Telecom News - סקר של EMC חושף מגמות אימוץ ביג דאטה בישראל

סקר של EMC חושף מגמות אימוץ ביג דאטה בישראל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> סקר של EMC חושף מגמות אימוץ ביג דאטה בישראל
סקר של EMC חושף מגמות אימוץ ביג דאטה בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 29.10.13, 12:30EMC
 
83% מהעסקים בישראל מאמינים, שביג דאטה ישפר את תהליך קבלת ההחלטות בארגונם.
 
הסקר נערך לקראת כנס הלקוחות והשותפים השנתי של EMC ישראל, ב-4 בנובמבר, בהשתתפות נשיא EMC אירופה אדריאן מק'דונלד.
 
חברת EMC מפרסמת היום את ממצאי הסקר השנתי שלה, שבוחן את עמדתם של מעל 100 מקבלי החלטות ישראלים מתחום ה-IT בנוגע לאתגרים ולהזדמנויות המניבים ביג דאטה ושינויים טכנולוגיים נוספים המכונים – הטרנספורמציה של ה-IT. הסקר נערך במקביל ב-37 מדינות לקראת אירועי פורום EMC, שמתקיימים בעשרות מדינות ברחבי העולם בין החודשים יוני לדצמבר 2013.
 
פורום EMC ישראל, כנס הלקוחות והשותפים השנתי, יתקיים ביום שני ה-4 בנובמבר ויתמקד השנה בביג דאטה ובטרנספורמציית ה-IT. כמדי שנה, בכירי החברה העולמית פוקדים את הכנס, והשנה יהיו אלה אדריאן מקדונלד, נשיא EMC באזור EMEA, ופטרישיה פלוריסי, סגנית נשיא ו-CTO של ארגון המכירות ב- EMC העולמית.
                                                                             
הממצאים העיקריים של סקר שוק ה-IT בישראל:
 
בישראל, ביג דאטה מאפשר שיפור בולט בתהליך קבלת ההחלטות, וכבר משפיע בצורה משמעותית על הבידול התחרותי בין חברות ועל יכולתן להימנע מסיכונים.
 
●  83% מהמשיבים בישראל דיווחו, כי ניתן לשפר את ההחלטות בארגונים שלהם באמצעות שימוש טוב יותר בנתונים, ו-57% אישרו, שהצוותים הבכירים שלהם סומכים על תובנות מבוססות ביג דאטה על מנת לקבל החלטות עסקיות בעלות פוטנציאל לשינוי אמתי.
●  44% מהמשיבים השיגו יתרון תחרותי כתוצאה משימוש בטכנולוגיות ניתוח ביג דאטה, ו-52% מאמינים, שהתעשיות שתצלחנה בעתיד תהיינה אלו המשתמשות בכלים מסוג זה.
●  60% מהמשיבים הסכימו, שטכנולוגיות ביג דאטה תוכחנה עצמן כחיוניות בזיהוי והגנה נגד מתקפות מקוונות. נתון זה עשוי להיות קריטי, כיוון שרק 60% מהמשיבים בישראל בטוחים, שיש ביכולתם להתאושש בצורה מלאה ולאחזר את מלוא הנתונים שלהם במקרה הצורך.
 
לעומת זאת:
●  ל-19% מהחברות, שנסקרו בישראל, אין בשלב זה תכניות להטמעת טכנולוגיות ביג דאטה.
  • בעוד שהנושא התקציבי (62%) מהווה את השיקול החשוב ביותר בקבלת החלטות עסקיות, הרי שהסיבה הנפוצה ביותר, שצוינה כמעכבת אימוץ של ביג דאטה, היא "היעדר מקרה מבחן עסקי - ROI ברור (42%)". 
בעת שחברות בישראל ממשיכות לאמץ חידושים בתחום ה-IT , כאמצעי לתחרות מקומית ועולמית:
●  השיקולים העסקיים המעודדים שינוי באימוץ טכנולוגיית מידע בישראל הם בדרך כלל תהליכים עסקיים/יעילות תפעולית (52%), ושיפור זמן ההגעה לשוק של מוצרים ושירותים (30%).
●  76% מהמשיבים דיווחו כי העסקים שלהם מתייחסים להשקעות טכנולוגיות כאל דרך אסטרטגית להשגת היעדים שלהם.
●  70% מאמינים כי בשלוש השנים הבאות יהווה קצב החדשנות בתחום טכנולוגיית המידע  אתגר מבחינת השמירה על הכישורים הנדרשים בארגון.
●  61% מהמשיבים בישראל מאמינים, שהארגון שלהם מחזיק בכישורים ובידע הנדרשים על מנת לעמוד בהצלחה בסדרי העדיפויות העסקיים.
●  67% מהמשיבים בישראל מסכימים, שהחסם הגדול ביותר להתמודדות עם סדרי עדיפויות עסקיים הינו תרבותי.
 
דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל: ״תוצאות המחקר מוכיחות כי חברות בישראל מבחינות כיום, יותר מבעבר, ביתרונות, שניתן להשיג באמצעות טכנולוגיית ניתוח ביג דאטה. לא רק שמנהלים בכירים מעורבים ברעיון של ניתוח מבוסס ביג דאטה, אלא שעסקים רבים מודעים ליתרונות התחרותיים האדירים ולתועלות האבטחה, שטכנולוגיה זו מביאה עמה. זהו חלק מהותי בשינוי המתחולל בתחום ה-IT, תהליך שארגונים ישראלים רבים נמצאים כבר בעיצומו. מרבית הארגונים הללו החליטו לבצע וירטואליזציה של התשתית המחשובית וליצור עסקים תומכי מחשוב ענן, ואף למעלה מכך - כמה מהם יצרו תשתית מוגדרת תוכנה במלואה. גישה זו, כאשר משלבים אותה עם ניתוח ביג דאטה, תביא לגידול מסיבי בגמישות ובתחרותיות של העסקים בישראל״.

בסקר הישראלי של EMC השתתפו נציגים של 125 ארגונים, ביניהם מנהלי טכנולוגיית מידע, ארכיטקטים טכניים, מדעני נתונים ומנהלי אחסון ותשתיות ממגוון ארגונים בישראל.
 
בקרו כאן כדי לעיין מקרוב בתוצאות הסקר הישראלי, וכן בתוצאות של מדינות אחרות. בדצמבר תפרסם EMC סיכום של התוצאות העולמיות.
 
Bookmark and Share