאבטחת הקצב בחיבור, ישלם תוספות, בהתאם לרמת ה- SLA שיבחר, מעל ל- 100 ש"ח הבסיסי לחודש. סביר להניח, שרוב הציבור לא יבקש ולא ישלם על ה- SLA. זה יהיה כנראה נחלת העסקים, שרוחב פס מובטח חשוב להם. 

ב. הפריסה לא יכולה להתבצע בכל הארץ. IBC יכולה להגיע לכ- 60% מהבתים \ בניינים. לכ- 40% מהבניינים \ בתים \ עסקים בישראל אין לה כרגע גישה. זאת, בגלל שכמעט בכל השכונות החדשות בישראל תשתית החשמל היא תת-קרקעית. אלו השכונות הכי אטרקטיביות מבחינת תמהיל הלקוחות הפוטנציאליים הגרים בהם. יש ערים שלמות שהחשמל מועבר אצלן לבניינים ברובו או ככולו באופן תת-קרקעי. למשל העיר מודיעין. הטכנולוגיה של העברת סיבים של חח"י היא מעל עמודי החשמל. העברת סיבים תת-קרקעית זה סיפור לגמרי אחר. יקר, להחריד. יש ל- IBC שלוש אופציות עיקריות לפעולה בתחום זה:
1) לחפור תעלות ברחובות להשחלת הסיבים עד לבתים. זה כמובן מאוד יקר ובספק אם רוב הרשויות המקומיות תסכמנה לכך. 
2) להגיע לבתים בהשחלת הסיבים בתשתיות קיימות של אחרים, בעיקר המדובר בתשתיות של בזק. כאן הספק עוד יותר גדול.
3) להשחיל את הסיבים בתשתיות הקיימים של חח"י המגיעות עם החשמל לבתים. גם זה מאוד יקר ומסובך. בקיצור: לא יהיה שום ROI לתכניות הדמיוניות של החברה הזו. 

ג. "התנגשות" עם רעיון "השוק הסינטונאי" ניתחתי את הנושא הזה בעשרות כתבות. השורה התחתונה היא החשובה: סלקום\פרטנר לא תלכנה להסכם מחייב עם IBC, אם בזק\הוט תצענה להן חיבורים זולים יותר לבתי הלקוחות. אמש (28.10.13) אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק ל"נייטרליות הרשת", כחלק מהמהלכים, שמוביל שר התקשורת גלעד ארדן, לקדם את "השוק הסיטונאי" (כולל הורדת עלויות הקישור בשוק הקווי, כפי שפורסם היום). למה במשרד התקשורת רצים "בשני ראשים", שיתנגשו ביניהם בקרוב? זה לא ברור. מנכ"ל משרד התקשורת הקודם (עדן בר טל) ניסה לתת לזה הסבר, אבל ההסבר שלו מאוד עמום וממש לא מציאותי. כך, "השוק הסיטונאי" פשוט יכול "להרוג" את מיזם הסיבים של IBC. 

ד. המודל העסקי של IBC שאוב מהרעיונות, שמומשו באירופה ע"י ViaEuropa, שיכולים להצליח או לא, בישראל. יש כאן הימור די גדול, שאין לו כל סיכוי להצליח.
המודל העסקי הזה מבוסס על כמה עקרונות מרכזיים אותם הגה ויישם ג'ונס בירגרסון:
1) ViaEuropa היא לא בעלת התשתיות ולא פורסת אותם. היא "רוכבת" על תשתית סיבים, שפורס מישהו אחר המתמחה בפריסת סיבים (בישראל, תבצע זאת חח"י). ההתמחות של ViaEuropa הוא באספקת שירות של "סיב לכל אחד" במחיר שווה לכל אחד, בפורטל אינטרנטי, שבו יש לכל ספק תוכן ושירותים גישה שווה. 
2) מכאן, שכל ספק תוכן ושירות יכול לספק \ למכור שירות ישירות, לכל לקוח הקצה. לקוח הקצה מקבל את "חופש הבחירה" לספקים ושירותים והוא יכול לעבור ביניהם בלחיצת עכבר. הלקוח גם יכול לבחור את תמהיל השירותים, שהוא רוצה לרכוש מספקים שונים בכל תחום. הוא יכול לבחור למשל טלפוניה מספק א', טלוויזיה מספק ב', אינטרנט מספק ג', חדשות ומידע מספק ד' וכך הלאה. הוא יכול להחליף ספקים בכל רגע, אם שירות של ספק מסוים לא נראה לו (מבחינת המחיר והשירות).

מבחינת IBC, הלקוחות הכי טובים כרגע הם ספקים דוגמת רשת, קשת (המפעילים את ערוץ 2), ערוץ 10, למעשה כל ספק שירותים ומידע גדול, החל מ- YNET וכלה בבנקים, רשויות ממשלתיות ועירוניות וחברות הביטוח. 

מה המשמעות? נשברת כאן "פירמידת שרשרת המזון" של עולם התקשורת. כולם שווים בפני הצרכן \ הלקוח. אין שום ייתרון לבזק\הוט\סלקום\פרטנר מול כל ספק הכי קטן של תוכן ושירותים. נכון שברישיון שהיה סודי (אותו חשפנו כאן) נאמר שלקוח IBC יהיה עסק עם מחזור של 30 מיליון ש"ח לפחות לשנה, אבל בהתאם ל"רוח הקומבינה הישראלית", כל עסק יוכל להיכנס להגדרה הזו, בכיסוי ובשותפות המתאימה... אפילו סטארטאפים ויזמים קטנים של שירותים ותוכן, בכל תחום.

מה המשמעות של "שבירת פירמידת שרשרת המזון" בעולם התקשורת? כמה משמעויות:

א. "שבירת" המחירים של תקשורת לעסקים. העסקים הם המרווחים הכי גדולים (ובינתיים היחידים) מהמהפכה הזו. נושא זה נותח בהרחבה כאן.

ב. חיסול "הסכם הג'יגות" בין חברות התשתית בישראל לבין ספקי האינטרנט. בגישה של IBC אין "מחיר ג'יגות". יש רק מחיר אחד ויחיד: 100 ש"ח לחודש, עבור כל משתמש קצה (ועוד כמה דברים שציינתי קודם) ל- 100 מגה (מחיר סיטונאי). הסכם הג'יגות הוא סלע מחלוקת קשה בין ספקי האינטרנט לבזק והוט. ספק אינטרנט גדול משלם לבזק\הוט כ- 8,000 ש"ח לחודש על כל ג'יגה רוחב פס שהוא רוכש מהן, ספקים קטנים משלמים עד 17 אלף ש"ח לחודש (ולעיתים יותר) על כל ג'יגה שהם רוכשים. מקור ההכנסה הגדול והקל הזה - הולך להיעלם. ננתח בנפרד את המשמעות של מהלך זה עבור שוק הפס הרחב הקווי בישראל.

ג. קושי ל- IBC לחתום על הסכם שותפות עם סלקום ופרטנר, שהן השותפות הטבעיות והגדולות ביותר של IBC. זאת, מפני שעל פי המודל השבדי, לקוח הקצה לא רק שהוא אינו חייב לעבור דרך סלקום\פרטנר, הוא יכול לרכוש גישה ותוכן מכל אחד, שייכנס לפורטל של IBC. דהיינו: הוא בכלל לא תלוי בסלקום\פרטנר ובלחיצת עכבר הוא יכול לעבור לכל ספק שירצה, בכל נושא ובכל שירות. איך אפשר לבנות תכנית עסקית רצינית אם לא יודעים את התנהגות הלקוחות? לא פלא, שחברות הסלולר (במיוחד פרטנר) לא מרוצות "מהפטנט" החדש, שמביאה IBC לישראל היישר משבדיה. זה יכול להיגמר כמו בהצלחת "איקיאה" או בבכי כמו "בטר פלייס". כרגע זה עדיין לא ברור, אבל לא צריך להיות נביא, כדי להבין, שזה יהיה הפלופ של העשור

 
FTTH



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




21.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

19.3.24 - Europe Days 2024 Conference

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים